Hoeveel dagen werken jullie en hoeveel kinderen hebben jullie? Ook schuldig voelen?

Ik heb 2 kids van 4,5 en 2,5 en de derde is op komst. Ik werk zelf 3 dagen en neem momenteel een halve dag ouderschapsverlof op. De opvang voor de kids is goed geregeld, kdv en oma's en ze hebben het daar goed naar hun zin. Verder zou ik geen goede thuisblijfmoeder zijn en afgezien daarvan is het bij ons financieel niet mogelijk. Verder geniet ik van mijn werk en ik vind het fijn om ook iets anders om handen te hebben. Ook al is het druk, momenteel is het nog goed te doen.

Ik denk dat je inderdaad datgene moet doen waar je je goed bij voelt. Het zijn vaak de reacties van je omgeving waardoor je aan het twijfelen wordt gebracht. Vroeger was het de normaalste zaak van de wereld dat je als moeder thuis bleef en voor de kinderen zorgde, maar in die tijd leven we niet meer. Afgezien van het feit dat je moeder bent, ben je ook gewoon jezelf. En als werken je daarbij een goed gevoel geeft, dan moet je dat gewoon lekker doen en je daar zeker niet schuldig over voelen.
 
Hoi,
Ik heb een zoon van 19 maanden en 2e is op komst. Ik werk gemiddeld 27 uur per week in de zorg. Mijn man werkt 32 uur ook in de zorg. Financieel is het voor ons geen optie om minder te gaan werken. Wij werken onregelmatig dus het komt er bij ons op neer dat onze zoon tussen de 4 en 8 keer naar de oppas gaat voor zo'n 8,5 uur. De opa's en oma's zijn de oppas dus dat vind ik heel prettig. Daarnaast gaat hij twee ochtenden per week naar het kdv voor de fun. Hij vind het daar geweldig en ik vind het goed voor zijn ontwikkeling.
Ik voel me nooit schuldig als hij naar de oppas moet als we moeten werken. Hij vind het daar super en er moet nou eenmaal gewerkt worden.
Ik voel me eerder schuldig als we hem een paar keer naar oppas brengen voor onze eigen dingen. (omdat we uit eten willen of zoiets)
Tja iedereen staat er anders in he?
Liefs,
Mar
 
Mijn zoon is 2 en een 1/2, ons dochtertje is onderweg.

Ik werk gewoon 40 uur. Mijn vriend ook. Maar het is wel erg flexibel werk, voor ons allebei.

Zoonlief gaat 2 dagen naar het KDV, en is 1 dag bij oma (week de een en de andere week de andere. Voor de overige 2 dagen zorgen wij. Dat betekent dat we soms dus nog in de avond of het weekend werken. Gelukkig hebben we een goede oppas en kunnen we ook met zijn tweeën nog genoeg leuke dingen doen als dat niet zo is.

Eigenlijk wel druk, als ik het zo opschrijf. Toch zijn we een heel gelukkig gezin, met voor mijn gevoel veel aandacht voor elkaar, en ik heb niet het gevoel dat hij iets tekort komt. Hij ook niet volgens mij.

xM
 
Terug
Bovenaan