Hoeveel dagen werken??

Klein vraagje, weten jullie al hoeveel dagen je terug gaat komen op het werk?

Mij werkgever / HR zit me nu al op de nek dat ik daar maar goed over na moet denken? Ik heb zelf zoiets dat je dat nog helemaal niet kunt zeggen aangezien je niet weet hoe je zelf bent na de bevalling, en hoe makkelijk je kind wel/niet is?

Hebben jullie daar ook last van?

Werk nu 90% en zou graag voor 3 dagen terugkomen.

Tevens heb ik gehoord dat je pas 6 weken voordat je weer gaat beginnen met werken het recht hebt om dan pas te zeggen wat je gaat doen?

Waarom wordt het voor vrouwen soms zo moeilijk gemaakt?? :)

Hoi Mandy,

Ik werk nu 32 uur en dat zal ik ook blijven doen. Ik zou wel een dag minder willen werken, maar de financiën laten dat (nog) niet toe. Is wel de bedoeling in de toekomst, hoewel dat in mijn vakgebied nog best lastig is.
Maar wat de regels zijn? Geen idee eigenlijk.

Groetjes Wendy

ik wil gewoon weer 5dagen in week werken,
vanaf maandag tot vrijdag,
ik werk maar 3uurtjes op een dag.
en het mooie is dat me moeder wil oppassen die 3uurtjes.
maja idd het ligt er maar net hoe je te pas bent.
ik weet zelfs nog niet eens wanneer met zwangerschapsverlof begin..

liefs Simone

@ Simone, je moet minimaal; 4 weken en maximaal 6 weken voor je uitgerekende datum stoppen met werken. Als je eerder stopt moet dit om medische redenen zijn.

@ Mandy, het klopt dat je nu nog niet hoeft te bepalen hoeveel uur je straks wilt gaan werken. Bij ons moet je het 4 weken na je bevalling doorgeven of eerder op vriwillige basisnatuurlijk. Anders moet je even je eigen CAO nakijken. Volgens CAO Welzijn en Dienstverlening is dit in iedergeval wel zo.

Zelf ga ik van 36 / 4x9 terug naar 27 / 3x8 op kantoor 1x3 uur vanuit huis.

xxx

Laurie

Bij mij ligt het net even anders. Ben stewardess en vloog 100%, wat inhoud dat ik ongeveer 16 à 17 dagen per maand werken was. Na de bevalling ga ik 50% vliegen, zal dan hooguit nog 9 dagen werken zijn. Maar rooster gaat helemaal afhangen van de vluchten die ik kan doen (hebben aanvragensysteem). Kan dus grotendeels zelf bepalen, ideaal!!!

Ik werk nu 30 tot 35 uur en ga straks 20 tot 25 uur werken.. 1 dagje minder! En omdat wij 10 uur op een dag maken werk ik dus straks nog maar max. 2,5 dag! Helemaal lekker! Hoop dat ik 4 weken voor de tijd met verlof kan, en dan na de bevalling nog zo'n 12 weken heb.
liefs

Terug
Bovenaan