hoeveel drinken jullie beebjes???

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal!
Ik weet dat t erg kan verschillen, afhankelijk van leeftijd/gewicht/behoefte
maar ben gewoon benieuwd...
Domenikos is van 3 september weegt (mijn schatting, we gaan deze week naar de kinderarts) iets meer dan 4kg. Hij drinkt om de 3 a 4 uur ca. 6 a 7 voedingen van 5,5 schep met 165mlwater = 175 a 180ml per voeding, meestal op.
groetjes,Priscilla

Hoi priscilla,

Ik gee borstvoeding, dus weet nooit precies hoeveel Jasper drinkt. Maar hij is intussen 5,5 kilo (hij is van 20 september, wat een verschil in gewicht he ) En hij drinkt 7 keer per dag een borst leeg. Als ik zelf een borst leeg kolf is dat zo'n 120 cc dus ik denk 7 keer 120 cc.
Ik geef hem sinds eergisteren ook nog een flesje lauwwater van 100 cc per dag. Hij blijft namelijk af en toe dorstig.
Zou borsvoeding dan geconcentreerder zijn? Dat hij zo snel groeit ( 200 gram per week)

Groetjes Jen

Hoi Jen

heel verhaal getypt is t weg...     gaat ie weer:
bv is inderdaad geconcentreerder/vetter. bv kindjes groeien in het begin iets sneller dan fv kindjes maar uiteindelijk komen ze elkaar op de lijn weer tegen hoor! Enne er zijn natuurlijk uitzonderingen! Mijn oudste(nu 3,5) heeft 1 jaar bv gehad en groeide in t begin iets sneller dan m'n 2de (nu bijna 2) die vanaf het begin fv heeft gehad.
Domenikos is van 3sept maar dronk pas normaal ongeveer 2weken erna. Hij heeft een (tijdelijke)  stoma gekregen toen ie 1 week was. Een stukje darm werkt niet goed en als ie 5mnd is wordt dat operatief verwijderd. Gelukkig komt t dus goed en is alles nu goed. M'n bolletje groeit lekker!

groetjes,Priscilla

Senna drinkt 5 of 6 x per dag, 150 ml water met 5 scheppen voeding. De ene nacht komt hij wel voor een voeding en de andere nacht niet, vandaar 5 of 6.

Het CB heeft tegen mij, bij het intake, gezegd dat hij nooit meer dan een 1 liter per dag mag drinken!!  Ik weet eigenlijk niet precies waarom, maar daar houd ik me dan ook aan.

Gr Janneke

Goed topic!!

Valentijn krijgt 6 flessen van 120 water en dan 2 schepjes ( simiac is groter schepje) maar heb soms wel het idee dat hij meer op kan.. ook geef ik hem af en toe een beetje venkelthee

Zoe drinkt 7 flessen van 120cc water en 4 schepen. Ze is van 17 september en weegt net boven de 4 kilo. Maar ze krijgt de flessen nog niet allemaal leeg. Soms drinkt de 90cc maar meestal laat ze nu 10cc staan.

Ze zou al meer mogen maar ze krijgt het gewoon niet   op en anders moet ze spugen. Dat heeft ze nu zelf al. Best wel zielig. Dus ik ga haar niet meer geven tot ze er zelf klaar voor is.

Ik gebruik trouwens Nutrilon.

onze noa is nu 3 weken en 3 dagen oud en drinkt al 145 cc ze is erg hongerig maar was bij de geboorte ook een flinke meid van 8 en een halve pond!!!
ze weegt nu denk ik wel 4 en een halve kilo zeker!!!
donderdag naar het cb dus ben benieuwd.

groet annelies

Jesper is 7 weken en weegt 5+ kilo.
Hij krijgt 5 flessen van 150 cc water en 5 scheppen voeding.
Twee keer per dag krijgt hij van die 5 flessen, alsnog 30 cc water + 1 schep erbij omdat hij niet geheel tevreden is.  

Het CB vertelde dat te veel voeding slecht is voor de nieren en  ze niet te grote hoeveelheden tegelijk zouden moeten drinken doordat ze  te lang zouden slapen en er kans bestaat dat de bloedsuikers gaan schommelen. Of een kindje met te grote hoeveelheden tegelijk sneller kunnen gaan spugen.

Wel gaf ze duidelijk aan om te kijken hoe tevreden je kindje is en eventueel voeding forte toe te voegen, dit geeft een meer verzadigd gevoel...

Lisette

Terug
Bovenaan