quote: EllesZ reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('25-11-2008 11:49:25&apos

);
Ik ben sinds 7 november de borstvoeding aan het afbouwen, beginnend met 1 fv per dag en dan een week later 2 enz. Zit inmiddels dus nu op drie flessen per dag. Dat gaat goed, ze zit nu op zo een 5/6 voedingen per dag, 2/3 x bv en 3 x fv. De derde keer bv hangt af of ze s'nachts wel of niet voor een voeding komt, ik moet eigenlijk zeggen s'morgens vroeg tussen 6/7 uur.
Wat mij alleen opvalt is dat ze 1 keer in de 4 dagen ontlasting heeft, ze heeft er verder schijnbaar geen last van ofzo. Ze heeft geen krampjes, geen pijn, huilt niet en plast verder goed.
Herkent een van jullie dit, want een heel klein beetje maak ik mij er toch wel ongerust over. Ik dacht met de fv dat ze meer ontlasting zou hebben.
Wat we wel merken is dat tegen de tijd dat de vierde dag in aantocht is, dat ze meer voeding terug geeft, lijkt mij wel een beetje logisch aangezien haar buikje dan best voel moet zitten. Ze heeft overigens ook geen opgezet buikje of harde buik.
Groetjes Alice
mv Eva 27-9-2008
hallo ellesz..
ik heb dat ook gehad met onze kleine..
waarschijnlijk moet je beebje er aan wennen dat ze nu op de fles over gaat.
ik heb veel korter de fles gegeven maar mijn meisje deed er ook 2 agen over voordat er er ontlasting kwam na de overgang van borst naar fles.
en idd men zegt dat flesse kinderen meer en regelmatigere ontlasting hebben maar dat hoeft niet 3 poep luiers te zijn.
noa poept 1 keer per dag en dat is ook goed zegt de kinderarts.
gewoon goed in de gaten houden of haar buikje nog soepel is en of ze ook last krijgt of erg moet stinnen en begint te huilen daarbij.
is dit niet het geval dan komt de ontlasting vanzelf wel..
kijk dan even naar de dikte van de ontlasting als ook die goed is dan is het oke en dan heeft ze ook geen verstopping ja tenzij het een hele dunne poeluier is, dan gaat het langs verstopping heen.
succes annelies mama van noa