hoeveel drinken jullie beebjes???

Rosanna
Nu, 5 weken en 5 kilo.

7 voedingen van:
100 water en 1 1/3 schepje friso1 + 2 schepjes friso voor hongerige babys!
(=   ong.125 ml)

Alles maakt ze mooi op, groeit goed en is tevreden! (spuugt nooit)

een blije mama!

Hallo

Als ik jullie verhalen zo lees, drinkt Mika erg weinig
Ik voed eigenlijk alleen op verzoek en dan drinkt 4 flessen op een dag van 130cc ( Friso standaard gemengd met comfort) Wel bijna elke dag dezelfde tijden.
Is dat wel goed dan?

Ze slaapt  nu best veel, Maar alleen in het wipstoeltje  of bij ons in bed.

Groetjes Connie ( Mika 7 weken)

Hoi mama's

Eergister schatte ik Domenikos 4kg. Vandaag bij de kinderarts geweest (1ste inenting gehad) en hij weegt 5700gr!!!! Hij is 60cm.
Vandaar dat ik soms een lamme arm heb....
groetjes,Priscilla

Hoi,

David is  morgen 8  weken oud en weegt denk ik nu iets meer dan 5kg. Ik heb afgelopen weekend  een voeding afgekolfd en aan hem gegeven, gewoon om eens te zien hoeveel ik had en of hij de fles pakte. Ik had 120 gekolfd, uit de tweede borst had misschien nog wat meer gekund maar die drinkt hij toch nooit helemaal leeg. Hij dronk de fles netjes leeg.

Hoi allemaal,

Bastiaan krijgt borstvoeding, dus heb ik geen idee hoeveel hij drinkt. Hij groeit als kool, dus het is in ieder geval genoeg.
Volgens mij moet een baby 150ml per kilo lichaamsgewicht drinken, verdeeld over het aantal voedingen per dag.

Groetjes Nienke

Valentijn is nu   6 weken en krijgt 6 flessen van   150 cc
en dat gaat perfect! de 1 na laatste fles is trouwens geen 150 maar 120 cc

Ik ben sinds 7 november de borstvoeding aan het afbouwen, beginnend met 1 fv per dag en dan een week later 2 enz. Zit inmiddels dus nu op drie flessen per dag. Dat gaat goed, ze zit nu op zo een 5/6 voedingen per dag, 2/3 x bv en 3 x fv. De derde keer bv hangt af of ze s'nachts wel of niet voor een voeding komt, ik moet eigenlijk zeggen s'morgens vroeg tussen 6/7 uur.
Wat mij alleen opvalt is dat ze 1 keer in de 4 dagen ontlasting heeft, ze heeft er verder schijnbaar geen last van ofzo. Ze heeft geen krampjes, geen pijn, huilt niet en plast verder goed.
Herkent een van jullie dit, want een heel klein beetje maak ik mij er toch wel ongerust over. Ik dacht met de fv dat ze meer ontlasting zou hebben.
Wat we wel merken is dat tegen de tijd dat de vierde dag in aantocht is, dat ze meer voeding terug geeft, lijkt mij wel een beetje logisch aangezien haar buikje dan best voel moet zitten. Ze heeft overigens ook geen opgezet buikje of harde buik.

Groetjes Alice
mv Eva 27-9-2008

quote: EllesZ reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('25-11-2008 11:49:25'));

Ik ben sinds 7 november de borstvoeding aan het afbouwen, beginnend met 1 fv per dag en dan een week later 2 enz. Zit inmiddels dus nu op drie flessen per dag. Dat gaat goed, ze zit nu op zo een 5/6 voedingen per dag, 2/3 x bv en 3 x fv. De derde keer bv hangt af of ze s'nachts wel of niet voor een voeding komt, ik moet eigenlijk zeggen s'morgens vroeg tussen 6/7 uur.
Wat mij alleen opvalt is dat ze 1 keer in de 4 dagen ontlasting heeft, ze heeft er verder schijnbaar geen last van ofzo. Ze heeft geen krampjes, geen pijn, huilt niet en plast verder goed.
Herkent een van jullie dit, want een heel klein beetje maak ik mij er toch wel ongerust over. Ik dacht met de fv dat ze meer ontlasting zou hebben.
Wat we wel merken is dat tegen de tijd dat de vierde dag in aantocht is, dat ze meer voeding terug geeft, lijkt mij wel een beetje logisch aangezien haar buikje dan best voel moet zitten. Ze heeft overigens ook geen opgezet buikje of harde buik.

Groetjes Alice
mv Eva 27-9-2008

hallo ellesz..

ik heb dat ook gehad met onze kleine..
waarschijnlijk moet je beebje er aan wennen dat ze nu op de fles over gaat.
ik heb veel korter de fles gegeven maar mijn meisje deed er ook  2 agen over voordat er er ontlasting kwam na de overgang van borst naar fles.
en idd men zegt dat flesse kinderen meer en regelmatigere ontlasting hebben maar dat hoeft niet 3 poep luiers te zijn.
noa poept 1 keer per dag en dat is ook goed zegt de kinderarts.
gewoon goed in de gaten houden of haar buikje nog soepel is en of ze ook last krijgt of erg moet stinnen en begint te huilen daarbij.
is dit niet het geval dan komt de ontlasting vanzelf wel..
kijk dan even naar de dikte van de ontlasting als ook die goed is dan is het oke en dan heeft ze ook geen verstopping ja tenzij  het een  hele dunne poeluier is, dan gaat het langs verstopping heen.

succes annelies mama van noa

Terug
Bovenaan