Hoeveel drinken jullie kindjes?

Dit onderwerp zie je op ieder forum wel een paar keer langs komen maar ben toch benieuwd...

Liam is nu 4weken en krijgt 6x100flesvoeding. Hij zal nu bijna 4kilo wegen. Opzich moet het genoeg zijn maar merk dat hij sneller honger heeft en meer huilt. Dus ben erg benieuwd hoe het bij ander is die flesvoeding geven.

Liefs Juul
 
Ow, ik geef BV + fles, maar de hoofdmoot is BV

Aaron is zo groot (+- 5kg) dat ik het niet helemaal met BV alleen redt...

Maar de fles is echt maar heel weinig.

Is het niet zo met fles dat je gewoon naar behoefte kan geven?Of je kan een beetje rijstebloem in de fles doen zodattie wat zatter wordt van de fles...

Succes!!
 
Er is toch een rekensommetje om te berekenen hoeveel flesvoeding je zou moeten geven? Teveel voeding is niet goed, volgens mij. Maar het lijkt me ook weer niet goed als hij steeds nog honger heeft. Er bestaat ook wel speciale voeding voor hongerige baby's. Rijstebloem mag pas vanaf 4 maanden. Ik geef zelf alleen BV, ongeveer 6 keer per dag en ga daar ook wel pap van maken vanaf 4 maanden. Gaat alleen wel minder goed dan met flesvoeding. Annelot was bij de geboorte 4200 gram en wordt volgende week eindelijk weer eens gewogen. Ik ben benieuwd hoeveel ze nu weegt.
 
Timo is nu bijna 7 weken en krijgt nu 6 keer 100 ml.
weegt nu 3160 gram merk ook wel dat ie gauw weer honger heeft hij krijgt al een t ijdje deze hoeveelheid.
Maar hij zit nog ruim in zn voeding dus kan hem niet veel meer geven..... het reken sommetje is 150 ml per kg lichaamsgewicht
 
robbin is vandaag precies 2mnd en weegt 4215gr nu
in het zh leerde ze mij dat het zoals angela-dennis al zegt 150ml per kg.
robbin krijgt nu 6 voedingen.wij geven flesjes van 120 ml (makkelijker klaar te maken)over het algemeen gaan die er altijd wel in bij onze kanjer
 
@mamavan bijna 3:

Je kan in de apotheke een babywaage huren hoor! Kost ca €2,50 per week (hier althans)
Je moet even €15,= als borg geven en dat wordt dan verrekend met hoelang je de weegschaal hebt gehouden...
En ga je echt pap maken van BV?, hoe doe je dat?

Enneh ja idd, helemaal vergeten dat we met kleintjes te doen hebben, hihi.Ben al zo gewend aan dikke papflessen ;)
Gelukkig loopt de bv voor Aaron redelijk goed, alleen af en toe heeft ie me leeg gedronke en is ie nog niet zat.Dan krijgt ie beetje fles toe.

Ik zie dat Aaron toch echt wel een groterd is zeg, met z'n 5 kg.
Toch is ie wel mini mensje, heerlijk knuffeltje

Succes iedereen.
 
Hoi Hoi

ik kom eigelijk van de juli mama maar ons meisje is vandaag precies 7 weken ! en krijgt 5 voedingen perdag. zowiezo 4 van 150 water en 5 schepjes en de andere fles 120 water en 4 schepjes en soms word dat ook wel gewoon een 150 fles.....

ook geven wij bij de laatste fles 1 schepje bambix wel naturel. en ze doet het er super op. het cb zei met 5 weken dat we 7 voedingen moesten geven maar ons meisje is erg hongerig en wat wij geven daar doet ze het super op. ze krijgt nutrilon voor hongerige baby's... echt super spul en ook zeker aan te raden als je baby hongerig is...

volgens het schema van nutrilon doen we het helemaal goed en ons meisje groeit ook super dus gaan we lekker zo door :)
 
Jaimy krijgt meestal 6 voedingen per dag (soms ook 5) en dan maken we een fles van 120 cc. Vaak drinkt ie m wel leeg, maar soms houdt ie ook op bij 100. Zitten meestal rond de 600 cc per dag. Maar hebben dus ook uitschieters naar 700 cc. Ach...als hij maar tevreden is.
Hij was gister 5 weken oud en weegt nu rond de 3800 gram. Op dit moment krijgt ie ook flesje als hij honger heeft, en dat is meestal om de 4 uren. Maar we doen het dus nog op zijn aangeven. Wil binnenkort wel proberen echt om de 4 uren te doen en hem dan dus ook te wekken als hij slaapt (behalve 's nachts dan...)
 
Terug
Bovenaan