Hoeveel drinken jullie kindjes?

@JIG: ik wist niet dat ik zo makkelijk een weegschaal had kunnen huren, maar nu doen we het verder maar zonder. Als het goed is, wordt Annelot deze week eindelijk weer een keer door de verloskundige gewogen en we moeten binnenkort ook naar de kinderarts. Pap maak ik gewoon door net gekolfde melk te mengen met rijstebloem. Het wordt niet zo'n mooie pap als met flesvoeding, maar het kan wel. Onze kindjes wilden nauwelijks uit een fles drinken, zij hebben de pap altijd met een lepeltje gegeven en dat ging goed. Als je rijstebloem in een fles met gekolfde melk doet, geeft het misschien wel klontjes en heb je er dus niets aan.
Leuk trouwens dat jullie naar Düsseldorf en Nederland gaan in november. Willen jullie uiteindelijk toch naar Nederland verhuizen? Moet je man daarom dat examen doen? Ik kan hier in Düsseldorf een IDkaart voor Annelot aanvragen, maar moet wel eerst naar Nl om een burgerservicenummer op te halen. Beetje krom... Jullie moeten dus ook helemaal hier naartoe komen voor zulke dingen? Dan hebben wij wel geluk dat het zo dichtbij is. IDkaart hebben we trouwens nog niet (veel geregel en wachttijden en deze week dus eerst het nummer ophalen...), maar we zijn wel al 2 keer in Nl geweest met Annelot. Is voor ons gelukkig maar 2 - 2,5 uur rijden.
 
Onze zoon Tijn woog afgelopen dinsdag ruim 4600 gram, hij is vandaag precies 1 maand oud. Hij krijgt best veel, 5 keer 160 cc en nog is hij soms niet tevreden. Ben vorige week overgestapt van Nutrilon standaard en forte (gaf ik in combinatie met elkaar) naar Friso comfort omdat hij erg gulzig dronk, zich vaak verslikte en veel moest spugen en dus totaal niet tevreden was na een fles. Nu gaat het drinken veel beter, hij verslikt zich niet meer waardoor ik de fles niet meer om de haverklap uit zijn mondje hoef te trekken en hij spuugt minder. Maar toch lijkt hij soms nog honger te hebben, of sneller honger. En hij zit al aan de ruime kant met de hoeveelheid voeding dus hij mag eigenlijk niet meer hebben. Maar houd een hongerige baby maar eens rustig. Misschien dat ik de Friso extra straks ga combineren met de Comfort als hij aan deze voeding is gewend, ik wil ook niet teveel van voeding veranderen want daar kan hij ook weer last van hebben. Morgen naar het CB, zal mij benieuwen hoeveel hij gegroeid is deze week en wat ze zeggen van de voeding....
 
Hoi hoi,

Tijs krijgt nu nog 6x150ml. maar na consult CB mag hij nu ook naar 5x180ml. Hij is vandaag precies 4 weekjes oud en weegt nu 5262gr.
Op zich mogen ze dus best iets meer hebben.
 
Grappig, Marly is vrijwel even oud als Annelot en drinkt en slaapt ook net zoals Annelot. Ook ik heb (nog steeds, de vk is ziek) geen idee hoeveel ze weegt, volgende week iig naar de kinderarts, maar ik hoop dat de vk deze week nog een keertje komt wegen.
 
Terug
Bovenaan