Hoeveel drinken jullie kleintjes?

Ben benieuwd hoeveel jullie kleintje dronken als ze een week oud waren.. Sofie zit nu op 90cc per keer wat best veel is voor haar leeftijd maar ze heeft het echt nodig, kraamverzorgster en vk zeiden dat ik het dan gewoon moet geven. Ze had het ook over Johannes broodpitmeel, iemand ervaring mee? Het zijn alleen de nachten dat ze steeds niet tevreden is, is standaard van 2-5 klaarwakker en blijft smakken en zoeken.. Maar ja, na een fles van 90 kan ik moeilijk blijven geven, houdt toch een keer op lijkt me. Jullie tips??

Oh ja dat is beste veel. Ik zit nu na twee en halve week op 100cc.
In de praktijk drinkt ze dat niet elke keer op. Heel vaak is t 60 of 70 of 80.
Wisselend dus.

Heb verder weinig ervaring met flesvoeding. Mij oudste twee bv gegeven.

Mijn kraamhulp zei wel dat de echt hongerige kindjes door mogen tot 120cc.

Dus 1x in de nacht wat extra's even is niet zo erg toch?
Vannacht heeft ze toevallig een lange ruk gemaakt van 18.30 tot 00.00 uur. Toen had ze ook enorme trek. Heb toen ook gewoon 120 gegeven.

Speentje gebruiken wij ook maar dat werkt alleen als t echt zuigbehoefte is en niet als ze echt honger heeft.

Johannesbroodpitmeel ken ik alleen maar voor reflux.
Volgens mij vul je de maag daar iets meer mee maar er zitten geen voedingsstoffen in.

Ik heb zelf nog wel een andere vraag. Welke flessen gebruiken jullie?
Ik heb gewoon avent, met de normale spenen. Speen 2 (vanaf 1 maand).
Maar mevrouw smakt daar echt enorm mee. En krijgt dus heel veel
Lucht binnen.

Heb gister de drifrax s fles geprobeerd. Met t speentje dat bij de fles zat. Vanaf dag 1.
T smakken was gelijk minder. Maar ik vind die fles weer erg onhandig. Zet namelijk tussen door de fles in beker heet water om hem warm te houden. Dan kan zij boeren. Maar die s fles heeft een ventiel aan de onderkant. Dus dat werkt niet.

Ben benieuwd hoe jullie dat doen.

Die van ons drinken nu 6x 120. Niet altijd helemaal op. Ze komen elke 4 uur.
Wij hebben de avent geprobeerd en de difrax, maar daar kon Jaël niet mee overweg. Te grote speen. Hij heeft een slechte tongtechniek dus...
Nu hebben we op advies van de kraamvz de dr brown flessen. Kleine speen en kan hij beter hebben. Zit een pijpje in tegen het vacuumzuigen en verminderd spugen en darmkrampjes.

Mama3007:
Bij de oudste hebben we de difrax gebruikt en die kan je tussendoor prima in een pannentje water zetten. Ventiel kan je dichtdraaien en er komt immers ook geen melk uit als je hem gewoon recht op hebt!

Ik heb er ook een die continu honger heeft, nu 3 weken en krijgt 130 water en 4 scheppen (ong. 145 cc) gaat overdag vaak helemaal op en daarna heeft ze nog honger. Wij mogen nu in overleg met het cb 2x 70 cc water en 2 scheppen geven (ze krijgt 10 cc water extra ivm harde ontlasting en krampjes).
Mama3007 ik gebruik ook dirfax en wij warmen hem tussendoor een keer op in de magnetron maar moet zeggen dat dat alleen overdag nodig is, snachts valt ze tegenwoordig gewoon in slaap tijdens de fles

Mama3007 waarom laat je tussendoor boeren. Ik deed het bij de eerste ook maar die had anders binnen een paar minuten de fles leeg :)
Wij zijn difrax gaan gebruiken bij de eerste omdat hij zo snel dronk. Persoonlijk vind ik het rotflessen. Als je iets niet goed doet lekt hij. Mijn ervaring is dat er weldegelijk water in de bodemrand gaat zitten, bv als je hem iets wil koelen onder de kraan. Ga je vervolgens de fles geven drupt hij weer. Verder is hij prima.

Mandje1990. Bij ons liet ze ook steeds restje voeding staan en ging slapen. Dat wad op zich niet erg. We draaien nu wanneer de fles bijna leeg is en ze vermoeid raakt de bodem wat los. Hoeft ze minder hard te zuigen. Moet je wel opletten dat het goed weg kan slikken en dat het niet te snel gaat. Maar hier werkt het.

Ik geloof dat je bij joh.broodpitmeel wel kans op obstipatie hebt.

Onze dame zat na 1 week al op 100cc. Ze had het nodig, was bijna 9 pond. Toen de kraamzorg weg ging zat ze nog niet op haar geboorte gewicht. Inmiddels is ze 60 gr hier overheen. We bieden nu 120 aan en kijken wat op gaat. Soms alles soms 20 niet, soms iets meer en soms slaat ze een voeding over :) we kijken een beetje hoe het gaat.

Euh ik warm helemaal niks op tussendoor en hou het ook niet warm haha. Op is op. Bij de eerste die wel boerde tussendoor ook niet. Ze drinken hij bij mij denk ook als het afgekoeld is... Ohhh slechte moeder.

Onze meid drinkt 90 cc overdag en krijgt de laatste fles om 1.00 met 120 cc. Ze is nu een weekje oud.

Gaat hartstikke goed. Ze slaapt hier lekker op door tot 7.15. Als ze niet meer hoeft dan laat ik het staan en als ze nog een beetje wil, geef ik nog een beetje.

Johannes broodpitmeel maakt de voeding dikker zodat ze het moeilijker uit de fles krijgt en daardoor haar zuigbehoefte mee bevredigd.

Dus als ze blijft smakken en zoeken, maak dan gerust een klein flesje bij, soms gaat het maar om 10 of 20 cc waarna ze heerlijk in slaap valt!

Ik ben niet van de voeding opwarmen, liever een nieuw flesje maken. Je hebt ook voeding voor hongerige baby's, deze voeding kun je mengen met de normale voeding (het zelfde merk).
Bijvoorbeeld, ze drinkt 90cc dan 2 scheppen normaal en 1 schep hongerig. Dit kun je langzaam opbouwen.

En 's avonds voor het slapen gaan in badje werkt vaak ook goed!

Wees niet bang dat je te veel geeft, als het te veel is geeft ze vanzelf een mondje terug. Succes!!!

Terug
Bovenaan