hoeveel drinken?

hoihoi

ik vraag me af hoeveel jullie kindjes drinken per dag
karlijn drinkt nl na mijn mening heel erg veel
ze drinkt met gemak 1 1/2 a 2 liter per dag!
als ik nee tegen d'r zeg omdat ze net een beker op heeft gaat ze echt huilen en smeken om drinken omdat ze dorst heeft

ze eet de laatste tijd wel slecht ( behalve iets lekkers dus niet dat wilt ze wel ) maar brood en groente dus niet
als ik geluk heb eet ze wat fruit en een halve boterham en sávonds alles d'r vlees trenzij ik iets van pasta heb

de kinderarts ( waar floor nog een x heen moest voor controle ) zei dat ik een x haar urine moet laten nakijken op suikers?

hoe denken jullie hierover?

liefs maurilla

Hoi Maurilla,

Onze man drinkt ook al snel 1,5 liter per dag en soms meer. Het is een goede eter, al is het nu een periode wat minder, maar hij is niet fit.

's Morgens moet hij van mij eerst z'n broodje op eten voor hij z'n melkbeker krijgt. Anders drinkt hij z'n melkbeker leeg en eet hij z'n broodje niet.

Liefs Lientje

Ik zou zeker haar laten controleren op suikerziekte. Maar ik dacht dat ze dat met bijv. een vingerprik deden, maar als het via de urine kan is het nog veel makkelijker. Ze drinkt idd. wel veel.
Renske drinkt helaas heel weinig meestal tussen de 400 en 500 ml per dag. Maar die 500 ml haalt ze niet altijd. Ze heeft altijd al weinig gedronken.

Skip dronk ook een tijd veel, maar veel drinken kan ook een gewenning zijn!! Nu krijgt hij van mij een paar keer per dag een beker (dik)sap en als hij tussendoor nog wil krijgt hij een beetje water. Nu gaat het al veel beter... en misschien drinkt hij heel veel, maar wil hij daardoor ook minder eten?
Succes! Een keer nakijken kan geen kwaad, dan weet je het zeker. Maar hier was het echt de gewenning, waardoor hij bleef drinken... afbouwen dus.
Groetjes, Noor

nathalia drinkt ook heel veel, al vanaf haar geboorte.
nu ook makkelijk anderhalve liter per dag hoor.
en idd als hij op is moet "mama maken" en als ik dat niet doe gaat ze huilen.
vind het heel goed dat ze zo veel drinkt, maar denk idd wel dat dat er mee te maken heeft dat ze zo weinig eet savonds. ( + een combi van meerdere dingen)

liefs, do

Wil nog even zeggen dat 1,5 liter per dag helemaal niet te veel is. KLeine kinderen hebben best veel vocht nodig... en als ze daar vér overheen zouden gaan ben jij er altijd als moeder nog om dat een beetje te beteugelen ;)

Shanice krijgt van mij pap sochtends dat ze al 1 keer melk en tussen de middag melk en ze krijgt 1 of 2 keer appelsap verlengd met water of roosviceesap en de rest als ze loopt te zeuren krijgt ze gewoon water en dat vind ze ook wel lekker. Teveel melk en suiker is niet goed. Ze komen zo ook gauw vol te zitten zeker met jogydrink en zo.

Terug
Bovenaan