hoeveel drinken?

Fijn hoor dat ze zo goed drinkt. Leah drinkt weinig op een dag, zeker nu ik gestopt ben met het flesje geven (nu een tuitbeker). Ik zou erg blij zijn met 1 1/2 liter per dag, maar als je je zorgen maakt dat ze altijd dorst heeft, dan zou ik zeker even laten prikken op bloedsuikers (om diabetes gewoon uit te sluiten).
Helaas, hier zit ik op 2-3 bekertjes drinken per dag, met veel stimuleren....... Tsja!!

1,5 à 2 liter op een dag vind ik wel veel hoor, ik zou zeker even laten testen. Maar wat eerder ook al gezegd is, liever meer dan weinig tot niet. Tijn heeft ook een tijdje veel gedronken, dit ging snel over toen ik hem water aan ging bieden. Bente drinkt zo'n 4 à 5 (IKEA) bekertjes per dag, dus ook niet heel veel, maar voldoende lijkt mij, als het warmer is dan zal ze wel weer meer gaan drinken.

Groetjes Danielle

misschien weer een domme vraag van mijn kant af.....
maar waarom laten testen op suikerziekte???
is toch juist goed dat ze zo goed drinken????
ze verliezen ook veel vocht door t spelen en slapen, dus komt het toch weer goed in evenwicht????
wij moeten minimaal 2 liter drinken, en zijn minder actief dan die kids. voor ons een kilometer lopen is veel minder intensief dan voor een klein kind. en dus verliezen ze meer vocht. dus lijkt mij niet nodig om daarop te testen.
k zal t voor de zekerheid eens navragen op t cb volgende week, maar ik denk dat we ons daar geen zorgen over hoeven te maken. lekker laten drinken.

liefs, do

Als je je zorgen maakt om het drinkgedrag van je kindje kun je om je zorgen weg te nemen even laten testen op suiker, het is dus meer daarvoor. Suikerziekte komt op zo'n jonge leeftijd nog niet heel vaak voor, maar je weet nooit.
Wil ook even zeggen dat teveel drinken gewoon niet gezond is, ook niet voor volwassenen. Er werd altijd gezegd dat minstens twee liter water gezond was, maar daar komt men van terug. Anderhalve liter is echt ruim voldoende, teveel vocht belast het lichaam onnodig (het moet dit immers ook weer afvoeren).
Ik zou echt proberen (als je kindje veel drinkt) om vaak water aan te bieden, dan zie je vaak dat ze stukken minder willen drinken (tja, sapjes zijn natuurlijk veel lekkerder, maar ook weer ongezonder).
Succes!
Gr's Noor

ik maak me niet echt zorgen
er komt ook geen erfelijke suiker voor in de familie
alleen type 2 ( ouderdomssuiker )

ik denk zelf ook dat t idd gewinning is want water drinkt ze absoluut niet
en veel melk krijgt ze niet

ze drinkt vrnl verdunde sapjes of bronwater met een smaakje ( bijna geen kcal of suiker )

en zo te lezen is ze niet de enige die zoveel drinkt
bedankt!

lirfs maurilla

Laura drinkt ook veel, iets van 1,5 liter per dag. Ze eet er goed bij dus van mij mag ze. Als ze overdag minder drinkt wordt ze 's nachts wakker omdat ze dorst heeft... Wel zou ik het laten controleren want een van de symptomen van suikerziekte is veel dorst/drinken, als je weet dat het dat niet is voel je je toch geruster denk ik.

Hoi,
Hier wordt gem een liter per dag gedronken..
Kinderen die te veel drinken kun je idd eens wat meer water aanbieden in plaats van sapjes, en ook verdunde sapjes zijn slecht voor de tanden.
Iemand die suikerziekte heeft is vaak ook lusteloos en heeft zeker na de nacht vaak een rare geur uit de mond (aceton).
Ik vind 2 liter in ieder geval wel erg veel en zeker voor de tanden is het toch niet echt aan te raden om de hele dag te drinken, maar goed dat weet je zelf denk ik ook wel!

Groetjes MJ

ps; als een kinderarts aanraad om op suiker te controleren zou ik het zeker doen, is een simpel testje..
En te veel drinken zorgt ook voor een vol gevoel, kan ook een reden zijn voor het weinige eten!

Terug
Bovenaan