Hoeveel drinkt jullie kind?

A

Anoniem

Guest
Beste allemaal,

Hoeveel drinken jullie baby's. Romee nu 3 maanden drinkt als ze fles krijgt -ik geef combi borst/fles) ongeveer 120-130 cc. .Voor de volledigheid, ze drinkt de fles als zelfstandige maaltijd, ik geef of een maaltijd borst of een maaltijd fles.

Ik vind dit nogal weinig. Ze groeit wel enorm goed, dus ze komt niks tekort, maar als ik soms op het forum lees of andere moeders hoor eten veel jongere kinderen al veel meer.

groetjes

George

hoi

Drinkt ze dan echt flesvoeding of krijgt ze borstvoeding uit de fles?

Want met borstvoeding weet je nooit hoeveel ze drinken, Emma gaat nu naar het kdv en ik geef haar 200 cc afgekolfde melk mee. dat drinkt ze op en dat is ook volgens de richtlijn.
150 ml/kg per dag. Emma is nu ook 3 mnd.

Groetjes,
Marieke

Hoi,

Kyra is bijna 12 weken en ze krijgt 5 flessen per dag van 200cc.
Dit heeft ze al een tijdje en ze doet het hier prima op!
Al waren ze bij het cb wel wat huiverig. Maar zeiden wel... Als ze het goed doet en ze groeit goed enzo.. tja.. wie zijn wij dan om te zeuren!

Groetjes,

Frieda
Mv Kyra 07-06-2007

Hoi

Ook mijn kleine meid is 3 maanden.
Als ze een keer afgekolfde melk drinkt dan grijgt ze ruim 120 ml.
Dit drinkt ze net niet op.Dus dan zal het vlodoende moeten zijn ,volgens mij.
Ze doet het er in ieder geval goed op en komt na een fles ook niet eerder voor een volgende voeding.
Als ik het doe volgens de regels dan mag ze 165 ml ,maar dit drinkt ze echt niet op.

Groetjes Jessica

hallo

djaimy is nu 8 en halve week en krijgt nu sinds een paar dagen 5 flessen van 170 cc hiermee slaapt meneer sinds die tijd s nachts door ( laatste fles om ong. half 11 en dan komt hij om ong half 7 ff afkloppen).

groetjes angela

Mijn dochter is ook drie maanden en drinkt meestal uit de borst. Als ze uit de fles drinkt dan is dat ongeveer 150cc. Meer lukt echt niet. Denk dat het per kindje ook wel verschillend is. Op het consultatiebureau zeiden ze tegen mij dat als je kindje goed groeit en genoeg natte luiers maakt dat het dan prima is.

Hoi George,

het is helemaal niet erg als jouw kindje maar 120/130 drinkt. Mijn zoontje is nu 16 weken dus bijna 4 maanden, en drinkt net met pijn en moeite 5 flessen van 165cc. Hij mag veel meer volgens de regels, maar het gaat er niet in! Hij groeit verder goed, en komt nog steeds aan, alleen hebben we hier denk het gevoel dat ons zoontje de melk gewoon niet lekker vind....dus we gaan hier snel overstappen op pap en groente etc!

Zolang die kleine groeit is er niets aan de hand!

Groetjes
Angel

Sinds Rik Fv krijgt drinkt ie 5 keer 165 cc.
Rik is vandaag 8 weken.

Groetjes Saskia

P.s. Heeft ook altijd BV gehad.....en daar wist ik niet wat ie dronk, als ik dan FV gaf dan dronk ie ook minder hoor!

Terug
Bovenaan