Hoeveel echo's hebben jullie al gehad?

Hi allemaal,

Volgens mij lees ik dat sommigen van jullie al een tweede echo hebben gehad en daarom vroeg ik mij af hoe dat nou precies zit!?

Mijn vraag is daarom;
Hoe ver zijn jullie?
Hoeveel echo's hebben jullie gehad?

Oh ja, ik ben nu precies 10,0 weken dus als ik het goed zeg, is mijn 11e week nu van start gegaan.
Blijf dat verwarrend vinden. Jullie ook?

Haihai,

Je zegt het helemaal goed zo :)
Ik ben nu 11 weken zwanger en mijn 12e week is ingegaan.
Ik heb al 3 echo's gehad, maar omdat ik bloedverlies had en 2 maand voor deze zwangerschap een miskraam had. Dus 1e echo tijdens bloedverlies en niets zichtbaar, echo was te vroeg. 2e Echo twee weken later, goeie echo maar de echoscopiste zei dat ik 2 weken minder ver was...Dus 3e echo om te kijken hoever ik nou precies was, deze echo was met 9 weken en 3 dagen, dus ik hoop zelfs stiekum op nog een 4e echo ;) met >12 weken.....

Liefkleintje en anderen,

Zeg je nou in jouw geval dat je 11 weken bent, hoewel je je 12e week bent ingegaan? Of ben je 12 weken? Ik snap er helemaal niks van.
Wat ben ik nou dan? 10 of 11 weken? En wanneer heb ik dan de cruciale 12 weken achter de rug? Hoe tel je nou?

Thanks voor jullie reacties!!

Ik zou het gewoon op 10 weken houden. Het is je 11e zwangerschapsweek maar je bent nu 10 weken zwanger. Maar plus zoveel dagen dus vandaar je elfde week. Verwarring, i know, maar je bent gewoon 10 weken zwanger.

Ik heb zelf ook al 2 echo's gehad maar dat komt omdat wij bij de gyn hebben gelopen vanwege uitblijvende zwangerschap en toen heb ik met 6 weken een inwendige echo gehad omdat ik daar brutaal om had gevraagd. Toen ik de vk ging bellen vroeg ze of ik rond de 8 weken al een echo wilde of pas met de tweede afspraak rond 12 weken. Jaaaaa dat hoef je dus niet te vragen he! Dus met 8 weken een echo gehad en as donderdag een echo om mijn uitgerekende datum te bepalen. BIj mijn eerste zwangerschap had ik pas rond 12 weken mijn eerste echo en zo hoort het ook gewoon.

Als je de eerste dag van je laatste menstruatie in gedachten neemt en er dan vanuit gaat dat je toen 0 weken en 0 dagen was en je eerste week dus toen begon.....
Dan ben je nu 10 weken en ga je nu je 11e week in! Dus zoals je in het topic zelf zei is precies goed :)
Je bent aan het einde van deze week 11 weken en gaat de 12e week in.
Dus over 2 weken ben je de 'cruciale' 12 weken voorbij! Dan heb je 12 weken achter de rug :)

Terug
Bovenaan