Hoeveel en wat aan voeding

Ok mag ik vragen waarom ei en pinda dat hebben ze tegrn mij niet gezegd dat ze dat moest hebben. Hier krijgt ze groentr en fruit tussen twee voedingen in

Met dit weer is het erg belangrijk dat ze drinken nu maakt ze de flessen niet meer leeg en krijg er verder ook geen melk in op ander tijdstip andere tips zodat ze wel genoeg vocht binnen krijgt? Ze krijgt nog niks anders te drinken als melk. Alleen beetje fruit en groente. Fruit wil ze wel heel graag

Tot een jaar hebben ze flessen nodig om te groeien, die zijn het belangrijkste! Wij gaven om 7.00-11.00-15.00 en 19.00 een fles en daar tussenin groente en fruit. Ei en pinda zijn belangrijk met het oog op ontwikkelen van allergieën. Met het warme weer zou ik kleinere hoeveelheden flesvoeding aanbieden en vaker. Wij hebben onze zoon alleen extra water aangeboden, maar toen nog helemaal geen thee en sap.

Dat komt denk ik omdat het geen exacte hoeveelheid is. Totdat de vaste voeding vanzelf meer ruimte in gaat nemen in het schema is 150 ml per kilo een richtlijn. Maar ook niet meer dan dat. Zelfs de maximaal 1 liter regel is alweer achterhaald. En het ene kindje eet met 6 mnd al veel fruit en groenten en al een boterhammetje. En het andere kind doet dat pas met 10 maanden. Ook niet iedereen volgt het standaard flessenschema, veel voeden op verzoek en zullen met 6 mnd nog wel meer dan 4 flessen geven. 
Mijn dochter zat met 6 mnd op 
180+6
Fruit, half tot een heel stuk gepureerd
150+5
Binnenkant broodje met margarine (echt na 6 mnd)
150+5
Groenten zoveel als ze wilde 50-75 gr meestal
150+5
150+5
Incidenteel een nachtvoeding van 90+3  
Ik kreeg toen commentaar dat het wel erg veel melk was, en dat opvolgmelk echt 500 ml moest zijn. Daar heb ik mn schouders over opgehaald. Rond 8/9 mnd ging ze naar 2 slaapjes en toen werkte 3 flessen overdag beter. Ze at ook 2 boterhammen met korst toen. En de late avondfles verdween toen ook op haar verzoek. En met 11 mnd dronk ze de middag en avondfles slecht, dat werd een namiddagbekertje. Toen zat ik weer te piekeren hoe ik aan de 350 ml zou komen. Maar ze groeit goed en is gezond. 
Je flessenschema is  goed zo en ik zou me vooral richten op heel rustig aan na de flessen wat vaste voeding toevoegen. En over een maandje of 2 dit juist voor de flessen doen, zodat het vanzelf afbouwt. Maar met 6 mnd is het nog prima als de hoofdvoeding melk is.

Ei en pinda en andere allergenen is belangrijk om te introduceren in hele kleine beetjes tussen 4-8 mnd omdat dan de kans op het ontwikkelen van een allergie het kleinst is. 
En ander drinken zijn we hier gaan oefenen vanaf dat ze onder de 750 ml melk kwam. In het begin was dit echt maar een paar slokjes en dan had ze het wel weer gezien. Pas vanaf 8/9 mnd werd dit meer. En rond 10 maanden dronk ze een volle beker per dag water of suikervrije limo of thee (hertjesthee van piramide). Nu ze 13 mnd is drinkt ze 2-2,5 drinkbekers naast de ochtendfles. 

Een beetje water door het fruit en groenten werkt ook om extra vocht erin te krijgen. Maar bij 850 ml zou ik me nog niet zo'n zorgen om uitdroging maken. Als je kindje meerdere keren per dag goed plast en alert is, dan is het goed zo.

Als ze laatste fles leeg drinkt zit ze op 650 normaal 800. Ok ga ik morgen ei of ppindakaas proberen wist hier niks van dus.maar mee beginnen.

Ik zou 1 tegelijk proberen en met een half theelepeltje beginnen om een bestaande allergie uit te sluiten.   En pindakaas even door wat geprakte banaan oid roeren. Pindakaas van de lepel is heel kleverig en kunnen ze in stikken. Op brood of door fruit/groenten is geen probleem.

Terug
Bovenaan