Dat komt denk ik omdat het geen exacte hoeveelheid is. Totdat de vaste voeding vanzelf meer ruimte in gaat nemen in het schema is 150 ml per kilo een richtlijn. Maar ook niet meer dan dat. Zelfs de maximaal 1 liter regel is alweer achterhaald. En het ene kindje eet met 6 mnd al veel fruit en groenten en al een boterhammetje. En het andere kind doet dat pas met 10 maanden. Ook niet iedereen volgt het standaard flessenschema, veel voeden op verzoek en zullen met 6 mnd nog wel meer dan 4 flessen geven.
Mijn dochter zat met 6 mnd op
180+6
Fruit, half tot een heel stuk gepureerd
150+5
Binnenkant broodje met margarine (echt na 6 mnd)
150+5
Groenten zoveel als ze wilde 50-75 gr meestal
150+5
150+5
Incidenteel een nachtvoeding van 90+3
Ik kreeg toen commentaar dat het wel erg veel melk was, en dat opvolgmelk echt 500 ml moest zijn. Daar heb ik mn schouders over opgehaald. Rond 8/9 mnd ging ze naar 2 slaapjes en toen werkte 3 flessen overdag beter. Ze at ook 2 boterhammen met korst toen. En de late avondfles verdween toen ook op haar verzoek. En met 11 mnd dronk ze de middag en avondfles slecht, dat werd een namiddagbekertje. Toen zat ik weer te piekeren hoe ik aan de 350 ml zou komen. Maar ze groeit goed en is gezond.
Je flessenschema is goed zo en ik zou me vooral richten op heel rustig aan na de flessen wat vaste voeding toevoegen. En over een maandje of 2 dit juist voor de flessen doen, zodat het vanzelf afbouwt. Maar met 6 mnd is het nog prima als de hoofdvoeding melk is.