Hoeveel erop achteruit gegaan?

Ik vroeg me welleens af...
Hoeveel je er dus acheteruit op bent gegaan met je geld?

Wat doen jullie niet meer wat jullie voorheen wel deden?
Hebben jullie extra baantjes genomen om toch nog hetzelfde leven te houden wat je voorheen had?

Of is het je eigenlijk wel mee gevallen? Hoeveel kinderen kosten?

Ik merk het zelf wel aardig in de portomonnee...
Maar aan de andere kant....Viel het ook wel weer mee..
Wij waren al niet zo van die uitgevers...
En wij zitten liever in het weekend lekker thuis met ons kindje...
Dan dat wij er ieder weekend erop uit gingen...
Maar we hebben ook wel veel dingen moeten laten...

Maar ik vind persoonlijk dat het 100% procent is meegevallen!

Hoi,

Eeerlijk gezegd vind ik het niet heel veel uitmaken.
Uiteindelijk gaat het toch op, met of zonder kind..
Je gaat er naar 'leven" vind ik.
Wij deden wel erg veel voor dat onze dochter er was, maar ik mis het niet.. je krijgt er iets veeeeeeel mooiers voor terug.

Groetjes Debby mv B'Elanna

Merk alleen dat de spaarrekening niet meer zo wordt bijgevuld.
Je gaat er inderdaad naar leven. Ben 12 uur p.w. minder gaan werken, maar krijg er wel kinderbijslag en via de belasting kinderkorting weer bij. En we gaan minder vaak met z'n tweetjes op stap.

Hoi, hoi,

Het onderhoud vind ik op zich wel meevallen de grootste kostenposten zijn natuurlijk de aanschaf van alle spullen die je nodig hebt. Straks moeten we zitjes voor op de fiets kopen en we moeten binnenkort een autostoel hebben en ik ben weer zo'n muts die altijd voor de dure spullen gaat dus kost wel weer een paar honderd euro! Wij gaan idd ook veel minder weg sinds Justin er is en het is ook niet meer zo belangrijk vind ik. Er zitten best wel eens maanden tussen dat we wat minder te besteden hebben maar we staan nooit rood en we sparen nog 300 euro per maand met Justin erbij dus we hebben geen reden tot klagen.

Groetjes,

Puk

hi,
ik merk dat we nu meer uitgeven dan voorheen!
met 1 kindje viel het niet, konden we ook van het geld rond komen..
want idd je gaat er naar leven, wel met leuke kinder uitstapjes.
maar nu de tweede er is merk ik dat we soms het dubbele op maken dan voor heen!
(we hebben een eigen bedrijf dus het geld is er ook wel)
maar we wilde met het zelfde normaal' inkomen rond blijven komen,
dit is dus vaak niet het geval.
en nu de vakanties voor de deur staan zal het ook wel weer harder gaan.
maar na de vakanties moet ik me zelf maar weer in de hand nemen en 'normaal'gaan uit geven.
dus bij de tweede is het mij tegen gevallen!
groetjes

Hoi!

Wij zijn niet echt veel meer gaan uitgeven. De dingen die we nu minder doen zijn uit eten en naar theater/musical ed. Wat we daaraan over houden gaat in principe op aan de kleine.

Wel zijn we allebei een dag minder gaan werken en dat merkten we in het begin wel, dan komt er toch wat minder binnen!
Nu heb ik inmiddels een stuk meer salaris en zit ik met mijn dag minder op ongeveer evenveel netto als toen ik vroeger fulltime werkte en manlief heeft een nieuwe baan en verdient nu voor 4 dagen werken meer als vroeger voor 5!
Dus ik moet wel zeggen dat we erge mazzel hebben gehad!

We zijn niet rijk(qua geld) ofzo hoor, we kunnen er gewoon goed mee rondkomen en dat is gewoon wel lekker!

Groetjes, natasja

Hoi!

Wij zijn niet echt veel meer gaan uitgeven. De dingen die we nu minder doen zijn uit eten en naar theater/musical ed. Wat we daaraan over houden gaat in principe op aan de kleine.

Wel zijn we allebei een dag minder gaan werken en dat merkten we in het begin wel, dan komt er toch wat minder binnen!
Nu heb ik inmiddels een stuk meer salaris en zit ik met mijn dag minder op ongeveer evenveel netto als toen ik vroeger fulltime werkte en manlief heeft een nieuwe baan en verdient nu voor 4 dagen werken meer als vroeger voor 5!
Dus ik moet wel zeggen dat we erge mazzel hebben gehad!

We zijn niet rijk(qua geld) ofzo hoor, we kunnen er gewoon goed mee rondkomen en dat is gewoon wel lekker!

Groetjes, natasja

Hallo
Ik heb niet echt het gevoel er op achteruit te zijn gegaan sinds onze zoon er is.
We gaan iets minder uit eten maar dat is het eigenlijk wel. Zolang wij nog elke maand goed kunnen sparen en er elke avond een fatsoenlijke maaltijd op tafel staat zijn we tevreden.
We zijn geen mensen die graag naar pretparken gaan dus onze uitstapjes kosten nauwelijks geld. Waar ik echter wel veel geld aan kon uitgeven was kleding voor ons mannetje. Het rare is dat nu hij wat ouder wordt (nu 2 jaar, 8 maanden) ik  weer meer goedkopere kleding voor hem koop.  
Groetjes Jeanette  

Terug
Bovenaan