Hoeveel erop achteruit gegaan?

hoi,
ik ben er wel op achteruit gegaan werkte fulltime ga nu 24u werken binnenkort dus ga kwa salaris al flink achteruit.Ben een alleenstaande jonge moeder(22) die ook weer thuis is gaan wonen bij ouders.Kan niet op mezelf wonen kan niet meer uitgaan wat ik toch al niet veel deed moet pietje precies zijn met me geld anders haal ik het niet moet verzekeringen kostgeld me kind me auto en me eigen spaarrekening en van de kleine telefoonrekening enz betalen moet heel zuinig doen dan red ik het net met me geld dan is alles schoon op

wij zijn erop vooruit gegaan, ook omdat ik elders ga werken voor 32 uur. Mijn man heeft ouderschapsverlof en dat wordt voor een gedeelte doorbetaald en daarnaast krijgt hij ook nog ouderkorting. Dus al met al, zijn we er flink op vooruit gegaan.

Beste moeders, vaders,

In verband met een artikel ben ik op zoek naar mensen die willen vertellen hoe hun financiële situatie is veranderd toen zij ouders werden. Wat deed je vroeger wel en kan nu financiël niet meer? Ben je er op vooruit of achteruit gegaan? Waar zitten de kosten nu precies? Vind je het leuk om daar iets over te vertellen? Mail dan naar m.drost@marlotcommunicatie.nl of bel: 070-3115866.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Marloes

Ik ben van 40 uur naar 24 uur werken gegaan, maar omdat ik een andere baan heb gekregen is het verschil wat minder groot geworden, hier verdien ik meer. De extra kosten met 1 kind vallen heel erg mee, inderdaad de aanschaf van de spullen in het begin en een nieuwe auto, dat was een behoorlijke uitgave. Creche valt door de  overheidsbijdrage ook mee, bovendien hoeven we maar 1 dag in de week omdat onze ouders ook graag een dag in de week oppassen. Super natuurlijk!
In het dagelijks levensonderhoud scheelt dat ene extra mondje niets, onze dochter eet inmiddels met de pot mee. Die paar luiers maken ook weinig verschil.
De grootste kostenpost is toch kleertjes, ik zie veel te vaak leuke dingen en kan het dan niet laten om het te kopen . Maar ja, dat doe ik helemaal zelf, als het geld ervoor er niet zou zijn, zou ik het ook niet doen natuurlijk!

groetjes, Ellen

Terug
Bovenaan