Hoeveel eten jullie kids?

Als ik die verhalen van jullie zo lees dan eet onze meid toch echt wel veel.
's Morgens 1 boterham, die gaat niet altijd op dan blijven er een paar stukjes liggen. Rond 10.15 uur krijgt ze een stuk fruit, dat ligt er maar net aan wat ik in huis heb. Dan rond 12.00 uur krijgt ze 1 en een halve boterham. Soms ook wel 2 boterhammen, maar dan heeft ze ook echt hele erge honger.
Dan rond 4 uur nog wat fruit of een koekje (tuc, lange vingers of de zelfgebakken wafels van opa)
Tussen 17.30 en 18.00 uur eten we warm. Dan eet ze een hele aardappel met saus 2 eetlepels groente een ook nog een stukje vlees of vis. De ene keer gaat haar bordje helemaal leeg de andere keer laat ze iets staan. Ze krijgt ook nog altijd een toetje na.

Wij hebben dus een grote eter, maar dat waren mijn man en ik vroeger ook. Daar komt nog bij dat het enige moment dat ze stil ligt de tijd is dat ze slaapt. Onze meid heeft echt geen zittende kont en zit constant te wiebelen.

Groetjes Anne

Zifjon is een grote vent en die blijft maar groeien zou het komen dat hij zo goed eet ?? Zit al in maatje 92/98. Hij eet het volgende.

Ontbijt: +- 200 cc melk en brinta met thee of 2 boterhammen en glas melk.

Tussendoor: 1 stuk fruit met diksap

Lunch: 2 botherhammen met 100 cc melk 1x hartig 1x zoet.

Tussendoor: een (ontbijt) koekje, lange vinger,bisquie, komkomer, tomaat, wortel, paprika net wat ik in huis heb met water of diksap.

Diner: Wat de pot schaft + yoghurt als toetje.
De ene keer eet hij in de avond goed de andere keer niet hangt van het menu af.

verder krijgt hij niks extra's en als hij meer drinken wil gewoon water of thee .

Nu even een schema van de jongens (zit volgens mij echt verschil in wat een meisje of een jongetje eet):
ochtend:
240 cc pap
2 stuks fruit (probeer veel te variëren, ze lusten echt alle fruit dus dat is makkelijk)
drinken (water, thee of diksap)

middag:
2-4 sneetjes brood met appelstroop/smeerkaas
drinken (water, thee of diksap)
soms ook nog een stukje fruit

avond:
ze eten mee met ons, meestal eten ze heel goed, een enkele keer wat minder (de oudste is veel kieskeuriger dan de jongste haha).
beetje yoghurt of soms een danoontje
water

Ze zijn heel ondernemend de hele dag (tja, jongens) dus ze zullen het wel nodig hebben.
Bo presteert het zelfs om tussendoor regelmatig om een boterham te vragen.... die hij overigens niet krijgt, want dan blijven we bezig ;)
Groetjes, Noor mv Skip, Bo en Lot

Laura eet:

's ochtends 200 melk met bambix pap
appel
's middags 1 plak brood met beleg
koekje
's avonds warm eten en toetje, ze is erg gek op vla krijgt het altijd nog een keer bijgevuld, ook warm eten eet ze goed.

tussendoor drinkt ze vrij veel diksap.

Hoi!

Isabelle eet de laatste maand ook zeer weinig voor haar doen.
Dit is wat ze zo'n beetje binnenkrijgt.

ochtend: 1/2-1 broodje/150ml pap of pyjamapapje (niet helemaal leeg)
tussendoor: koekje (9 van de 10 keren niet op) en een fles roosvisee, soms nog een fles water
's middags 1/2-1 boterham met hartig beleg en een mini-krentenbol of plak ontbijtkoek en bekertje melk
(laat ze 9 van de 10keren staan)
tussendoor: fles thee en fruit, soms nog een fles sap
avondeten: met de pot mee, meestal schuift ze haar bord na 2 happen op tafel met de woorden: zo...Klaar!!!!
toetjes eet ze wel erg goed, vooral die van Stefan vind ze altijd erg lekker en de paula toetjes met koeienvlekken (yoghurt met aarbei-vlekken)
Dan tijdens het tv kijken voor het slapen nog een fles water of wat over is van de middag.

Liefs Monica

Hee mama's,

Myrthe zit ook geen seconde rustig. Was al zo vanaf dag 1, niet voor niks dat ze al met 6 weken kon rollen en met 3,5 de woonkamer door tijgerde haha.

Ik moet overigens wel zeggen dat ze héél vaak geen korstjes eet. Dus als je het zo bekijkt stellen die boterhammen niks voor.
Wel blijft ze hele dag om eten vragen, zolang het maar geen warm eten is, grrrr

Terug
Bovenaan