Hoeveel eten jullie kids?

Ik heb geloof ik een veelvraatje gebaard, want ik vind dat ik best veel voeding geef (en dat hij nog steeds moord en brand schreeuwt als het niet op tijd komt).

Diederik krijgt per dag:
fles 210+7+3 scheppen pap
2 stuks fruit
brood met beleg + fles 210+7
150 cc diksap (sterk verdund) + halve soepstengel
flink wat avondeten (als ik zelf maak ruim de hoeveelheid van een potje Olvarit)
fles 210+7

Het CB gaf aan dat de middagfles naar 150 cc moet, pfff, dat red ik nooit! Ik heb vandaag anderhalf broodje gegeven, en een fles van 180+6, maar nog minder... lukt volgens mij echt niet!

Hij is op zich ook groot (bovenlijn groeicurve) en al over de 10 kg.

Hoeveel eten jullie kleintjes? En wat kunnen ze inmiddels?

Diederik (8,5 maand) kan sinds een week zelf op zijn kont gaan zitten. Hij kruipt nog niet (waarom dat nog oefenen als je er ook lekker bij kunt gaan zitten?) en ik denk dat hij zich snel genoeg gaat optrekken.

Karlijn krijgt niet veel minder.
Zij is bijna 10 maanden en weegt 8 kilo.

Ze krijgt per dag:
fles 210+7+ pap
2 stuks fruit+ sap of water
2 boterhammen met beleg en fles 180+6
rijstwafel+sap of fruit
avondeten
fles 210+7

Karlijn kan tijgeren en iets wat op kruipen moet lijken:)
Ze kan, gaan zitten maar vaak is heel lang en hard schreeuwen tot iemand haar op haar billen zet toch makkelijker. Ze kan zich redelijk optrekken en soms staat ze dan ook maar meestal lukt het niet.

Dingen pakken gaat ook erg goed. Als ze al iets in haar hand heeft en ze wil nog wat pakken maar kan er alleen met die hand bij dan pakt ze dat over naar haar andere hand zodat ze het andere ook kan pakken.
Ze heeft een ballentoren( bovenin een bal leggen en die rolt dan met een geluidje naar beneden) Sinds gisteren kan ze dit! Zo leuk om te zien want elk keer als ze een bal pakt en die door het gat gooit kijkt ze me trost aan!

Hier gaat de ontwikkeling weer eventjes erg hard!

Mijn kids krijgen:

fles 180 + 6 en bambix
potje fruit
boterham met beleg (leverpastei is hier favoriet!)
fles 180 + 6
halve soepstengel + water
potje groente + yoghurt
fles 150 + 5 en bambix

Best wat minder dan jullie kinderen dus! Seth is wel echt een vreetzak. Als hij mij ziet met een boterham eet hij nog met mij mee. Gisteren hebben ze ook nog wat hapjes tagliatella met zalm van ons op. Ik denk dat ik ze toch maar eens wat meer ga geven, straks hebben ze honger!

Julia krijgt dit:

180 + 6 en fijne granen
fruit + water/thee
boterham, meestal krijgt ze 2/3 op.
180 + 6
soepstengel/rijstwafel + water/thee
groente + water/thee
210 + 7
En ze krijgt ook vaak een soepstengel of rijstwafel als wij gaan eten. Meestal geven we haar eerst eten, voor we zelf eten. Maar als ze ons ziet eten wil ze meedoen, dus geven we haar een soepstengel of rijstwafel.

Julia kan ook tijgeren en iets wat op kruipen lijkt. Ze komt echt super hard vooruit. Zitten wil ze vaak niet, want ze gaat meteen weer op haar buik liggen en tijgeren om te spelen.
Optrekken porbeerd ze ook, maar lukt nog niet.
Wel kan ze heel goed staan als we haar ergens neer zetten waar ze zicha aan iets kan vasthouden. Bijvoorbeeld de box of de bank. Ze moet dan erg lachen, alsof ze trots is wat is kan. Zo leuk!

Warren eet ook vooral 's avonds heel veel!

Er gaat met gemak de hoeveelheid van zo'n groot potje in (ruim 200 gram) en daarna een klein bekertje naturel yoghurt (150 gram).

Overdag meestal 1 hele boterham (appelstroop en vegetarische smeerworst vindt-ie 't lekkerst) en anderhalf stuk fruit.

Als tussendoortje water met een ieniemini beetje diksap en rijstewafel of soepstengel. In het weekend een babykoekje van de natuurwinkel (zit geen toegevoegde suiker etc. in). Vind hij ook echt heel lekker.

Hij krijgt nog steeds bv, zo'n 3 à 4 voedingen per 24 uur.

Ik merk ook dat hij steeds beter 'kauwt' en bijvoorbeeld banaan en peer kan hij ongeprakt eten! Alleen zijn avondeten maak ik nog redelijk fijn, maar ook zeker niet meer heel puree-ig.

X
Evje

Rick en Tom krijgen:

Borstvoeding
Fruit (banaan, appel, sinaasappel en liga: allebei de helft)
Boterham + thee
Langevinger of biscuitje + soms beetje roosvicee
Warm eten + Yogurt
dan nog een klein beetje BV

Zo te lezen niet echt super veel, maar ze zijn lief en tevreden en rollen sinds deze week eindelijk vaker dan 1 keer per dag op hun buik en terug.
Dus ze verbruiken ook niet zo heel veel energie.

Kyandro eet ook best veel vind ik
hij begint de dag met:
drinkpapje (150 ml)
uurtje later 1 stuk fruit.
12.00 1 boterham vaak met appelstroop of smeerkaas/worst.
12.30 flesje opvolgmelk(100 ml)
+ 15.30 een liga of 2 kleine rijstewafeltjes
17.30 half potje warm(meer moet hij niet)
+ 150 ml vanille yogurt achteraan
s avonds nog wat bv.(meer voor te kroelen want is niet zo veel meer.
21.30 bordje melkpap.
en dan savonds of snachts nog een keer de borst

hij is bijna 9 mnd weegt ongeveer 9 a 9,5 kg
is erg actief en trekt zich overal aan op en loopt overal langs.tijgert ook heel snel

dus misschien ook daarom veel trek(hij lust echt veel
liefs jootje

Terug
Bovenaan