Hoeveel eten jullie kids?

Thirza krijgt

bordje pap (150 cc)
fruithap (soms op de creche ook nog een beetje melk 120 + 4)
boterhammetje(1 of 2) met 120+4 melk
Liga/rijstwafel
Warm eten en danoontje
pijama papje 250 cc

Thirza is 9 mnd.
Ze kruipt, sinds een aantal dagen op handen en knieeen, tijgert en loopt langs de meubels (en als ze één van de katten ziet kan ze ineens een beetje rennen hahaha)

Het broodje tussen de middag is thuis meestal 1 en een paar hapjes van mij, op de creche smeren ze ook 1 boterham voor haar, maar ze pikt van alle kindjes een stukje van de bordjes af...de boef, volgens de leidsters zit ze dan wel aan de 2 boterhammen...

Tygo krijgt:

fles 200cc met bambix
lange vinger ofzo
1 boterham
150 cc+5+5rijstebloem om te lepelen
fruit
warme eten + toetje
fles 200cc avondpapje

Tygo kruipt lekker rond en gaat overal tegen aan staan om er lekker rondjes omheen te lopen. Nadeel is dat hij zich in de box niet langer dan 5 minuten meer kan vermaken. Hij stapt over van de tafel naar de bank en weer terug.
Hij roept heel de dag jajajajajajajaja.
Verder zwaait hij naar iedereen en probeert handje klap te doen maar die orrientatie is wel erg moeilijk dus de handjes komen nog wel eens in zijn gezicht uit (grappig om te zien)
Het is een heerlijk jong (zoals elke mama van zijn eigen kind vind)
Hij wordt zaterdag 9 maanden en we gaan donderdag naar bureau om te wegen en te prikken.
Ben erg benieuwd naar zijn gewicht!

Groetjes Marieke

Floor krijgt:
8:00 180 cc water, 6 scheppen, 6 scheppen pap
tussen 10 en 11: 1.5 tot 2 stuks fruit
en naar bed
tussen 12 en 13: uit bed en fles van 90 cc + 3 scheppen en twee boterhammen met beleg
's middags beetje thee rond drie uur
17:00 avondeten met toetje, maar daar eet ze steeds minder van
20:00 fles 180 cc + 6 scheppen

Ze kan al: soort van kruipen, zelf gaan zitten, op haar knieen gaan zitten, optrekken aan tafel/box/bed/doos etc en gaan staan.
En zelf fruit en brood eten

Liefs,

T

Stan krijgt±

fles 150 cc

bordje pap 150 cc melk en pap

fruithapje

fles 180 cc en nog boterham )alhoewel hij dit de laatste tijd weer net zo snel uitspuugt als dat het erin gaat'

avondpotje

fles 210 cc

Cody krijgt

flesje 180cc
fruithapje
boterham en water
flesje 180cc
avondeten (alleen haalt hij alles uit zijn mond om vervolgens ermee te gooien en de restjes weer op te eten hihi) dat eet ie minder dan eerst
en dan flesje 200cc

Volgens cb doet hij het goed, hij is zoals het 'hoort' zoals ze dat zo mooi verkondigen.

Hij kruipt/tijgert, kan zitten, trekt zichzelf soms op (liefst aan je handen maar soms ook aan wat anders maar nog niet zo vaak)
zelf staan kan hij nog niet maar dat zal niet lang meer duren denk ik. Maar ik kan het mis hebben natuurlijk haha!
Babbelen doet hij ook veel alleen begrijp ik er niks van. En hij doet ook heel veel tanden knarsen. Gek word ik ervan. Zijn er meerdere die dat doen? of tips om het tegen te gaan? Vind het zo'n naar geluid krijg er de kriebels van brrr!

Groetjes
Maddy

Onze kleine meid eet nu:
180cc + 6 schepjes en dan een hele boterham (eet zelf al uit vuistje)
Fruithapje (2 stuks fruit)
Tussen de middag nog een hele boterham
's Middags nog een fles van 180cc + 6 schepjes
's Avonds warm eten (± 200 ml) en als toetje bioyoghurt.
om 19:00 uur laatste fles van 180cc + 6 schepjes.
Ze is nu net 8 maanden en tijgert het hele huis al door. Ze kletst de oren van mijn hoofd, maar alles is papa. Mama is nog te moeilijk :-( ;-)

Julia (10 maanden) krijgt:
- 180cc + 6 schepjes
- fruit (soms potje, soms vers)
- 180cc + 6 schepjes
- boterham (met smeerkaas/smeerworst/aardbeienjam/appelstroop, afhankelijk van wat ik bij de hand heb :))
- koekje + roosvicee
- 180cc + 6 schepjes
- avondeten + yoghurt (meestal vers, soms potje)
- 180cc + 6 schepjes

Van de ochtendfles en de 2e middagfles laat ze soms tussen de 60 en 80cc staan, maar andere keren gaat het schoon op.

Julia kruipt sinds vorige week ineens naar voren, daarvoor ging ze alleen achteruit. Optrekken aan de box doet ze intussen ook, maar alleen als papa het ziet, niet bij mama.... Gemeen hoor! Zelf zitten doet ze al een poosje (sinds 7 maanden oud).
Kletsen kan ze ook als de beste, heeft ze zeker van haar mama ;-).

Liefs Marit

Terug
Bovenaan