Hoeveel eten jullie kindjes van 1 jaar ongeveer.

A

Anoniem

Guest
Hallo

Mijn dochter is 1 jaar en ik heb het idee dat ze veel eet ik wil niet dat dadelijk te dik wordt en dat we moeten gaan minderen.
Kunnen jullie ongevver over de hele dag vertellen wat jullie kleintjes zoal binnen krijgen.

Groetjes Willy

Hallo,

Noah is nu 13 en een halve maand.
Hij eet dit:
- S' ochtends 6 eetlepelspap gemengd met 150cc gewonen halfvollemelk. daarna  ongeveer  100cc  water met sap. het is sap zonder suiker.
- rond half 11 uur, 200cc vers fruit.
- 13.00 uur 1 boterham belegd met vleeswaren of iets iets zonder suiker
- rond half 4 een beetje water met sap en iets lekkers. Dat is dan een stuk fruit of soepstengel, rijstwafel of bambixkoekje ( maar dat vind hij niet zo lekker.)
- 17.00 uur. warm eten. Altijd vers en eigenlijk een klein bordje. Denk zo'n 200 gr. en een bakje yoghurt zonder iets erin. Dat vind hij echt heerlijk.
- 19.00 uur. en ja, hij krijgt nog zo'n 100cc melk voordat hij naar bed gaat. Vind hij nog zo lekker..

Ik ben nu eigenlijk een beetje bang, dat hij misschien te weinig eten krijgt. Hij is wel een flinke jongen hoor, echt zo'n hollands welvaren, maar zoals je aan mijn schema ziet, krijgt hij niks slecht of dikmaakends..

Groetjes

nathalia is bijna 16 maanden en eet

8.00 uur papfles
10 uur fruit
12uur boterham,soms 2
14 uur koekje
17.30 uur groente met de pot mee  (wat ze op krijgt dus weet nie hoeveel gram)
7 uur pap fles.

dit zijn richtlijnen hoor, we nemen de tijden niet zo heel strak meer.
en soms krijgtz 2 koekjes of rijstewafel ofzow.

nathalia is ook een stevige dreumes (ze is iet te zwaar hoor)
zelfmaak ik me geen zogen dat ze dik wordt.
ze eet over het algemeen gezond ne niet te veel. (cb heeft me dit schema gegeven)

liefs, do

oh ja, nathalia drinktook alles.
taksi, siroop, thee (met heel klein beetje suiker)
noem het maar op. nathalia lus alles.
en in sommige dingen zit suiker. ogmaals, maak me er geen zorgen om hoo.
 kreeg vrogerook gewoon suikers binnen en ben (al zeg ik het zelf) absoluut niet dik.
denk dat je er ook aanleg voor moet hebben

wat is hetschema van jou kindje dan??

Hallo,

Moeilijk is dat om te bepalen wat een goede hoeveelheid is wat je kindje binnenkrijgt.
Dit is het schema van Bente (13.03.08)

7.30 1,5 boterham. 1 Met smeerkaas en een halve met vruchtenhagel
10.00 fruit met wat verdunde sap
12.00 1 à 2 boterhammen met op de eerste hartig beleg en op de 2e vruchtenhagel (is favoriet hier)
15.00 fruit
16.00 rijstewafel oid, maar soms ook net als haar boer een koekje
17.45 warm eten, de ene dag een paar happen en de andere dag zo'n 200 gram denk ik, ze eet altijd met de pot mee, als toetje nog een beetje yoghurt met een scheutje roosvicee

Bente heeft dagen dat ze veel eet, maar ook dagen dat ze weinig eet, ik laat het haar zelf regelen, al zeg ik op een gegeven moment wel stop! Ze is vrij gemiddeld en ik hoop dat dat zo blijft aangezien ik wel overgewicht heb. Mijn oudste zit iets boven de middellijn, maar is niet dik. Ik denk dat hij later lang en breed wordt, want als je zijn gewrichten nu al ziet......

Groetjes danielle

Zarah is nu 13 maanden en krijgt het volgende:
's morgens alleen een fles melk. Brood en pap eet ze niet..
In de loop van de ochtend vers fruit, met een liga.
's middags 1 boterham, wat ze soms met smaak opeet, en soms na 4 happen al genoeg heeft.
In de loop van de middag een koekje, of rozijntjes, of een soepstengel.
's Avonds eet ze met de pot mee, dus weet niet precies hoeveel dit is. Met als toetje een flinke bak yoghurt, wat ze echt heerlijk vindt.
Avondfles zijn we een maand geleden mee gestopt. Ze heeft er geen trek meer in.

Ze is gewoon gezond en beweeglijk, en ontwikkelt zich goed. Maar ik denk wel dat Zarah minder eet dan het gemiddelde kind. Nou is ze nooit een grote eter geweest, dus het zal wel bij haar horen.

Groetjes!

Hoi,

Yordi is 16,5 maand en dit is zijn schema ongeveer.
Aan de tijden houden we ons niet zo heel erg strak en het verschilt ook wel eens met de dag, want soms eet Yordi meer en soms wat minder.

7.00 uur een bord pap van 140( met gewone melk) of soms 1 broodje en een cracker.
9.30 uur wat vers fruit en wat drinken en een koekje
11.45 uur 2 broodjes met kaas of vleeswaren of zoetigheid. En wat yogi drink, want Yordi wil absoluut geen gewone melk drinken. Dat vindt hij gewoon niet lekker.( net als zijn mama)
Tussen 14.00 en 14.30 uur wat drinken, en een koekje en wat rozijntjes.
17.30 uur warm eten en gewoon met ons mee, dus ik weet niet hoeveel hij daar van krijgt. De ene keer eet hij alles op en de andere keer eet hij bijna niks
Om 18.30 uur nog wat drinken en tegen 19.00 uur,soms 19.30 uur op bed.

Drinken is eigenlijk van alles,ranja, taksi,roosvicee enz. Waar hij maar zin in heeft.
En als koekje krijgt hij vaak een soepstengel voor tussendoor, een biscuitje, eierkoek enz.
Yordi is een ontzettende eter,maar totaal niet te dik. Hij zit zelfs nog meet net binnen de groeicurve met zijn gewicht.

Liefs marielle

Hoi Willy,

Isabelle is as. vrijdag 14 maanden en zit al sinds ze ongeveer 4 maanden was boven de "normaallijn".
Ze eet de laatste tijd erg slecht, met een enkele dag goed ertussendoor.

Dit is haar schema:
07.00uur: 150ml pap van bambix of knisperpap + 50ml melk uit de fles.
09.30uur: 260ml diksap/thee/dubbelfriss met water met koekje/fruit
12.00uur: 1 boterham met hartig beleg, 1  cracker/ plakje ontbijtkoek of beschuitje en 150ml melk
15.00uur: 260ml. diksap/thee/dubbelfriss met water met fruit of koekje/rijstwafel oid
17.15uur: Isabelle eet vaak met de pot mee, ik heb geen idee wat ze dan binnenkrijgt, en heel soms krijgt ze een potje maar die eet ze net voor de helft op.
Tussendoor drinkt ze nog een fles water en soms nog een fles met diksap of dubbelfriss/water.

Ik ben benieuwd wat Isabelle as. donderdag op het cb weegt, ik heb namelijk het idee dat ze dunner is. (de luierplakkers zitten  strakker op elkaar)

Elk kind is anders en sommige kinderen verbruiken de gehele dag veel energie en die eten dus ook voldoende, Isabelle eet erg slecht maar kruipt wel de godganse dag...
Er is dus geen peil op te trekken wat te veel is, als je kind zich er prettig bij voelt denk ik dat het prima is.

Liefs Monica

Terug
Bovenaan