Hoeveel eten jullie kindjes van 1 jaar ongeveer.

Zifjon eet al vanaf 6 maanden heel goed en al snel veel. ik heb dit vaak te spraken gebracht op het CB omdat ik dacht dat het best veel was maar zij waren erg tevreden en hij is absoluut niet dik. Hij is nu 16 maanden 12 kilo en 85 cm prima dus. hij eet nog steeds super goede en lust alles !! Eten is hem heilig en als het te lang duurt wordt hij boos :)

ontbijt: 200 cc melk halfvol  met bambix stevige pap
tussendoor ochtend: fruit 1 stuk + 120 cc diksap
Luch: 2-3 botherhammen met 1x zoet en 1x hartig + 100 cc melk
tussendoor middag: soepstengel, rijstewafel, fruit, koekje net wat ik in huis heb met 120 cc  diksap.
Diner: groot bordt avond eten wat ik gekookt heb die dag + schaaltje yoghurt.
avond: 200 cc + schep bambix !!!!!!!!!!!

Dit laatste heeft hij echt nodig want zo vaak als we al geprobeerd hebben af te bouwen zo vaak hij in d enacht wakker werd. CB zij lekker geven hij heeft het nodig dus doen we dat maar netjes.

Hoi,

dit is kelwins schema:

8.30 uur 200 ml melk met bambix (pap in een bord)
10.30 uur  200 ml roosvicee/thee/ranja en een koekje of fruit
12.00 uur  1 boterham met beleg.(heel verschillend wat ik erop doe) en 150 ml melk (warm) koud vind ie niet lekker.
15.30 uur 150 ml thee/sap/roosvicee en een koekje.
18.00 uur  warm eten met de pot mee. af en toe een potje. ik denk dat kelwin ongeveer zon 200 a 300 binnenkrijgt van groente en aardappelen. meestal doe ik vlees apart dat vind hij lekker. en hij krijgt ong. 150 ml  yoghurt daarna.

soms krijgt hij daarna voordat hij naar bed gaat nog een beetje drinken. hij heeft vaak dorst na het eten. en de koekjes kunnen zijn: lange vinger, biscuitje, rijstwafel,cracker net wat ik in huis heb. kelwin zit boven de gemiddelde lijn maar krijgt echt niet veel extra hoor. hij is ook wel redelijk lang.

Liefs, Christien

Hoi Willy, wat krijgt jouw kindje zoal overdag te eten? Waarom ben je bang dat je kindje zometeen te dik wordt? Ik heb hier een paar echte dikzakken gehad (de oudste 2 kinderen), flink boven de middenlijn, maar nu (9 en 7 jaar al, hoor) zijn het lange, slanke kinderen. Het zegt dus niet zo veel hoe 'dik' ze als baby zijn, denk ik.
Leah is een niet zo'n hele beste eter. Die krijgt:

7.00 borstvoeding
tussendoor diksap en een koekje (vaak ontbijtkoek zonder korstjes)
12.00 boterham (wil ze meestal niet ) en een halve fles melk (halfvolle melk)
15.30 fruit en diksap, soms een schaaltje yoghurt
17.30 warm eten (met pot mee of soms een potje)

En dat is   het dan. Ze vraagt nooit verder om eten. Drinken (diksap, erg verdund) krijgt ze wel over de hele dag aangeboden.
Incidenteel krijgt ze natuurlijk wel eens iets extra, soepstengel, paar chippies.

Omdat ze behoorlijk allergisch was voor voedingsmiddelen, heeft het lang geduurd voordat ze melk en yoghurt  kreeg (net een maandje bezig), maar het gaat gelukkig goed.

Jurgen is 15 maanden en eet ongeveer dit:
-ontbijt, pap of 2 boterhammen + drinken+ een banaan
-tussendoor fruit
-lunch 2 boterhammen
-tussendoor soepstengel oid
-avond een potje + een toetje + drinken
-"laat" een fles melk

verder de hele dag door zoveel water als ie op kan (veel)

het is een flinke jongen, maar is niet te zwaar (+1 groei,+1 gewicht) en hij is heel druk en slaapt overdag weinig.

groetjes suzan

Laura is 14 maanden en eet het volgende:

's morgens fles gewone melk met drie scheppen bambix
half tien geraspte appel
1 uur boterham met smeerkaas of boter
3 uur derde stap koekje
5 uur warm eten en yoghurt toe

Ik vind het niet superveel maar meer hoeft ze echt niet.

Terug
Bovenaan