hoeveel eten jullie kindjes??

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Mijn vraag is : hoeveel eten jullie kindjes? Dit omdat ik het idee heb, dat Hjerre altijd honger heeft. Maar nu durf ik hem niet teveel te geven, want hij weet echt geen maat. Hij blijft echt dooreten....
Nu heb ik sinds vandaag hem als ontbijt 2 boterhammen gegeven, die gaan erin als koek..( hij krijgt ze vaak pas half 10 omdat hij nog lekker lang slaapt vanwege die kleine nachtbrakerzusje van hem..)
Tussen de middag eet hij ook 1 boterham ( 12 uur) en na zijn slaapje krijgt hij fruit.
'S Avonds krijgt hij gewoon zijn potje en zijn toetje.

Tussendoor krijgt hij ontbijtkoek of een lange vinger......

Vaak zit hij nog van : mjammjam en loopt dan weer naar de kast voor een boterham.......

Groetjes Hanneke

Milan eet s'ochtends 1 boterham met een bekertje melk. Rond een uur of 10 krijgt hij fruit. Om 12.00 uur gaan we altijd samen een broodje eten maar dan eet hij ook maar 1 boterham en nog een beetje melk. Dan gaat hij lekker slapen en als hij rond 3en weer wakker is krijgt hij een bekertje sap met een liga/lange vinger en merk ik dat hij dan nog trek heeft dan krijgt hij nog een lange vinger of een beetje fruit. Bij het avondeten krijgt hij 1 aardappel en 2 schepjes groente en vlees en een toetje na.

Elk kind is anders en dat verschil merk ik met die 2 van mij echt wel, Jorick had ook nooit genoeg. Hij nam ook rustig s'ochtends 2 broodje en tussen de middag ook. Nu is dat heel anders ik moet hem echt tot eten dwingen, want anders komt er echt niets in.

Groetjes Jolanda

Wieteke eet 's ochtends en 's middags één boterham. Na de boterham krijgt ze nog bv.
's Avonds eet ze aardappels, groente en vlees mee, maar dit eet ze nauwelijks. na afloop krijgt ze een half bakje yoghurt.  Verder ben ik blij als ik er verspreid over de dag één stuk fruit in krijg. Meestal eten we 's ochtends samen een appel en 's middags samen een  sinaasappel/ banaan oid.
Na het avondeten krijgt ze ook nog bv.

Tussendoor drinkt ze erg slecht. Één tuitbekertje diksap verspreid over de dag is al veel.

Groetjes
Geeske.

Hoi Hanneke,

Ik ben blij te lezen dat de eetlust van Skip bij meer kindjes voorkomt.
Skip eet 's ochtends anderhalve boterham (hij lust er makkelijk twee... ) en daarna krijgt hij nog 120 cc pyjamapapje (helft van zo'n pakje). De rest bewaar ik voor 's avonds voor het slapen gaan.
Dan krijgt hij rond 9.00 uur (hij ontbijt namelijk al om 6.30 uur) 1 stuk fruit met wat water of diksap. 's Middags eet hij 2 boterhammen (soms denk ik dat hij er wel 3 op zou kunnen, maar hij krijgt dit niet) en 150 cc melk.    
Dan gaat hij slapen, varieert van 2,5 tot 3.5 uur. Als hij uit bed komt krijgt hij nog een stuk fruit (hij is dol op fruit) en wat water. Soms krijgt hij i.p.v. fruit een peuterkoekje.
Hij drinkt de hele dag door flink wat water.
's Avonds eet hij 1 potje Olvarit (15-36 maanden) of met de pot mee (hoeveelheid gelijk aan een potje ongeveer), dan krijgt hij nog een toetje  en hij drinkt een paar slokjes water. Als zijn eten op is en wij eten nog wel blijft hij om eten vragen.... hij pikt zo nog vaak wat stukjes groente mee. Hij lust eigenlijk alles en hij probeert ook veel dingen. Vandaag had ik een mango voor hem geschild en na wat zure gezichten eet hij zo een halve mango op.
Skip heeft altijd veel en goed gegeten, maar sinds hij loopt is het helemaal raak. Ik ga er maar vanuit dat hij nu meer verbruikt waardoor hij ook meer honger heeft, of zo...
Soms vraag ik me ook wel af of hij niet teveel eet. Maar aangezien de dingen die hij eet wel gezond zijn, en het toch beperkt blijft tot de 3 eetmomenten, zal het wel goed zijn.
Daarbij is hij zeker niet mager, maar zeker niet te dik.

Groetjes, Noortje

Als hij honger heeft zou ik zeggen: gewoon geven! Onze dochterkon ook veel eten, steeds meer. Ik was bang dat ze te dik zou worden maar dat valt heel goed mee. Op het moment eet ze wat minder: Ontbijt fles melk+bambix=300cc, warm eten 250 gram (was 300), fruit 200gram, brood 2 sneetjes (was 3) en als afsluiter nog een flesje pap (melk+bambix) van 150cc.
Ze is niet te dik, en ze geeft zelf goed aan wanneer ze genoeg heeft. Door al dat groeien en al die ontwikkelingen hebben ze soms veel nodig. Hou zijn gewicht evt wel in de gaten, mocht hij boven zijn curve komen dan kan je altijd nog maatregelen nemen.
Succes, Esther

Hoi,

Tess is geen maatstaf, die eet iedere dag anders, maar ik zou  hem gewoon een extra boterham geven als hij dat wil. Zeker als het om brood of fruit gaat, bij koek en lekkers zeker maat houden. Hij geeft zelf heel goed aan wat hij nodig heeft en als hij alles nodig heeft voor zijn energie zou ik hem zeker die extra boterham geven. ZOu willen dat Tess weer gewoon 2 boterhammen 's middags eet.

Succes met de kids. Gaat het ook goed met jou? Zal wel even zwaar zijn met 2 vand ie kleintjes of valt het mee?

Liefs Nanda

Ivar krijgt 's ochtends pap (schat 150 cc) of 1 boterham met water
tussendoor fruit (1,5-2 stuks) met water
's middags 1-1,5 boterham met melk
tussendoor diksap met cracker/koekje/rozijntjes
avondeten (met de pot mee, hoeveelheid van een potje, of potje) + yoghurt (schat 100-150 cc)

Ik zou Hjerre denk ik nog wel 1 boterham extra geven en eens kijken of hij daarna nog steeds honger heeft.

Groetjes Jenneke

Dean eet 's morgens pap (van 175 cc gewone melk). Half  de morgen wat fruit.  Tussen de middag 1 boterham en melk. Na het middagslaapje een koekje en 's avonds gewoon warm eten ( ± 220 gram) En verspreid over de hele dag, sap.

Groetjes,
Nelly.

Terug
Bovenaan