hoeveel eten jullie kindjes??

Meike is ook geen goeie maatstaf maar hier homt het:

s'ochtends 1 boterham + melk (of alleen melk)
fruit (wilt ze niet altijd)
tussendemiddag 1 boterham + melk
na het slapen drinken (bijna nooit drinkt ze maar bieden het altijd aan)
warm eten half potje en dan 1 opscheplepel "met de pot mee"
toetje
papfles

en dan s'nachts 150cc water + 2 schepjes water (sinds kort)

Groetjes Renske mv Meike

Ik vind het nogal meevallen wat ie eet hoor Hanneke.
Hij krijgt gewoon brood en fruit. Als ie nou de hele dag aan de koekjes en chips zat....

Sommige kindjes zijn bewegelijker dan andere en hebben dus meer nodig.
Is ie te zwaar dat je twijfelt? Anders even het CB bellen voor advies.

Zo te horen valt het allemaal nogal mee.

Liefs,

Tessie

Hoi,

Hjerre is niet te zwaar hoor, gewoon gemiddeld denk ik. Hij weegt nu ongeveer 12 kilo en hij draagt maatje 80/86.
Ik denk dat ik hem extra fruit erbij gaat geven, in de ochtend of in de middag. Hij kreeg altijd al 1 stuk.
Dus dan krijgt hij op een dag :
3 boterhammen
2 stuks fruit
avondeten/ potje en toetje
tussendoor: ontbijtkoek/ lange vinger

Dat is goed?

Ik denk idd zolang het gezond is, kun je hem best wel wat extra's geven als hij dat aangeeft.
Ook hier hebben we een lopende duobak.Ook ik merk nu dat Chloë loopt dat ze ook vaker behoefte heeft aan eten.
Chloë krijgt dit allemaal,

S'morgens rond 8.30 uur als ze wakker wordt een fles melk 240 cc
halverwege de ochtens een stuk fruit, en dat eet ze met gemak op.
Dan tussen de middag 2 boterhammen en een beetje melk. En meestal wil ze ook nog een paar hapjes van mijn boterham omdat die natuurlijk anders smaakt.
Na haar middagslaapje krijgt ze of fruit of een liga en sap.

Bij het avondeten eet ze iedere dag een andere hoeveelheid, ligt eraan wat we hebben. Potjes eet ze altijd helemaal op. daarna krijgt ze nog een toetje.

En voor dat ze naar bed gaat krijgt ze nog een flesje melk van ongeveer 120 cc.

Tussendoor wil ze nog wel eens vaak  in de snoepla grijpen maar hier steek ik dan een stokje voor!  
Als ik aan het koken ben en ze laat duidelijk merken dat ze honger heeft krijgt ze nog wel eens een soepstengel.

Verder probeert ze overal wel een hapje mee te pikken, maakt niks uit wie er aan het eten is of wat..

Nou zo te lezen eet ze dus echt niet slecht.

groetjes pally  

Ik denk idd zolang het gezond is, kun je hem best wel wat extra's geven als hij dat aangeeft.
Ook hier hebben we een lopende duobak.Ook ik merk nu dat Chloë loopt dat ze ook vaker behoefte heeft aan eten.
Chloë krijgt dit allemaal,

S'morgens rond 8.30 uur als ze wakker wordt een fles melk 240 cc
halverwege de ochtens een stuk fruit, en dat eet ze met gemak op.
Dan tussen de middag 2 boterhammen en een beetje melk. En meestal wil ze ook nog een paar hapjes van mijn boterham omdat die natuurlijk anders smaakt.
Na haar middagslaapje krijgt ze of fruit of een liga en sap.

Bij het avondeten eet ze iedere dag een andere hoeveelheid, ligt eraan wat we hebben. Potjes eet ze altijd helemaal op. daarna krijgt ze nog een toetje.

En voor dat ze naar bed gaat krijgt ze nog een flesje melk van ongeveer 120 cc.

Tussendoor wil ze nog wel eens vaak  in de snoepla grijpen maar hier steek ik dan een stokje voor!  
Als ik aan het koken ben en ze laat duidelijk merken dat ze honger heeft krijgt ze nog wel eens een soepstengel.

Verder probeert ze overal wel een hapje mee te pikken, maakt niks uit wie er aan het eten is of wat..

Nou zo te lezen eet ze dus echt niet slecht.

groetjes pally  

Tja hier nog een die de hele dag wel kan eten, maar we houden het goed in de gaten.
Mike krijgt 's ochtends pap, maar meestal eet ie dan ook nog wat van mn brood mee.
Later in de ochtend fruit.
's Middags 2 boterhammen en die gaan er echt heel makkelijk in.
Tussendoor soepstengel/ontbijtkoek/rozijntjes.
Avond eten met de pot mee en dat zijn beste hoeveelheden. Mijn ouders zaten vorig weekend hun ogen uit te kijken hoeveel ie at.
Meestal nog een toetje en rond half 8 nog een klein beetje melk met wat rijstebloem.
Tis dat we het wel een beetje beperken maar als we em zn gang laten gaan dan kaapt ie zo het brood van je bord en als ik een koekje eet grist ie het uit mn handen!
De laatste keer bij het Cb had ik gedacht dat ie over de 12 kg zou zijn maar hij woog 11,5 kg en is 81 cm lang.

liefs jen

Terug
Bovenaan