Hoeveel eten jullie peuters

Hier ook een redelijk goede eter.

's morgens 1 a 1,5 boterham met hartig en/of zoet en een beker thee
tussendoor fruit met limonade
's middags 1 a 2 boterhammen met hartig en/of zoet en een beker optimel (hij wilde geen gewone melk drinken uit een beker)

Afwijkend gaat er ook wel eens een bord cornflakes of honny pops met melk in, of een flink bord havemout. Zolang er maar veel vezel in zit dus.

daarna naar bed (1 a a1,5 uur)

Uit bed limonade met een koekje of een snoepje. Ja, hier wordt soms ook suiker uitgedeeld. Kokintjes of tumtum (2 st). Niet standaard natuurlijk, maar gewoon lekker afwisselen. Ik heb ook volkoren koekjes, rozijntjes en eftelingkoekjes.

Dan 's avonds eet hij meestal wel aardig mee. Het is net hoe zijn pet staat. We hebben hierbij 2 regels: hij moet alles proeven, en als hij niet meer hoeft krijgt hij altijd nog een 'laatste hap'. Dat krijgt hij al van baby af aan, en werkt erg goed. Bij zijn zus (nu 11 mnd) gaat die laatste hap er dus echt niet in, haha.
Een van de favorieten is Kip Tandoori met vooral veel paprika. Maar ook komkommer en tomaatjes (mini's) gaan er hier goed in. Geen gebrek aan viitaminen dus.
Na het eten nog een bakje yoghurt (evt met beetje suiker net als mama), vla of soms een ijsje. Zoeen die je in de vriezer hard moet laten worden.

Nu moeten wij dinsdag naar het cb, maar volgens mij is hij het laatste half jaar (begin juni nog geweest, was toen 11,7 kg) maar een 500 gr aangekomen. Onze weegschaal bleef twijfelen tussen 12 en 12,5 kg. Ben benieuwd wat hij weegt en hoe lang hij is. Doen we weer een rondje lengte en gewicht???

Gr Liesje

Wat een verschil he, in alle eetgewoonten van onze peuters! Ik ben blij om te lezen dat er meer kindjes zijn die weinig warm eten binnen krijgen. Ik maak me er ook niet druk om, maar soms vraag je je toch af of het wel voldoende is allemaal.

Ach, m'n meisje is kerngezond en lekker levendig, dus 't komt vast wel goed!

Hoi iedereen,

Hier nog iemand die met haar handen in haar haar zit. Bas eet gewoon geen warm eten. Hij weigert en duwt zijn bordje snel weg. Alles wat we geven is niet goed.
Brood eet hij goed en ook een toetje gaat er meestal wel in.
Alleen krijgt hij 's nachts honger en wordt hij wakker. Dus nu kijgt hij geregld een boterham nog voordat hij naar bed gaat. Maar nu komt het, hij weet dat, dus eet hij geen warm eten en vraagt hij daarna om een boterham.

Zo moeilijk, heeft iemand tips, om hem toch te laten eten?????? Help

Groetjes Lia

Ha Lia,

Ja, die kleine gastjes hebben het allemaal snel door!
Het is wel  een paar dagen  doorbijten denk ik, maar ik zou toch geen boterham meer geven 's avonds en hem heeeeeel goed vertellen dat hij die 's nachts ook niet krijgt en dat ie gewoon s avonds wat moet eten.
(makkelijk gezegd he?!)
Maar van de week hadden wij het hier ook. Naomi eet dus 's avonds doorgaans alleen maar vlees en een schaaltje yoghurt. Maar maandag at ze echt helemaal niks. De volgende morgen rond zes uur wilde ze dus met alle geweld al eten. Heb haar toen rustig en duidelijk uitgelegd dat dat er nu van komt als je niks eet en dat mama dat echt niet leuk vindt. De volgende morgen om 7 uur had ze ook trek en riep ze. Kom ik bij haar bed, zegt madam: "Naomi wel vleesjes gegeten, he?" Ze had dus deksels goed begrepen waar het over ging.

Sterkte ermee!

Wilmi

Hoi Wilmi,

Ja ik ga je advies proberen op te volgen, maar onze Bas is een volhouder hoor, maar laten we het hopen dat wij dat nog meer zijn.........haha

Groetjes Lia

Wij moeten ook regelmatig "onderhandelen" hoor! we maken er geen drama van, maar krijgen toch nog vaak wat meer aardappels enzo binnen als we zeggen " eerst aardappels eten en dan toetje". Het hele "eerst dit en "dan dat" principe snapt ze heeeeel goed en daar heeft ze ook wel een soort van respect voor. Ze weet dat het echt waar is en dat datgene wat zij wil dan ook echt komt.

Sterkte met de "strijd"!

Eten gaat eigenlijk altijd wel goed..
Ze begint met een bord pap. Daarna met koppiestoid een koekje en drinkt ze lekker thee. Met de lunch een broodje en optimel.
Na haar slaapje krijgt ze een stuk fruit en thee
's Avonds met het eten, eerst soep met een soepstengel, daarna de groente, vervolgens een toetje en bij het eten een beker water.
Over de hele dag mag ze een snoepje en een keer limonade
Gr. mamajo

Terug
Bovenaan