Hoeveel eten met 6 maanden?

aaahhh vandaar. Ik had nog wat pakken van nr. 1 dus die ben ik eerst aan het opmaken. Vanavond krijgt Jennifer voor het eerst nr. 2!!! Ben benieuwd hoe dat zal gaan....

Bedankt!!

quote: Feetje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('18-01-2008 23:11:49'));

Mijn zoontje is nu ruim 7 maanden en zijn schema is als volgt:

06:00 fles 180cc water + 6 schepjes nutrilon + 6 eetlepels bambix fijne granen
slapen van 06:15 tot 08:45
09:30 een halve soepstengel met een beker roosvicee of thee
11:15 fles van 180cc water + 6 schepjes nutrilon
slapen van 11:30 tot 13:15
13:30 1 bruine boterham met smeerkaas/smeerworst en een beker drinken
15:00 een half potje fruit (6 maanden potje)
slapen van 15:30 tot 16:30
17:00 zelf gemaakte warme prak (groente, aardappels en vis of vlees) en een kleine danoontje

19:00 fles 180cc water + 6 schepjes nutrilon goedenacht en dan naar bed.

Marjolein

Als je een fles maakt met melk en 6 schepjes Bambix wat voor een fles met wat voor een speen gebruik je dan?
We geven ons zoontje van 5 maanden nu 's avonds een fles met melk en 3 schepjes Nutrix en dat krijgt hij maar met moeite door de 1-2-3 speen van Avent (stand 3).
Groetjes Monique

Hoi,

Onze dochter krijgt ook sinds kort wat Nutrix (3 scheppen) door de laatste fles. Ik heb speen 4 gekocht van Avent. Wij gebruiken ook de gewone Avent-flessen. Jennifer doet er wel wat langer over. Soms wel 25 minuten. Nu had ik laatst die 1-2-3 speen gebruikt en toen was de fles binnen 5 minuten leeg... maar wel met de helft ernaast. Ik blijf dus maar bij speen 4. Dan doet ze er maar wat langer over. Kost haar ook weer meer energie, dus daarna gaat ze graag naar bed!!!

Mijn dochter Isabel is volgende week 6 maanden oud

Het ritme is er momenteel een beetje uit,omdat ze snachts weer steeds eerder komt, maar in princiepe hebben wij het volgende schema.

7     uur 200 cc fles
10 uur fruithapje
11.uur 200 cc fles
tussendoor een klein beetje sap of thee
15 uur 200 cc fles
16..30 uur groentenhap
19 uur 200 cc fles
23 uur 200 cc fles

( wij bieden 200 cc aan,maar ze wil wel eens wat laten staan)

Qua gewicht heeft ze die late fles nog nodig....ze is nog maar klein, 4 pond bij de geboorte en nu zo ongeveer 6800 gram.......en nog steeds komt ze dus (sinds kort weer) midden in de nacht ook met honger.

Terug
Bovenaan