Hoeveel flesje rond de 6 maanden?!

A

Anoniem

Guest
Tja, lijkt me duidelijk!

Senna heeft een strak schema en het avondeten (potje) komt niet altijd uit! Vroeg me af of ik 1 flesje eraf mag halen! Hij krijgt nu:
9.00 210 water, 7 scheppen
12.30 210 water, 7 scheppen
15.00 fruithapje, half potje (grote potjes)
17.00 aondeten, half potje (kleine potjes)
18.30 210 water, 7 scheppen
20.30 210 water, 7 scheppen (gister voor het eerst een papfles!

Nu merk ik dat het avondeten er weleens bij inschiet. Is het handiger 1 fles weg te halen, want nu is het echt gewoon geven terwijl hij er niet om vraagt!

Alvast bedankt

Ik doe het wel, maak er (om de dag weliswaar) echt ruimte voor. Als ze toch nog honger heeft dan laat ze het wel merken en geef ik haar alsnog melk. meestal is dit niet het geval en Luna is een lekkere stevige baby dus kan prima.

Het is altijd een beetje zoeken he met dat eten? Ik vind het soms ook lastig hoor, maar heb me nu voorgenomen om gewoon naar mn dochtertje te luisteren. Ze geeft het heel goed aan.

Jij ook succes ermee!

Groetjes,
Nathalie

hee janske...

moeilijk is dat altijd he, ik weet er alles van.

maar als ik zo je schema bekijk is het misschien wat te veel opmekaar???
hij krijgt groente en dan een fles om half 7 en dan om half 9 alweer, misschien dat wat aanpassen??
ja ik weet het ook niet hoor en ieder kind heeft natuurlijk zijn eigen titme en schema.
noa krijgt ook om 15;00 fruit en dan een 3 kwartier later een fles en dan om 18;00 warme hap en dan badje en rond 19;00 de laatste fles van 210 cc met pap.

is zo moeilijk om het allemaal uit te zoeken dan is het echt jammer he dat ze nog niet kunnen praten haha

succes meid!!

groeten annelies

Hoi,

Ja zoeken is dat he. En neem maar van mij aan dat als je net een schema hebt, je kleintje het na een aantal weken weer anders wil hahahaha.

Misschien is het idd verstandig om de fles van 18:30 iets te verlaten naar 19:00  en daar dan rijstenbloem in te doen.

Bij ons gaat het zo: 7:30 fles met 200ml water + 6 scheppen Nutrilon Forte
                                                        11:00 fruit (potje van 4 maanden)
                                                        12:00 fles
                                                        16:00 fles
                                                         17:30 groente + babydanoontje
                                                         19:00 fles

De flessen overdag gaan niet altijd leeg maar dan komt ze 's avonds of 's nachts. Wel wat minder maar ik maak haar er niet voor wakker. Meestal slaapt ze wel door hoor.    

hoihoi,

ik was maandag met Koen bij het cb en de kinderarts adviseerde mij om er een fles af te halen. Wij merkten aan Koen al dat hij minder dronk. Hij is trouwens 6 maanden nu.  Koens schema ziet er nu zo uit:

7.30u fles (210cc+7 schepjes + 2 scheppen rijstebloem)
+- 11u fruithapje
12.15u halve boterham
13u fles (zie 7.30u)
17u groente
18.30u fles

Hij doet het er prima op.

Groetjes, Crystel

Hallo allemaal!

Leuk zeg die schema's en dat gemier ermee...
Domenikos is van 3 sept. en met behulp van schema van de kinderarts hebben we onze draai best gevonden....

7:00     210 water en 7 scheppen Almiron (Nutricia)2.

11:00   fruithap (2 a  3 stukken fruit in de blender voor 2 dagen,appel, peer, banaan,    
                                          mandarijn).
15:00  warme hap (aardappeltje en groente een beetje olijfolie wortel, courgette,  
                                          beetje selderij).
18:00   pap met een lepel (vanille rijstebloem van Nutricia) flinke bak, hij is er gek op.

20:30  210 water en 7 scheppen opvolgmelk.

Dit is wel een grieks schema want zoals je ziet komt er geen broodmaaltijd in voor! Binnenkort mag ik bij de warme hap rundvlees introduceren en andere smaken pap. (fruit/koekjes/granen) en/of i.p.v. pap babyyoghurtjes met fruitsmaken.
Tussendoor water en babykoekje van Nutricia,Biskotti.
Ik hoor geen geklaag dus het zal wel goed zijn, hahaha.
Meneertje is behoorlijk zwaar en groot vergeleken met m'n andere 2 die leeftijd, maar ik doe nix anders hoor! Een week of 3 geleden was hij 10kg en 74cm.
groetjes,Priscilla
p.s. in de nacht slaapt hij lekker door maar ik wordt wel vaak gewekt door m'n andere 2 smurfjes...

Eva is nog net geen 6 maanden, maar waar ik een beetje richtlijnen vandaan haal om een schema aan te passen is op de site van Friso. Daar staan dagmenu's voor 6-8 maanden,8-10   maanden enz. Daar staat ook wat een kindje van 6 maanden ongeveer zou moeten eten en drinken op een dag.

Misschien hebben jullie er ook wat aan, voor mij werkt dit goed, www.friso.nl.
dan 6-12 aan klikken en daar heb je ook een kopje dagmenu's.

Wij gaan er mee beginnen als Eva de standaard 1 voorraad die we nu nog hebben op heeft, dan is ze 6 maanden. Dit schema past ook wel aardig bij onze huidige indeling, dus de overgang zal hier niet groot zijn en ik denk dat het dus ook soepel zal gaan.

Groetjes Alice

Jeetje Priscilla, wat heb jij een stevige kerel! Geweldig! Mijn tweeling jongens zijn nu beide precies 8,3 kg en ze zijn van 1 september! Misschien waren ze wat kleiner bij geboorte (3 kg per beebje) ? Ik vond die van mij al stevig voor de leeftijd. Maar de vaste voeding zijn ze nog niet zo gek op, dus dat zijn we nog maar rustig aan het opbouwen.  

Terug
Bovenaan