Hoeveel flesje rond de 6 maanden?!

Het is weer even een ritme vinden mbt voeding....
Ik geef nu nog 4 BV en fruit en groentehapje, maar kom ook niet helemaal uit aan het einde van de dag...
Dus denk erover om over te gaan naar 3 BV en dan met fruit en groentehap.

7.00 BV
11.00 dan nu fruithap
13.00 BV
16.30 groentehap
20.30 BV

Ik ga vandaag maar proberen of het zo gaat...
Gisteren was nog niet zo'n succes maar toen waren we ook veel onderweg en dan krijgt hij toch niet genoeg slaap... dus werd hij aan het einde van de dag huilerig, toen toch maar weer een BV gegeven...

Ik ben benieuwd...
Groetjes Kirsten mv Russell 6,5 mnd

Hoi Kirsten,

Ik kom veel op het Borstvoedingsforum en daar adviseren ze je om niet minder voedingen te geven als je bijvoeding gaat geven, in verband met mogelijk teruglopende productie. Ik weet niet of je graag wilt afbouwen, maar als je dat niet van plan bent  kun je gewoon 4 of meer keer BV blijven geven.  Ik geef altijd eerst BV en dan pas het hapje. Ik geef nu dus nog steeds om 7, 11, 15, 19 en 23 borstvoeding en David krijgt om 11.30 een fruithapje en ergens in de avond nog een groentehapje (afhankelijk van zijn slaapjes).

Tot nu toe gaat het goed, wel een beetje stuwing omdat hij minder drinkt per voeding maar het komt wel weer in balans.

Hoi Staartmees,

Inmiddels ben ik wel naar 3 voedingen gegaan en dat gaat goed. Wel merk ik dat ik meer stuwing heb, maar ja dat hoort erbij.
Ik wil niet afbouwen hoor, alleen wel naar minder borstvoedingen per dag zodat je zelf ook weer wat flexibeler wordt.
De laatste voeding varieert wel hoor qua tijd... soms al om 19.30 soms pas om 21.30 ik laat het hem zelf bepalen, net wanneer hij wakker wordt.
De hapjes gaan ook allemaal goed, dus dat gaat prima.

Bedankt voor je reactie,
Groetjes Kirsten

Oh nou, ideaal! Dat betekent ook minder vaak kolven op het werk neem ik aan!

Hoi Staartmees,

Ja dat scheelt weer 1 keer kolven per dag... dus daar zal de baas wel blij mee zijn !
Maar  vooral ikzelf hoor!
Kan nu weer wat makkelijker ergens heen zonder dat je heel erg op de tijd moet letten (als hij bijv. bij oma en opa is).
Groetjes Kirsten

Terug
Bovenaan