hoeveel flessen bij 8 maanden?

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Miin dochter is nu 8 maanden en weegt ongeveer 7,8 kilo.
Ik zit een beetje te tobben met haar flessen, want ze drinkt de laatste dagen weer een stuk minder. Ze krijgt drie flessen op een dag en vandaag heeft ze bij elkaar 470 ml gedronken, gisteren maar 400 ml.
's ochtends drinkt ze ongeveer 170 / 180 cc (7.45 uur)
dan nog een fles om ongeveer 12.00 uur (140cc) en even daarna nog een halve boterham.
dan om 15.30 uur fruithap (2 stuks fruit, ongveer 160 ml fruit)
warm eten (vandaag kip/rijst/groente, ongeveer 160 gram + een beetje yogurt) om 17.45 uur.
En dan om 19.45 fles (vandaag maar 50cc en toen drie kwartier later nog eens 110 cc)

Tussen door bied ik haar wat water aan in een beker en daar drinkt ze wat slokjes uit, maar veel is het niet. Ze drinkt liever water dan sapje en water/sapje uit fles: daar trapt ze niet in.
Ik vroeg me af wanneer er wordt overgegaan op 2 flessen en wanneer jullie alles geven. Ik heb echt het idee dat ik de hele dag eten aan het geven ben..
En hoe laten jullie je kindje iets anders drinken en waaruit?? Want 400 ml FV is natuurlijk niet genoeg vocht. Daar ben ik denk ik nog het bangst voor, dat ze te weinig vocht binnenkrijgt.
Alvast bedankt!

Hoi,

Hier ook nog2 a  3 flessen, maar omdat het brood eten nog niet helemaal lukt maak ik nog volle flessen (210+7 schep)
S'ochtends of een bordje pap of een fles
s'Middags na de boterham ook een fles
En 1 uurtje na het avond eten ook een fles.
En ik heb hier een heus nat-nekje, ze drinkt gerust nog 1 a 2 flesjes(125 cc)  tussendoor aan of thee/sap oid.

Maar vocht krijgen ze ook binnen dmv het avond eten, er zit idd een minimum aan maar ik zou echt niet weten hoeveel.
Wel de minimale hoeveelheid KV, dat is 300cc en "normaal" is 500cc

Groetjes Debby mv B'Elanna

Dean (8,5 mnd) krijgt 2 flessen van 180 cc, 's ochtends en 's avonds. Tussen de middag krijgt hij pap van 180 cc en bambix van een bordje. Tussendoor drinkt hij sap.

Groetjes,
Nelly.

mijn manneke van bijna 8mnd krijgt.
8uur 200ml pap van een bordje
1030 fruit
1200uur boterham en flesje melk 150ml
1530 uur koekje(liga) en sap(roosvisee)
1730 warme hap(potje, maar meestal vers)en danoontje of yoghurt
1900uur laatste fles van 200ml.
Hij is 75cm en weegt 10kilo.(lang en groot,haha).
dus in feite 2flesjes,want sochtends pap met een lepel.
doei doei.

Mij is verteld dat ze tot een jaar 500cc melk moeten drinken. Als het minder is, omdat het niet gedronken wordt, moet je wel erg in de vitamine K en D hebben. Anders moet je deze erbij geven. En als je kindje keurig fruit en groente eet krijgt het daar ook veel vitamine mee binnen. Natuurlijk moet je wel voor voldoende vocht zorgen, maar ik groente en fruit zit ook heel veel vocht.
Ow ja, let ook op de hoeveelheid ijzer, want dit zit ook extra door de voeding!

Groetjes,
natasja

oeps Jasmijn krijgt al een paar weken alleen s morgens en s avonds melk.
ik ga dat eens even navragen. Ze is 8 maanden.
groeten Elke

Hoi Elke,
Als ze 's middags pap krijgt dan kun je dat ook meerekenen als een fles, want dat maak je aan met opvolgmelk en als je het aanmaakt met water, dan zit er al opvolgmelk in.

Hallo allemaal,
Vanavond wilde ze trouwens weer niet meer drinken dan 80 cc en dit was twee uur na haar avondeten wat echt niet heel veel was. Ik vond 80 cc echt te weinig en heb nog 3 kwaetier gewacht met haar naar bed doen en toen heeft ze nog 70 cc gedronken. Op dat moment vind ik het prettiger dat ze nog wat drinkt dan dat ze optijd op bed ligt... ik weet niet wat verstandiger is...

gr,
Sabine

Hoi,

Mss een groeispurt(  <---- hebbie 'm weer..hahaha)  of tandjes dan eten ze wat minder dan "normaal"
Komt hier iig met grote regelmaat voor, vooral die laatste!!

Groetjes Debby mv B'Elanna

Terug
Bovenaan