hoeveel flessen bij 8 maanden?

Hoi,

Hier ook een onregelmatige eter. Mijn moeder gaf me de tip om het niet per dag te bekijken, maar per week. Dan hoef je jezelf niet gelijk zorgen te gaan maken als ze een dag niet goed eten of drinken.

Groetjes, KT

Hallo allemaal,

Ik lees wel vaker dit forum, maar heb tot nu toe niet gereageerd. Mijn zoontje is 8 maanden en weegt 8 kilo. Sinds 7 maanden krijgt hij nog 2 flesjes (1 in de middag na de boterham en 1 voor het slapen gaan).  Qua opvolgmelk krijft hij verder    's morgens een bordje pap van opvolgmelk. 3 weken geleden ben ik op het cb geweest en daar vonden ze dat we prima op weg waren omdat de melkbehoefte nou eenmaal afneemt. Ze adviseerden wel om de fles in de middag te vervangen door een beker melk.Zelf vond ik 7 maanden wel al vroeg voor een beker, maar  ben het toch  aan het proberen. Na een paar slokjes  begint hij echter te krijsen, hij wil dus echt nog melk uit de fles. Mijn vraag is ook: zijn jullie al aan het oefenen met een beker? Overigens drinkt hij wel al kleine beetjes sap en water uit een beker, dit gaat wel goed.

Groetjes,
pluis

Hoi Pluisje,

Het advies van een cb is erg bureau gebonden is me inmiddels opgevallen. Mijn cb adviseerde me op pap in een fles te geven (ze wist wel dat Heather verder al een groente en fruithap kreeg dus dat het eten van een lepeltje wel in orde was) omdat ´pap op een bordje zo ´n gedoe was en niemand houdt van koude pap. ´

Flessen, tuitbekers, ze vinden het allemaal prima hier, want uiteindelijk komt het wel goed. En inderdaad, Heather (15-11) grijpt tegenwoordig mijn bekers uit handen omdat zij daar uit wil drinken. Tegenwoordig krijgt ze 1/3 flesje bij haar broodmaaltijd. De rest van de fles krijgt ze na de maaltijd, want echt efficient is dat drinken uit een bekertje nog niet. Maar ze vindt het wel geweldig.

Lijkt mij het handigst om gewoon nog even te wachten met een bekertje. Wie weet vindt hij het over een week geweldig en dan gaat het allemaal een stuk makkelijker!

Succes, KT

Terug
Bovenaan