hoeveel flessen geven jullie nog en hoeveel cc

Kay is 9 maanden en krijgt;

S'morgens een papfles van 180 ml
S'middags een flesje van 120 ml
S'avonds een flesje van 150 ml

De laatste fles drinkt hij al met moeite op, dus die wordt steeds meer afgebouwd.

Esmé mv Kay

Hoi   Sem is nu 10 mnd en krijgt nog 3 flessen, toen hij 8, 5 maanden was kreeg hij ook 3 flessen, als ze netjes groente, fruit e,d erbij eten mag je naar 3 flessen.Maar bel anders voor de zekerheid het CB.

Liefs Marjan

hoi

Daniëlle is nu ruim 10 maanden en krijgt nog maar 2 flessen.
's morgens 180 ml water + 6 schepjes  verwerkt in pap.
Tussen de middag 90 ml water en 3 schepjes.
De fles tussen de middag wodt nu al vaker vervangen door een gewone beker melk of een bekertje yoghy drink.
De avond fles krijgt ze nu al een dikke maand niet meer. na het avond eten krijgt ze een toetje en dat telt  ook als melkproduct.
Verder over de dag heen water of diksap, na het eten krijgt ze enkel nog  water en dat gaat goed allemaal. Wij kregen van  het CB te horen dat  we de avond fles moesten afbouwen omdat ze genoeg melk binnen kreeg, tevens zorg je ervoor dat als ze de avond fles niet meer krijgt en ze de tandjes heeft gepoets dat er geen bacterieen meer bijkomen die de tandjes kunnen aantasten (vandaar dat ze na het eten enkel nog water krijgt)

Groetjes Veronique mv Daniëlle (10mnd, 1 week  min 1 dag hihi)

Ilse is 8 maanden en krijgt 3 flessen:

7.30 uur 200cc (met bambix)
12.30 uur 200cc (wanneer ze een hele boterham gaat eten (nu nog halve) wordt het 100 cc)
20.00 uur 200cc
Tussen door fruit en soepstengel, koekje, o.i.d. met diksap (125cc)

Tot vorige week gaf ik 4 flessen (schema hierboven + fles om 16 uur), waardoor ze geen trek had in groente om 18 uur. Ze zat blijkbaar vol, want ik heb de fles van 16 uur eraf gehaald en deze vervangen door een soepstengel met diksap en dit werkt perfect. Ze eet de groente nu ook veeeel beter.
Ik heb dit wel in overleg gedaan met het cb.

Jeske

Terug
Bovenaan