Hoeveel flessen geven jullie.. & welke hoeveelheid?

M'n kleine meis wil (heb ik het idee) minder flessen. Ze is denk ik ruim 8 kg, is nu 6 maanden, krijgt groente en fruit, en krijgt van ons 4 flessen van 200 aangeboden, waarvan ze ongeveer 730 per dag van op drinkt. Maar... hoeveel geven jullie. (ik ben het ook weer zo snel vergeten, onze zoon is nu 3, maar ik weet niet meer hoeveel ik hem gaf)

Bedankt!

Gr. Kirsten
 
Ze mogen met 7maand op 3 flessen zitten.
Dan mag je ook met een stukje boterham beginnen,dus vervalt er weer een fles.
Mijn dochter is nu bijna 5 maand en krijgt ook 4 flessen van 200cc. en 100gr. fruit op een dag.

gr.ilse
 
Toen ik met 6 maanden op het CB was gaven ze aan dat mijn dochtertje idd gewoon nog 4 flessen moet krijgen. Als ze met 7 maanden, met brood beginnen gaat langzaam die 4e fles er van af. Mijn dochtertje drinkt niet altijd haar flesjes helemaal leeg maar dat maakt niet uit. Ze krijgt genoeg vocht via haar fruit en groeten.

groetjes
 
Met 6 maanden moet ze minimaal 500cc zuivel krijgen. Een deel daarvan mag ook in de vorm van yoghurt of kwark (aangezuurde zuivel).

Volg je dochter maar, dan kom je waarschijnlijk wel op een goede daghoeveelheid. 3 flessen is goed, 4 kleinere flessen is ook goed. Wat zij maar wil.
 
Ik geef mijn zoon van ruim 7 maanden 4 flessen maar dan de eerste en laatste ongeveer 200 ml pap en fles 2 en 3 100 ml opvolgmelk. Daarnaast krijgt hij fruit groenten en brood maar hij drinkt weinig anders.zal straks horen of hij goed gegroeid is want ik moet weer naar cb.
 
Bedankt,

Ben gister naar het cb geweest ze is nu 8640 gram en 71,5 cm, dus ik mag haar 3 flessen geven. En idd Dirksmamma, eigenlijk wist ik het al, ze geeft het zelf zo netjes aan. Maar bedankt voor jullie reacties.
 
elk kind is anders hoor... ik ken iemand haar zoontje van nog geen 6 maanden zit al zelfstandig en gaat al in een fietsstoeltje en ook niet meer in een maxicosi. En eet potjes van 6 maanden helemaal leeg zowel fruit als groenten. Terwijl mijn dochter van dezelfde leeftijd net aan 2 eetlepels fruit op een dag eet.;

Luister wat jouw kind aangeeft en handel daarna..
 
oh ja mijn dochter Kirsten is bijna 6 maanden dus en krijgt 4 flessen. 3x 180 cc+ 6 (middagfles met 3 schepjes rijstebloem) savonds krijgt ze 210+7+5 schepjes rijstebloem.
 
Terug
Bovenaan