Hoeveel flessen geven jullie.. & welke hoeveelheid?

Mijn zoontje is nu 6,5 maand. Toen we met 6 mnd op het cb waren zeiden ze dat ik de warme maaltijd moest uitbreiden en 1 fles moest afbouwen. Hij krijgt nu 3 flessen, en de 4de fles heb ik vervangen door een schaaltje yochurt.

 
Ik heb 1 fles er af"gelaten" en ze drinkt nu 70 cc op een dag minder en dan op 3 flessen. Maar ze gaan wél op! En ook belangrijk.... ik heb geen stress meer, want ze gaan op en ze is voldaan.

Mijn dochter heeft km-allergie dus mag nog geen yoghurt. Maar d'r papfles vindt ze nog steeds heerlijk dus die krijgt ze nog wel gewoon van me.
 
Het beste is om je eigen gevoel te volgen. Onze zoon is nu 6 maanden en krijgt 3 flessen van 210cc. Daarnaast eet hij een fruithap, een avondhap en tussen de middag een boterham zonder korst. Bij zijn fruithap krijgt hij sap te drinken en bij zijn avondhap ook. Tussen door in de middag krijgt hij ook nog een koek met sap.

Groetjes,

Miriam
 
mijn meisje is het weekend 6 maanden, ben gisteren bij het cb geweest en ik moet op 2.5 a 3 flessen gaan zitten en moet al aan het brood.
Nou ze zit nog op 4 a 5 flessen melk, ze heeft hier nog behoefte aan. Zoals vandaag weigerde ze haar fruit tja dan ga ik het er niet inproppen.
Gisteren heeft ze voor het eerst een half potje groenten gegeten (100 gram).

Elk kind is anders, kijk waar jouw kind aan toe is.
 
Hoi Sabrina,

Ik ben vandaag naar het vb geweest met mijn dochter van 6,5 maand. Zij krijgt nog 4 flessen en daarnaast nog een half potje fruit en groente. Ik mag gaan afbouwen maar moet gewoon kijken wat mijn dochter wil. Mij werd verteld dat je met 7mnd met brood mag beginnen. Maar omdat zij moeite heeft met de ontlasting sinds ze ook "vaste" voeding krijgt mag ik het vanaf volgende week brood gaan proberen. Vreemd eigenlijk dat elk cb een ander advies geeft.
 
Terug
Bovenaan