Hoeveel flessen

Hallo Dames,

Even een kort vraagje
; wanneer mag je over op 4 flessen per dag? Mijn dochter is bijna 5 maanden en krijgt nu nog 5 keer 180cc en tussendoor een beetje fruit. Ben van de week bij het CB geweest en die zeiden dat ik zo door moest gaan, maar voor de laatste fles van 22.00 moet ik haar echt wakker maken en dat vindt ze vaak niet echt leuk. Ik dacht eraan om 4 flessen van 210cc te gaan geven met wat rijstebloem door de laatste.Ze mag binnenkort ook wat groente, ik weet niet wanneer ik dat moet geven ik heb een beetje het gevoel dat ik haar volprop, ze weeg 7.2kg. Niet echt veel te zwaar maar wel een flinke meid

ALvast bedankt voor de antwoorden.

Groetjes Manja
 
Hoi Manja,

Mijn dochertje wordt volgende week 4 maanden en woog de laatste keer bij het CB 6,5 kilo, dit is inmiddels 3 weken geleden. Ze gaven mij het advies om ook door te gaan met de laatste voeding. Zij kreeg toen 5 x 180 cc en ik moest haar ook wakker maken. Ik vondt het zo zielig want ze ging steeds meer huilen als we haar uit haar slaap haalden. Ik ben toen gewoon uit gaan proberen wat ze zou doen met 4 voedingen van 200cc. Het ging uitstekend en de eerste dagen heb ik haar om 22.30 uur nog een flesje van 90cc gegeven maar nu, drie weken later, krijgt zij 4 x 200cc en dit gaat goed. De laatste krijgt ze rond 21.00 uur en ze slaapt meestal tot 07.00 uur door.

Veel succes en ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes Patricia
 
mijn zoontje is nu net 5 maanden.
Bij het CB zeiden ze tegen mij dat ik toch echtw el de laatste fles van 22.00u moest blijven geven. maar ik moest hem daar ook voor wakker maken en hij dronk dan bijna niets!
(ik deed daat altijd beetje rijstebloem door, waarvan hij dus bijna niets binnenkreeg)
op een avond heb ik gewoon de laatste fles laten vervallen en was hij gewoon om 6.00 wakker (net als daarvoor).
Nu geef ik de ochtendfles met rijstebloem. heeft 'ie toch die calorieen, waar hij 's nachts dan ook wel van profiteerd.
succes ermee
 
Ik ben denk ik rond de 3,5 maanden overgestapt naar 4 voedingen van 210 cc. Het consultatieburo vond dat geen probleem, mits ze maar aan genoeg voeding per dag kwam. Vanaf 4 maanden mag je 'officieel' gaan afbouwen van 23.00 uur naar 19.00 uur. Maar je weet zelf wel of ze die laatste voeding nodig heeft. Als je haar wakker moet maken, dan zou ik het gewoon proberen om die laatste voeding weg te laten. Wel 4 x 210 cc geven per keer, dan zal ze vast wel doorslapen. Succes
 
Mijn dochter is nu 4,5 maand en zit op 4 flessen van 200 cc ( al toen ze drie maanden was) Om half 8 krijgt ze de laatste en ze slaapt door tot de volgende ochtend half 8. Ze weegt nu 6800 gram en zit boven gemiddeld qua groei. Ben ook begonnen met fruithapje, gewoon wat hapjes om te wennen. Volgens ons cb is dit echt voldoende!

groetjes en succes ermee!
 
Doen wat je gevoel je ingeeft! Bij ons was het zo dat de jongesn met 4 maanden al van de laatste fles af waren omdat we ze wakker moesten maken, en dan dronken ze met pijn en moeite 50 cc.

We zijn ermee gestopt, en ze hebben gewoon altijd doorgeslapen sindsdien!

Groetjes en succes.
 
Hai!

MIjn dochtertje is 3 1/2 maand en zit sinds 2 weken op 4 voedingen. ( 3x 180 en 1x 210) De laatste krijgt ze om 20.30 en slaapt dan tot 07.30. Bij het CB adviseerde ze ook om voorlopig tot een maand of 5/6 5 voedingen te doen. Maar voor die laatste om 2300 moesten we haar echt wakker maken en dronk ze amper iets. Gewoon geprobeerd en het gaat erg goed. Als het niet werkt ga je gewoon weer terug naar 5 voedingen. Je moet het wel even een paar dagen de tijd geven. Volgens mij kan het qua gewicht van je dochtertje wel hoor.
Succes,

groetjes Mikki ( mama van Isa )
 
Wij zijn met een maand of 3 ook gestopt met die laatste fles.. het was geen doen om dat kind proberen goed wakker te krijgen.. wij hebben ook iets meer per fles gegeven en een lepel of 2 a 3 rijstebloem door de laatste en hij slaapt nu van 19/19.30 tot een uur of 8 de volgende dag.. helemaal goud.. gewoon op je eigen gevoel afgaan..
 
Terug
Bovenaan