Hoeveel flessen

Ik heb vanaf 4 maanden al zijn laatste fles laten vallen was er zo lang mee bezig en hij dronk dan nog bijna niks was gewoon zielig z'n half slapend ventje op schoot, ik ben toen overgegaan naar 4 flessen van 210cc en in zijn laatste fles "die gaf ik tussen 19.00 en 20.00" deed ik ook wat rijstebloem en hij sliep gewoon door tot de volgende ochtend... Dus gewoon doen wat jou het beste lijkt... Veel succes verder
 
mijn zoontje is nu 4,5 maand en we zitten nu een week of 2 op 4 flesjes. 3 van 200 ml (180 en 6 schepjes) en de laatste 22o ml (210 water en 7 schepjes)door de laatste doe ik wat rijstebloem en hij slaapt van 8 uur tot 's morgens een uur of 7. We geven nu ook een half potje fruit tussendoor en het gaat hartstikke goed.
We moesten hem voor de laatste fles steeds wakker maken en dan dronk hij haast niet dus we hebben hem op eigen houtje afgeschaft. Je moet het gewoon proberen op je eigen gevoel. Bij ons bij het CB zeggen ze steeds iets anders dus ik doe het nu maar hoe het mezelf het beste lijkt.

groetjes,
 
Hoi Manja,

Ze zeggen dat je die late voeding tot aan 6 maanden moet geven omdat er anders te veel tijd tussen de voeding zit (niet meer dan 8 uur). Een baby kan dan een te lage bloedsuikerspiegel krijgen en te diep in slapen (en misschien erger..??)
Ik moest Jeroen ook altijd wakker maken (vond ik ook zo zielig) maar ik heb het toch maar even volgehouden tot 6 maanden.

Groetjes,
Brigitte
 
nou op een gegeven moment (hij was toen 4 1/2 maand) werd die laatste fles steeds vroeger, want hij viel gewoon in slaap en wakker maken, tja waarom eigenlijk. Hij is nu 5 maanden en krijgt 4 flessen van 210cc water en 7 schepjes, bij de laatste fles zit nutrix. en dit gaat heel goed. Laatste fles is om 7 uur daarna gaat hij slapen. hij krijgt ook groentehapjes. Vorige week was ik bij het CB en die waren hier blij mee. Nou zijn die CB's toch allemaal anders en geven ze ander advies. Maar als jij denkt dat 4 flessen goed is, dan moet je het gewoon doen. Je moet ook niet teveel naar het CB luisteren.
 
Toen mijn dochtertje 3,5 maand oud was, zijn wij overgestapt op vier flessen (210 ml + 7 schepjes). Ze was ook niet wakker te krijgen voor een late fles. Het CB vond dit alles prima. Zo zie je maar. Ze adviseren allemaal iets anders. Wat is nou waar? Gewoon doen wat goed voelt!!
 
grappig dat jullie kindjes die laatste fles zo slecht dronken, was dat altijd al zo? Mijn zoontje van 4 maanden klokt 5x per dag een fles van 200 cc in 5 minuten leeg! En we gebruiken nog een 2maanden speen! We zijn gister begonnen om Nutrix toe te voegen. Om 23 uur geef ik hem z'n laatste fles, til hem uit z'n bedje en leg hem op m'n schoot. Ik maak hem daar niet wakker voor, hij drinkt hem gewoon slapend! Ideaal!
 
Terug
Bovenaan