Hoeveel flessen??

Hm...voeding van zo'n kleintje blijft toch t lastigst hoor...ik zit nu met het volgende:

We gaven hem de laatste weken 5 flessen van 180 cc met 6 schepjes poeder en wat johannesbroodpitmeel. Waar hij eerst veel huilde tijdens de voeding en zich verslikte, is hij nu erg tevreden met zijn flesjes.
Jaimy heeft alleen nog niet een erg vast ritme in zijn flessen, natuurlijk geen probleem. Vaak gaat het ongeveer zo:
Tussen 5 en 6 eerste fles
Rond 10 uur 2e fles
Dan nog 2 flessen rond 14 en 18 uur.
Een laatste fles zou dan rond 22 uur zijn.
Nou is dit het perfecte ritme, als hij precies om de 4 uren zou komen. Maar soms zit er ook wel wat meer tussen, als hij bijvoorbeeld net lekker slaapt ofzo. Hem dan wakker maken heeft geen nut, dan is ie nog niet hongerig en wakker genoeg voor een hele fles. Wat daar nog bij komt, is dat Jaimy 's avonds rond 7 uur echt moe is en vaak in een diepe slaap valt. Voor de fles van 22 uur wordt hij niet wakker. We maken hem dan wel wakker, maar dan drinkt hij soms maar 60 tot 100 cc. Waardoor hij 's ochtends ook weer vroeger komt.

Nou kijken we vandaag wat hij doet met 4 flessen van 210 cc. Gisteravond rond half 9 dronk hij 210 cc op. Hij kwam vanochtend pas rond half 7, tweede fles rond 11 uur, derde fles rond 4 uur en straks wordt hij dan wel wakker voor nog een laatste fles. Hij dronk ze ook bijna allemaal helemaal leeg. Ben heel benieuwd hoe laat hij dan morgenochtend weer komt.

Nou zou ik hem natuurlijk liever 5 volle flessen geven, maar die laatste drinkt hij gewoon niet goed leeg. Is het echt te vroeg voor 4 flessen of moet ik mijn gevoel volgen en kijken hoe Jaimy het hier op doet? Ik heb vaak zoiets van als hij tevreden is, goed plast e.d. dan zit het wel goed!!
Voor de volledigheid: hij is geen 'dikke' baby, hij zal tussen de 5500 en 6000 gram zitten...

Oeps, heel verhaal. Maar ben heel benieuwd hoe jullie hier over denken en of jullie het herkennen.

Groetjes Yvanka

Lastig is het soms he! Ik heb het ook hoor. Maar Quinten drinkt 5 x 150 cc, heb nu de afgelopen 2 dagen de laatste voedingen 180 cc gegeven in de hoop dat hij eindelijk eens door zou slapen, wat denk je.. komt hij gewoon allebei de nachten om 03.00 uur! Pffff, nog even een uur vroeger dan normaal! Dus dat helpt ook niet, haha. Ik zou als ik jou was gewoon je gevoel volgen en kijken wat het best is voor Jaimy, al die regeltjes nalopen lukt gewoon niet altijd, en ieder kindje is ook anders. Heeft hij nu vanaf 16.00 uur niet gedronken? En om de hoeveel uur komt hij dan? Quinten drinkt meestal rond 18.00 uur en dan naar bed, dan wordt hij ook niet wakker voor de laatste fles dus moet ik hem ook wakker maken, dat gaat altijd goed, even drinken en hup weer terug in bed en slapen. Hoelang doet Jaimy over een fles? Ik heb het idee dat ik een grotere speen moet halen, Quinten doet er vaak een half uur over, overdag maakt het me niet uit maar 's nachts lijkt het wel een uur te duren;) Heb nu de Avent fles met speen nr 2.

Nou ben benieuwd hoe Jaimy het vannacht doet!

ik herken de twijfel! en lees aandachtig mee voor adviezen! Famke kan ik 's avonds amper wakker krijgen, bijna zielig! en dan is ze even wakker ben ik wel een half uur bezig voor hooguit 5 min. drinken uit de borst...
Ik zit er ook aan te denken, maar vier keer op een dag drinken vind ik ook weer zo weinig!

Jaimy heeft gister om half 10 laatste fles gedronken, 210 cc. Hij werd om half 6 pas weer wakker. Ben ik al heel blij mee :) nou dronk hij vanochtend 170, dus nog even kijken wat hij met de volgende flessen doet, anders krijgt hij vandaag 5 flessen. Ik denk dat we t maar per dag moeten bekijken.

Wij gebruiken de difrax flessen en voor t johannesbroodpitmeel gebruiken we de medium speen (nr 2 zeg maar). In de laatste fles doe ik al een schepje rijstebloem en dan doe ik de Large speen er op. Maar die is eigenlijk weer wat te groot...dan stroomt z'n mond bijna over en klokt ie zo.

Jaimy doet trouwens ook wel een half uur over z'n fles hoor. Hij is veel te relaxed haha. Maar schijnt normaal te zijn.

@aaltje: ik vind t ook zielig hoor, om Jaimy 's avonds wakker te maken. Hij is dan zo ontzettend ver weg! Hij drinkt dan ook bijna niks door vermoeidheid...hij valt meestal gewoon weer in slaap :) sowieso heeft t bij Jaimy geen nut om m op een door mij gekozen tijdstip te voeden. Dan drinkt ie minder en is ie de hele dag van slag. Niet erg praktisch als je eens een keer weg moet ofzo... Misschien komt dat nog!

Hoi hoi,

Hier ook een mama die al over is naar 4 flessen per dag.
Tijs dronk 5 flessen niet leeg en 4 wel.
Hij krijgt nu 4x 180 om 8.00uur, 12.00uur, 16.00uur en 20.00uur. Soms zit er een halfuurtje verschil tussen. Ook hij krijgt jbpm erbij en 's avonds een paar kleine schepjes rijstebloem die drinkt hij dan door speen nr2 (medium) die is groot zat.
Tijs is wel een grote baby, gister woog hij 7122gram. Hij mag dus eigenlijk alwel 4x210 maar ja, dat drinkt meneer niet op. Dit ritme heeft hij nu al 3 weken en ik vind het heerlijk. De avond en nacht is weer voor mijzelf!

@ Jantine84, wat een heerlijk ritme, wil ik ook!;) Slaapt hij dan aan 1 stuk door van 8 tot 8? Wat goed zeg! Quinten komt de laatste nachten weer om 3 uur, pfffff. Ik ga ook eens kijken voor die rijstebloem, hoor veel positieve verhalen. Ik wil ook weleens een nachtje doorslapen eigenlijk, al was het maar tot een uur of 5!

@ Elsje86, Ja hij slaapt aan een stuk door, soms hoor ik hem rond 4.00uur geluidjes maken, maar daarna slaapt hij weer. (vanaf dat Tijs 3 weken was sliep hij van 20.00uur tot 4.00uur, dus eigenlijk ook al een hele nacht) i.v.m. mijn zeer heftige hoofdpijnen heb ik de late voeding van 23.00uur haast direct laten vervallen en terug gebracht tot 20.00uur. Daar was hij dus al aan gewend.

Vandaag toch weer 5 flessen voor Jaimy :) maar zoals het nu lijkt, komen we mooi uit op een laatste fles om 2100 uur, dat is prima wat mij betreft.
Weet nu in ieder geval wel dat ik me niet 'druk' hoef te maken als hij wel 4 zou krijgen...er zijn er meer :)

@Esje86: mocht je rijstebloem gaan gebruiken, ik heb van een collega van me gehoord dat je het beste die van Nestle kunt gebruiken en niet die van Bambix. Die van Bambix is wat grover en wil lastig door een speentje. Ik heb ook Nestle gebruikt en dat gaat prima. Wij doen eerst nog 1 schepje er door, kan ie rustig wennen :)

Terug
Bovenaan