Hoeveel flessen??

in vergelijking met jullie baby's is tim echt een vreetzak, hihi
Hij kwam vannacht om 3 uur (200ml) toen om 6.15 (200ml) vervolgens om 10.15 (180ml), toen om 15.00(180ml) (hij sliep pas om 12.30) net om 19.45 een fles van 180ml en dan straks om 23.00 maak ik hem wakker. Hij zit dus nog op 6 flessen per dag. maar ik doe er echt geen half uur over, hij heeft die flessen binnen 10 minuten opgeslokt. en dan is de melk al wat dikker door het jbpm.

Zit er een schepje bij de rijstebloem?? of moet je dat met een eetlepel doen ofzo. Hoe werkt dat??

@ Yvanka: Las je berichtje telaat, had net rijstebloem van Bambix in huis gehaald, en net wat je al zei, het gaat niet door de speen:( Had er nog maar 1 schepje doorheen gedaan!) Straks even Nestle kopen, want hier heb ik niks aan;)

@ Debs80, zit geen schepje bij, tenminste niet bij Bambix. Heb een klein lepeltje gebruikt maar zoals ik hierboven al schreef was het nog teveel om door de speen te kunnen..

Je kunt het schepje dat bij de gewone melkpoeder zit er wel voor gebruiken, komt ongeveer neer op 1 eetlepel!

Ik vraag me trouwens wel een beetje af of er nog jbpm door de fles moet als er ook rijstebloem door gaat. Waarschijnlijk niet, maar met 1 schepje rijstebloem wordt het echt niet dik genoeg! Daarbij komt ook nog dat ik nu niet losse jbpm er door heen doe, maar comfortmelk heb gehaald waar het al door heen zit. Is net ff makkelijker en goedkoper!

Nog even vreugdemomentje: Jaimy heeft al 2 hele nachten doorgeslapen tot 6 uur!!! De ene avond om 8 uur laatste fles, gister om 7 uur op bed. Deed om 10 uur nog wel poging om fles te geven maar hij viel meteen weer in slaap...Van die 20 cc die uit de fles misten, zat de helft in de slab ;)

Hoi hoi,

Zelf heb ik wel de rijstebloem van bambix.
Voor de fles 's avonds gebruik ik dan 180ml water met 6schepjes nutrilon, 2 schepjes jbpm en 3 schepjes rijstebloem van bambix, ik gebruik het schepje van de jbpm. (klein schepje dus) Daarvoor gebruik ik de difrax speen nr:2 (m). En dat gaat er prima door. Hij heeft de fles zo leeg.

Ik maak een fles van 180 cc met 6 schepjes voeding (nu incl jbpm) en dan 1 schep rijstebloem van Nestle (groot schepje dus) en daar gebruik ik al de L speen van difrax voor. Bij de nummer 2 moet ie veel te hard werken... En Jaimy is wel een beetje een luie drinker ;)

Vandaag komen we weer op 4 flessen uit, we bekijken t per dag!

Terug
Bovenaan