Hoeveel flesvoeding 12 maanden?

<p>Onze dochter is bijna 1 jaar. Ik geef nog borstvoeding maar wil overstappen naar flesvoeding. Nu vraag ik me af hoe veel flessen en inhoud jullie nog geven/gaven? </p><p><br />Onze dochter is een heel fijn lang slank ding. Ik twijfel of ik 2 of 3 flessen moet geven. Geef nu nog 2 keer borstvoeding en bij de oppas geven ze 1 flesje kv van 150 ml. Als ze deze krijgt, eet ze minder goed. Moet ze die nog wel of niet hebben? Dus over naar 3 flessen van 150-180 of 2?</p>
 
vanaf 12 maanden hoeven ze eigenlijk helemaal geen flesvoeding meer, maar mogen ze gewone koemelk.
Zelf ben ik met 12 maanden teruggegaan naar 2 flessen, s ochtends en s avonds. Beide keren 180cc, maar 150cc is ook prima hoor. s Ochtends een boterham ernaast. s Avonds de fles voor het slapen gaan. Bij de lunch dronk mijn dochter gewone koude koemelk.
Met 14 maanden ben ik gestopt met de ochtendfles, met 16 maanden ook gestopt met de avondfles. Vanaf dat moment 3x per dag 120cc gewone koude koemelk.
Dus ik heb dat stap voor stap afgebouwd, niet op 1 dag met alles gestopt. Sommige mensen gaan nog langer door maar ik vind dat gewoon niet nodig. 
In principe hebben ze het vanaf 12 maanden dus al niet meer nodig, maar ik snap dat je niet gelijk volledig over wilt stappen op koemelk. Probeer eerst eens of je kindje tussen de middag gewone koemelk accepteert (evt. warm maken) en dan die andere 2 flessen er pas af.
 
Ik geef nog maar 150 cc opvolgmelk ofzo, eigenlijk hoeven ze het niet meer idd. Koemelk volstaat, met evt kwark of yoghurt ofzo. Als je toch wil geven, zou ik ochtend + avond doen. Maar liever wat meer vast voedsel denk ik, met wat water of thee. Dat moet nu eigenlijk alle energie gaan leveren.. gewoon even kijken wat werkt miss?
 
Mijn zoontje is 12 maanden. Koemelk volstaat dan inderdaad, maar mijn zoontje moet daar een beetje aan wennen. Ik maak daarom 120 cc koemelk warm met 60 cc flesvoeding. Dan lust hij het prima. Koude koemelk vind hij nog maar niets. Misschien kun je eerst eens koude koemelk proberen, als dat niet lukt warm maken? Je kunt altijd nog gaan mengen zoals ik doe, als je kindje het niet lust.
 
Overigens zegt het CB bij mij dat hij 300 ml melkproducten per dag moet. En het liefst s avonds geen flesvoeding omdat het zoet is, en dus slecht voor de tandjes. Mijn zoontje krijgt dus 2 flesjes, in de ochtend en in de middag.
 
 
Wat al eerder is gezegd, opzich hoeven ze geen kv meer. Maar ik vind het altijd zulke fijne momentjes.  Hier een dame van 13 maanden. Ze krijgt nog 2 flessen kv. In de ochtend een fles pap 180 als ontbijt en voor het slapen gaan een fles van 150.
 
Mijn zoontje is 31 oktober 1 geworden en zijn een week voor zijn verjaardag begonnen met gewone halfvolle melk te geven (wennen) hij vond dit meteen erg lekker.
Vanaf zijn 1e verjaardag heeft hij geen opvolgmelk meer gehad en dit gaat heel goed. Hij eet zelfs beter en volledig met de pot mee.
 
Maar dit is natuurlijk per kind verschillend.
Succes ermee!
 
Wij hebben ook net voor zijn eerste verjaardag de ochtendfles eraf gehaald en een bekertje koemelk bij de boterham. De middagfles kreeg hij allang niet meer. Daar krijgt hij nu ook bij de boterham koemek uit een bekertje. De avondfles krijgt hij nog steeds, 120cc en we doen er dan maar 2 schepjes in. Gewoon omdat hij het wua voedingstoffen niet meer nodig heeft, maar die fles wel een lekker qualitytime momentje is van ons! Heerlijk zo  et voor t slapen nog ff lekker tuttelen ☺️?
En daarna tandjes poetsen en dan naar bed.
 
Terug
Bovenaan