hoeveel fruit is teveel?

Mijn mannetje heeft de fruitschaal ontdekt. Maar hoeveel fruit mogen ze eigenlijk? Hij eet nu 2 appels, een banaan, 2 manderijnen per dag. Hij slaat wel zijn koekje over. Eet zijn brood en avondeten gewoon goed. Maar het lijkt me rijkelijk veel? Als hij de kans krijgt jat ie nog meer.

ik vind dat een goede vraag..... heb helaas geen antwoord. ook hier een lekkerbekje qua fruit. maar hij krijgt niet altijd appels...... appels zetten namelijk om in suiker en zijn eigenlijk helemaal niet zo gezond als men denkt. maar hij krijgt wel 4 x fruit per dag.......

heb ook geen antwoord voor je.
hier nog een die het liefst alle maaltijden vervankt tot fruit. gaan 2 peren, 1 banaan, een mandarijn en een handje druiven doorheen.

Ik heb een kliko rondlopen. Maar dan 1 met smetvrees. Hahaha. Alles op een bordje en graag met bestek. En een doekje om zijn mond en handjes af te doen. Heel apart. Dat gaat me met Koen niet lukken hoor. Ligt niet aan mij, maar zit er spontaan in.

hier ook,. moet standaard een doekje bij liggen.
als we zachte peer hebben dan krijgt ze er een mesje van het kinderbestek bij en snijt ze het in kleine blokjes.

kan je ze teveel fruit geven dan? heb eigenlijk ook geen idee.

dit vond ik op internet: Het is niet erg als jouw kind niet precies eet wat het Voedingscentrum voorschrijft. Het is wel belangrijk dat hij iedere dag iets eet uit alle vakken van de Schijf van Vijf. Hij mag dan zelf bepalen, hoeveel hij daarvan eet.

haha. De handjes mogen hier niet vies worden. En de hond mag ook niet aan haar hand komen want dan is het constant: bah!
@supertje: had Evy maar smetvrees! ;)

Terug
Bovenaan