hoeveel fruit is teveel?

haha jorn eet alleen maar een toetje als ie een theedoek om heeft. daar wacht ie echt op. en verder komt ie de hele dag naar me toe met zijn handjes uitgestoken en roept ie bah ies!! en dan moeten ze weer gewassen worden of schoonemaakt. soms veegt ie ze gewoon aan mijn shirt af.

Jorn vind modder heel leuk....... maar niet aan zijn handen...... ik heb er ook 1 met smetvrees.

Volgens mij is het limiet 2 stuks fruit op een dag. maar jah. dat geld voor ons, weet niet of dat voor die hele kleine mannekes en meiskes ook zo is.

Op zich denk ik dat je niet gauw teveel fruit geeft hoor.....
Je zegt al hij pakt fruit ipv een koekje enz
Wel denk ik dat wanneer je en fruit en koek en snoep en normalen eten (brood en warm) geeft dat het TE is maar goed je geeft wisselend fruit dus dat is goed.
Ik zou het zo laten hoor er zijn vast ook dagen dat het weer wat minder is dus....

Hier ook een kliko eet alles heerlijk hoor!!!

misschien hangt het inderdaad van het soort fruit af.
kiwi en pruim kan laxerend werken. mega rijpe banaan geloof ik ook, terwijl een niet zo rijpe banaan juist stopend kan werken (of was het nu anders om?)

op internet las ik;
Fruit en vruchtensappen bevatten zuren die het tandglazuur kunnen aantasten. Als je het aantal eet- en drinkmomenten op een dag beperkt tot maximaal 7, en je niet de hele dag door fruit eet of vruchtensap drinkt krijgt het tandglazuur voldoende tijd om te herstellen. Twee keer fruit per dag is daarom prima.

maar tja wie ben ik, pascal krijgt ook 3x daags fruit. smorgens, smiddags en savonds. En volgens de tandarts zitten zijn tanden goed in het glazuur.

Terug
Bovenaan