hoeveel fruithapje

Hallo dirksmama,

Ik denk dat je een heel eind gelijk hebt, maar ik doe het nu eenmaal zo en het gaat heel goed en ik ga dat ook niet meer veranderen.
Ik heb absoluut niet het idee, dat mijn kleine man ergens  last van heeft, sterker nog, het gaat veel beter en hij is veel vrolijker, omdat hij regelmaat heeft. En als hij meer wil dan 4 bv, dan krijgt hij dat ook!
Maar hij heeft hier genoeg aan.
Ik vind mijn CB wel heel erg goed, want ze kijken naar moeder en kind.
Ik stond op het punt de bv op te geven toen ik daar kwam.
Nu geef ik het nog, dankzij hun gesprekken en adviezen.
Maar bedankt voor je informatie.
Groetjes Suus

Als alles goed loopt, waarom zou je dan veranderen inderdaad. Het is echt belangrijk dat jullie allebei tevreden zijn met hoe het gaat, en zolang er geen problemen zijn verder, zou ik vooral blijven genieten van m'n kind!

Maar het is wel belangrijk dat je dit soort dingen weet, mocht je nog eens een kindje krijgen.
Want de praktijk is jammer genoeg dat op Nederlandse CB's de kennis omtrent borstvoeding minimaal is.
Dat van die afvlakkende curve met 4 maanden hadden ze gewoon moeten weten bijvoorbeeld. En als ze je dat verteld hadden dan was je vast geruster geweest toch?

Het is echt de moeite waard om die curve op borstvoeding.com eens in te vullen hoor!
Nu je bijvoeding blijft geven is het wel belangrijk om de groei in de gaten te houden. Stagneert die weer of nog, dan is het zaak om een regelweekeinde in te lassen, omdat ze van melk het beste groeien.

Hallo dirksmama,

Ik moet eerlijk zeggen, dat ik me vreselijk onzeker heb gevoelt, toen mijn kleintje ineens zo vaak kwam en ik zo bang was dat er iets mis was met mijn bv.
Dus als ze me beter hadden ingelicht, was dat misschien niet zo geweest.
Maar goed, nu niet meer terug te draaien, en hun oplossing heeft ook geholpen.
En bedankt, ik zou zijn gewicht goed in de gaten houden, maar hij is behoorlijk stevig hoor, lekkere babyvetjes

Groetjes

Hoi Suno,

Ik gaf ook bij 4 maanden al fruit en groente(wisselde dit elke 3 dagen af). Ik begon met 2 theelepeltjes en als het goed ging, steeds een beetje meer. Ik gaf het in eerste instantie na een voeding, zodat hij in elk geval genoeg melk kreeg. Maar ook omdat hij anders misschien minder zou drinken en de borstvoeding dus terug kon lopen. Toen het fruithapje opgegeven moment als tussendoortje kwam, gaf ik maximaal de hoeveelheid van een 4 mnd potje(ongeveer 125 gram). Daniel is niet echt een hele grote eter, want hij eet nu nog steeds niet meer dan dat, hij is nu 8,5 mnd. Ik denk dat de hoeveelheid van zo'n potje wel een aardige richtlijn is......

Groetjes, Yvette

Hallo Daniels mam,

Heel erg bedankt, ik zat al ongeveer op 1 potje, maar was bang dat het teveel was, maar als hij dat op heeft, is hij wel tevreden.
Dus daar ga ik maar mee door.
Bedankt.

Groetjes Suus

Terug
Bovenaan