Hoeveel gekolfde melk mag onze dame hebben ?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal.

Onze dochter is bijna 7 weken te vroeg geboren en   heeft in het ziekenhuis niet de
gelegenheid gehad om uit de borst te leren drinken. Ze drinkt afgekolfte moedermelk uit de fles.

We weten nu alleen niet goed hoeveel we moeten geven, en ook de zogenaamde 'regeldagen' zijn voor ons nu moeilijk in te schatten.

Ze is nu bijna 6 weken  en weegt bijna 4 kilo en drinkt nu 8 x 75ml per dag.
Is dit voldoende ?

Hoi,
Wat goed dat je kolft zeg.
Je dochtertje mag zoveel bv als ze wil drinken. Je kan haar met de borstvoeding niet overvoeden dus je kan het opschroeven als je denkt dat ze honger heeft en kijken wat ze er dan van drinkt.

Heb je wel geprobeerd om haar het aanleggen/happen als nog te "leren"

Groetjes joyce

Er is een rekensommetje waarmee je kunt berekenen hoeveel er ongeveer in een flesje moet:

150 x gewicht: aantal voedingen = ihoud fles.

dus bij jullie:

150 x 4 : 8 = 75cc - zit wel goed dus!

hey

wat grappig om dit te lezen kolf jij alles?? ik doe dat namelijk ook onze kleine heeft in de couveuse gelegen vandaar kun je het goed volhouden? ik vindt het steeds moeilijker worden ons mannetje is bijna 8 weken.

groetjes

Hoi Hoi,

Ik heb niet vanaf dag 1 gekolfd, maar ben wel vanaf week 5 af en toe gaan kolven, zodat ik dan meer vrijheid heb.  Ik gaf dan steeds een fles van 100 á 125  CC, zodat ik zeker weet dat ze niet te weinig krijgt als ik haar de fles geef. Het CB vertelde me dat ik liever teveel in de fles kan hebben dan te weinig en dat je een BV-kind idd niet kan overvoeden.

Inmiddels ben ik al 2 weken alleen maar aan het kolven en is mijn kleine meid aan de Nutrilon Omneo, daar ze nog steeds zo'n last had van buikkrampjes. (Nu 10 weken oud)
Ik gaf tot 2 weken geleden nog steeds 8 keer borstvoeding op een dag. (om de 3 uur) Het CB heeft mij het advies gegeven dat proberen op te schuiven naar 6 voedingen per dag en om de 4 uur. Dan is ze langer verzadigd en slaapt ze ook langer. Het duurde 3 dagen voordat ze daaraan gewend was, maar het gaat nu super, want ze slaapt ineens ook s'nachts door. Het CB vertelde me al dat, dat ook kan komen doordat ze nu flesvoeding krijgt, maar als ik straks weer terug over ga op borstvoeding moet ik haar een lepeltje geven voor de voeding, zodat ze voller zit. ( ik weet alleen niet meer hoe dat heet)

Gr Annicka

Het CB vertelde me dus dat 8 voedingen voor teveel was voor een baby van 8 weken en dat ik eigenlijk al op 5 voedingen zou moeten zitten. Ze krijgt nu flesvoeding 6 X 135 CC, maar zou eigenlijk al op 5 X 160 CC moeten zitten. Met BV doe ik er altijd meer in 10 á 20 CC meer, het is ook lichter verteerbaar en je maakt het inbeperkt aan, je zal je borstvoeding misschien alleen even moeten opkrikken naar een hoger niveau, zodat je meer melk per keer produceer en af kan kolven.

Gr Annicka

hey

ja oke dat snap ik meer afkolven maar hoe krijg je dat met kolven meer iemand tips?
ik kan nog maar net 2 keerg geven en dat is per keer 150cc

groetjes

Hoi

8 voedingen zijn echt niet teveel voor een kindje die bv krijgt hoor. Mijn dochter is nu 8 weken oud (4 weken te vroeg geboren) en krijgt ook nog gewoon 7 tot 10 voedingen per dag. Ik voed op verzoek. Borstvoeding is ook veel lichter verteerbaar dan kunstvoeding dus bv kindjes komen gewoon wat vaker voor een voeding dan kindjes die kv krijgen.
Hebben jullie al geprobeerd om met hulp van een lactatiekundige alsnog uit de borst te laten drinken?? Dat kan meestal nog goed geleerd worden en is een stuk minder belastend dan constant kolven.  Laat je niet teveel aanpraten door het cb als je het zelf niet zo voelt. Let vooral op of je kindje genoeg plast en niet te weinig of juist te veel aankomt in een week. Het kan heel goed zijn dat je kindje gewoon niet meer wil/kan drinken omdat het maagje vol is, dan gooien ze het er uiteindelijk gewoon weer uit, wat pijn doet en waardoor ze dan uiteidelijk juist niet meer willen drinken.
Succes

Natalie

Terug
Bovenaan