Hoeveel gekolfde melk mag onze dame hebben ?

Om meer te kunnen kolven kun je om te beginnen een keer vaker kolven op een dag, je lichaam gaat dan meer melk aanmaken (duurd een paar dagen) en in ieder geval de borst goed leeg kolven. Als de borst goed geleegd wordt word er meer melk aangemaakt omdat het lichaam denkt dat er te weinig is, als er melk in de borst achterblijft dan gaat het lichaam minder produceren.
Heel veel vragen over bv en kolven kun je ook kwijt op www.borstvoeden.info, hier zitten verschillende meiden met veel bv ervaring.

Mijn dochter drinkt de keren dat ze uit een flesje drinkt soms 60 ml en soms 110 ml, dit wisseld heel erg gelang de tijd van de dag. Gemiddeld drinkt ze zo'n 80 ml per keer als ze een flesje krijgt, ik doe er ook altijd meer in en kijk gewoon hoeveel ze zelf wil.
Ze weegt trouwens nu ook ongeveer 4 kilo (geboortegewicht 2675gr)

Groetjes Natalie

quote: Ankie_paloma reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('09-11-2008 20:00:12'));

Het CB vertelde me dus dat 8 voedingen voor teveel was voor een baby van 8 weken en dat ik eigenlijk al op 5 voedingen zou moeten zitten. Ze krijgt nu flesvoeding 6 X 135 CC, maar zou eigenlijk al op 5 X 160 CC moeten zitten. Met BV doe ik er altijd meer in 10 á 20 CC meer, het is ook lichter verteerbaar en je maakt het inbeperkt aan, je zal je borstvoeding misschien alleen even moeten opkrikken naar een hoger niveau, zodat je meer melk per keer produceer en af kan kolven.

Gr Annicka

Ik ben bang dat je een heel erg borstvoedingsonvriendelijk CB hebt, Annicka.
Ik zou echt eens met iemand van VBN of LLL bellen voor betrouwbare info.
Want wat ze je verteld hebben, zowel over het gebruik van kunstvoeding voor krampjes, als wat ze je verteld hebben over wat normaal is bij borstvoeding klopt maar heel heel weinig!

quote: dirksmamma reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('10-11-2008 04:40:07'));

quote: Ankie_paloma reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('09-11-2008 20:00:12'));

Het CB vertelde me dus dat 8 voedingen voor teveel was voor een baby van 8 weken en dat ik eigenlijk al op 5 voedingen zou moeten zitten. Ze krijgt nu flesvoeding 6 X 135 CC, maar zou eigenlijk al op 5 X 160 CC moeten zitten. Met BV doe ik er altijd meer in 10 á 20 CC meer, het is ook lichter verteerbaar en je maakt het inbeperkt aan, je zal je borstvoeding misschien alleen even moeten opkrikken naar een hoger niveau, zodat je meer melk per keer produceer en af kan kolven.

Gr Annicka
Ik ben bang dat je een heel erg borstvoedingsonvriendelijk CB hebt, Annicka.
Ik zou echt eens met iemand van VBN of LLL bellen voor betrouwbare info.
Want wat ze je verteld hebben, zowel over het gebruik van kunstvoeding voor krampjes, als wat ze je verteld hebben over wat normaal is bij borstvoeding klopt maar heel heel weinig!

Mijn CB is alles behalve borstonvriendelijk hoor. Zonder hun had ik het borstvoeding geven al een hele tijd terug opgegeven. Ik moet niks van ze en mag alles. Ik heb zelf ook een borstvoedingscurcus gevolgd en ben gerust wel goed geinformeerd. Je weet niet eens waarom ik een die 2 weken op kunstvoeding moest!! Bij mij in de familie zit lactose intolerantie en ze willen kunnen uitsluiten dat, dat het niet is. Daarom moest ik 2 weken kunstvoeding geven om te kijken of de krampjes weg gingen of in ieder geval zouden verminderen. Je kan pas oordelen als je het hele verhaal weet!!!!

Terug
Bovenaan