Hoeveel geld??Wat is 'normaal'?!

Misschien best een lastig onderwerp, omdat iedereen zijn situatie anders is, maar ik wil em toch ff met jullie delen...
Ik ben alweer bezig met de zomercollectie voor me 2 kindjes.Ik ben dol op merkkleding, niet omdat het dan een merk heeft maar ook gewoon omdat het langer mooi blijft, vind ik.Nu zat ik weer eens te kijken, maar ik vroeg me tegelijkertijd af, wat is nou een normaal bedrag om uit te trekken voor de kleren van je kind?Voor een seizoen?Mijn dochter en zoon dragen van alles, niet specifiek 1 merk.
Ze dragen dan ook hele dure dingen, zoals oilily en timberland.Maar daarintegen dragen ze ook hema of h&m...Heel verschillend dus.Maar toch heb ik het gevoel dat ik elke keer weer een abnormaal bedrag uit geef aan kleding voor mijn kinderen.We kunnen het, dus ik doe het ook.Maar ik besef ook gelijk dat niet iedereen dat kan doen.Dus, wat voor bedrag trek je uit om de kledingkast te vullen van je kind?En dan bedoel ik alleen kleren, geen schoenen oid.Ik ben heel benieuwd!
 
Heb eerlijk gezegd geen idee! Als ik merk dat ze ergens uitgroeit ga ik mondjesmaat elke keer iets bijkopen maar koop zelden dure (merk) kleiding. Koop voornamelijk bij Hema en H&M en zeeman. Vind het erg leuk om voor weinig geld (in de uitverkoop e.d.) leuke dingen te hebben gevonden. Verder vind ik dat het makkelijk moet zitten voor een kind. Je moet er goed in kunnen spelen. Ik hou van stoere meisjeskleding. (we hebben 2 dochters)

Maar wat ik in totaal uitgeef aan kleding. Geen idee? Niet zo veel volgens mij. Vind het lastig om er een bedrag aan vast te hangen.

Groetjes Claudia
 
Hoi,
Ik koop eigenlijk niet veel merk kleding juist omdat ik vind dat de prijs niet in verhouding staat met de kwaliteit, maar dat is natuurlijk eigen keus.
Ik koop heel veel bij hema, c&a en WE, ik koop ook veel in de opruiming voor het seizoen erna, zo heb ik bij de hema vaak truien/shirts/broeken ed voor het jaar erop voor 3€ ofzo.
Het enige waar ik wel veel voor betaal is schoenen, die zijn hier vaak van bijv geox ed!
Maar wat ik nou uitgeef??? Ik heb geen flauw idee, niet zoveel denk ik, ik heb trouwens 3 jongens!

Groetjes MJ
 
Hoi,

Ik koop vaak 2e hands of bij de Hema, Zeeman, H&M. Wat ik uitgeef per seizoen is moeilijk te zeggen maar als ik een schatting moet doen per maand dan zal het gemiddeld 15 euro zijn. Daar zal ik vaak onder zitten en oms er boven. Ik koop vaak vooruit in de opruiming of 2e hands via internet. Dat bespaard erg veel. Ik vind kleding veel te duur gezien de tijd dat ze het aan hebben. Niet alleen voor kinderen maar ook voor volwassenen staat het naar mijn idee niet tot verhouding.

Ik heb 1 dochtertje ...

Groetjes
 
Ja het is natuurlijk moeilijk een bedrag eraan vast te plakken.maar ik koop ook vaak in 1 keer het meeste gedeelte van wat ze nodig hebben.En tuurlijk, als ik eens iets leuks zie, of ze hebben iets nodig, koop ik het ook mondjesmaat bij.Schoenen zijn hier ook altijd van een wat duurdere prijsklasse.Hier is het vaak van clic! of cherie.
Ik denk zelf dat ik per kind, per seizoen toch wel een groot bedrag uitgeef, als ik jullie verhalen zo hoor.En ik ben er blij mee dat ik het ook weer eens van een andere kant hoor, omdat je alles zo snel normaal gaat vinden, dat je maar kan kopen...
 
hoi

ik heb ook een dochterje van net 1 jaar!!
Ik weet eigenlijk ook niet echt wat ik uitgeef voor haar, wel veel in de uitverkoop voor het jaar erop idd bij hema, h&m,zeeman v&d en de online winkels
schoenen heb ik nu net gekocht ook in de uitverkoop maar wel van goed merk doker visser oid.
Het is wel vesrlavend soms hoor alles is leuk haha

 
ik weet het eigenlijk ook niet.
ik heb 3 dozen vol kleding gekregen, van een vriendin, toen onze dochter geboren werd. Ze is nu 19 maanden en de dozen zijn bijna leeg. Dus vanaf nu zal ik zelf eens wat moeten gaan kopen.
Ik ben al druk bezig met marktplaats. Daar worden erg leuke dingen (ook nieuw!!) verkocht. Dan koop ik wel merk-kleding. Als ik het in de winkel koop is het HEMA, hans textiel of Van de Ven. Soms iets in de uitverkoop van Villa Happ ofzo.
 
Ja gooische mama, dat zegt het al he,,haha
Maar goed als jij het leuk vind en jullie kunnen het betalen/hebben het er voor over, waarom niet!
Ik ben voor mezelf ook niet zo merk gericht, vind iets al snel te duur, ik ga met 500euro de stad in om kleren te kopen en kom met niks terug voor mezelf , maar wel leuke dingen voor in huis of kleren voor de kids/man.
Groetjes MJ
 
Terug
Bovenaan