hoeveel gespaard voordat jullie aan kinderen wilde beginnen??

hoi,,

Ik zou graag van andere stellen eens willen weten hoeveel jullie gespaard hadden voordat jullie beslisten dat jullie aan kinderen wilde beginnen??

Wij zijn zelf namelijk ook nog eens bezig ons huis aan het te vergroten..tja voor als er kleintjes komen..
en alles is zo duur,, hoe denken jullie hier allemaal over.
Ik zelf kan me namelijk erg druk maken om deze dingen allemaal..
Het is niet zo dat we niets hebben maar we zijn nu eenmaal ook niet rijk..haha..

Ik hoop wat bemoedigende woorden van jullie te horen, zodat het mijn zorgen weer wat wegneemt.

kus kleintje!!

hoi kleintje,

Ik denk dat je het met een kleine net zo duur kan maken als dat je zelf wil, dus ook net zo goedkoop.
Ik denk niet dat het nodig is een hele berg spaargeld achter de hand te hebben.
Ook de minima kan kinderen krijgen en wat te bedenken van de overwachte zwangerschappen.

Wijzelf hadden een paar duizend euro achter de hand, maar nu met een kleine op komst. kunnen wij alles krijgen van me schoonzussie. en die heeft veel meer geld dan dat wij hebben, dus die spullen zijn van zeer goede kwaliteit, waarschijnlijk beter als dat wij het goedkoper en nieuw zouden kopen.
Gelukkig komen deze centen evengoed van pas, want we zijn druk aan het verhuizen. maar dat kost ook niet alles, als je daar zelf op let. ik ga zeker zorgen dat ik altijd wat achter de hand heb.

Ik zie namelijk dat het   ook anders kan, mensen die geen cent te makken hebben en veel schulden hebben en op 1 of andere manier ook kinderen kunnen nemen, ik weet niet hoe die het doen. Maar kan je wel zeggen dat ik het zo niet wil.

Natuurlijk is er nooit de finaciele zekerheid. maar straks als de kleine er is, kan jet het ook zo duur maken als je zelf wil.
Koop je pampers, of koop je eigen merk luiers.
Koop je merk kleding of kan je net als ik leven met die onwijs leuke kleertjes die ze tegenwoordig hebben bij de zeeman en wibra .
Enz ENz.

Meid ik denk ook altijd 100x extra na, of iets kan en wat het allemaal met zich mee gaat brengen. Het komt allemaal best goed. niet teveel druk maken he. doe ik ook niet.

xxx Bambi

( 20 wk.)

Hallo meid

Heel goed dat je ook ver de praktische kant van de zaak nadenkt. Een kinderwens is voornamelijk emotioneel, maar het is goed om te kijken of je ook in staat bent om financieel voor het kind te zorgen. Nou denk ik zelf dat sparen niet het belangrijkste is. Het is fijn om een spaarpotje achter de hand te hebben, voor de eerste grote uitgaven (bedje, commode, box, kinderstoel) maar het is toch het belangrijkst dat je elke maand rondkomt. Ik zou zeggen, ga eens kijken hoeveel je per maand aan wat uitgeeft, wat zijn je vaste lasten, welke dingen kunnen wel wat minder als je eenmaal kinderen hebt, enz. Op de site van het Nibud en Babyinfo.nl vind je goede informatie over hoeveel kinderen kosten.
Maar maak je niet teveel zorgen, de meeste mensen lukt het prima. Vergeet niet dat als je krap komt te zitten je ook heel veel spulletjes tweedehands kan kopen. En ik heb zelf als kind het thuis zowel financieel erg ruim als erg krap (na een scheiding) mee gemaakt, en het maakt eigenlijk weinig verschil.
Denk wel even na hoe je het qua tijdverdeling gaat doen, wil je minder werken, wil je man minder werken, en wat betekent dit voor je inkomen.

Toch: het belangrijkste is dat je bereid bent de verantwoordelijkheid samen aan te gaan en een kind heel veel liefde wil geven. Als dat in orde zit, komt de rest van zelf.

Groetjes, Staartjager

Hoi Keintje,

Ik snap jou helemaal. Ik denk hier ook onwijs veel over na.
Ik zelf heb altijd zoiets van sparen sparen en nog eens sparen voor die kleine. Terwijl mijn vriend liever ook nu wil leven een een beetje sparen voor de kleine.

Eerst hebben we uitgerekend of we het per maand redden. En dat lukt.
En tuurlijk hebben we nog wat spaarcentjes. Maar we gaan er echt heel erg voor sparen als ik zwanger blijk te zijn. We hebben dan namelijk nog 8 maanden om flink ons best te doen. En we hebben al eerder aan ons zelf bewezen dat we in korte tijd veeeel kunnen sparen.

Liefs Jacqy

hoi ik ben het meer met bambi eens.
ik heb zelf al een kleine en ik kon me voor dat ik zwanger raakte daar ook wel eens druk om maken,maar toen hebben mijn partner en ik ook tegen elkaar gezegd van je kan het zo duur/goedkoop houden als je zelf wilt.
ik koop ook regelmatig mijn kleding voor mijn kleine bij de hans tex. of bij zeeman,maar nu op dit moment is hij al iets minder hard aan het groeien dus koop ik soms wel eens duurdere kleding.en wat luiers betreft;ik heb zo'n beetje 1 van de goedkoopste luiers die er zijn en die bevallen mij prima!(is misschien smaak gebonden)
verder kwa voeding gaf ik hem eerts van NUTRILON,en daarna dacht ik van ik ben gek ik ga over op similac(hier groeit hij net zo hard van,dus)dat is veel goedkoper!

verder is geld nooit weg als je dat hebt natuurlijk,maar wij zijn van mening;geld maakt niet gelukkig,maar heel veel liefde wel!
een kind merkt niet of hij het duurste luier/kleding enz.aan hebt,maar wel als hij/zij niet genoeg liefde krijgt.

hoi kleintje,het is verder nogal stil hier! maar heb je hier wat aan?
hoop dat jullie er snel uitkomen,en samen tot een goede beslissing komen.
en ik zou zeggen;kijk niet naar wat een ander op financieel gebied uitgeeft tenslotte is dit toch voor iedereen anders.ik heb het ook niet breed maar mij interresseerd me dat niet zo,wij hadden(en nog steeds) het er errrrrrug voor over.
ik heb ook regelmatig gedacht van;ok wij hebben het zeker niet breed maar zou ik een leven lang ZONDER kinderen kunnen? toen was de keus nog sneller gemaakt voor ons!

ps;laat je het nog even weten?
        succes verder.

hoi..

uiteraard heb ik hier wat aan, alvast allemaal bedankt..

nou wij zijn al een tijdje bezig met kinderen, een maandje of negen..
maar het lukt nog niet zo..
maar nu gaan we dus ook verbouwen, en daar gaat nu dus ook veel geld in zitten..
vandaar die vraag eigenlijk..
ik ben gewoon een druktemaker.haha..

nog meer tips en verhalen altijd welkom!!!!!

kus

Ik   maakte me ook altijd zorgen of we het wel of niet redden als er kinderen zijn. Soms komen we nu al tekort haha. Nu denk ik, het komt wel goed, Iedereen redt t , en je maakt net zoveel op als je hebt. Enja, waarom moet je dure kleding kopen? je kan tegenwoordig hele leuke kleding bij H&M halen of zelfs   bij Wibra. En waarom moet je de duurste pampers?
Dit jaar wilde ik ook geld achter de hand houden, maarja nu gaan we trouwen,dus blijft ook niet veel van over. Als ik zwanger ben, weet ik zeker dat ik heel veel van familie krijg, En wat kan mij t schelen dat t bedje en de kast 2e hands is, als t er maar goed uit zit.
En ik weet nu al dat ons kindje heel veel liefde krijgt, dus dat zit ook wel goed!!!

Terug
Bovenaan