hoeveel gespaard voordat jullie aan kinderen wilde beginnen??

hoi bieb gelijk heb je hoor maar daar draait het grootendeels ook om liefde.

en wat de meubels betreft;ik heb ze allemaal tweede hands gekocht via marktplaats.nl.
mijn vader zij ook al van je bent gek als je het nieuw koopt want dan zitten er ook binnen een aantal weken beschadiging op want dat voorkom je toch niet!
ik heb ze compleet(commode,ledikant+kast)gekocht voor 250 euro en was maar twee jaar oud(nieuw waarde;2500 euro)
ben jij al lang bezig om zwanger te worden?(gewoon nieuwschierig)
en kleintje;ik hoop voor jullie dat het ook snel raak mag zijn,bij mij heeft het ook 1jaar geduurt dus geen zorgen.

Hoi kleintje!

Dure spulletjes kopen we naar mijn idee meer voor onszelf dan voor het kindje..........
Ik ben nu in mijn veertiende week van mijn zwangerschap, en wij gaan de box lenen, de kinderwagen kopen we tweede hands en de meubeltjes bij de ikea...............Mijn instelling is dat het kindje meer heeft aan een warm en liefdevol thuis dan aan dure kleren van een of ander merk..............
Als hij het maar warm heeft, zijn buikje vol en lekker kan slapen.............maar zelfs dat kan bij wijze van spreke in een kratje met een matrasje en dekentje.................
Maar dat is mijn idee............................als ik het geld zou hebben zou ik ook dure spulletjes kopen denk ik, maar wij hebben het niet............en dan leer je wel anders denken hoor!
Bovendien denk ik dat je je geld beter op zij kan zetten voor de studie van het kindje dan voor de eerste paar jaar. Zolang het liefdevol en veilig is, is het goed volgens mij.........

Succes met de verbouwing!!!

Liefs Rimke

Inderdaad je kan het zelf zo duur maken als je zelf wilt.
Ik heb inderdaad  gespaard met mijn partner.
Maar dat wil niet zeggen dat het op moet.
Mijn nicht bood ook al aan dat als ik zwanger mocht zijn haar box mocht lenen.
En dure merkkleding als ze klein zijn nou nee hoor.
Een kennisje van mij is ook zo alles moet merk merk merk.
ik zei laatst al leuk als ze zo'n lekkere spuitpoep luier hebben.
Nou ontlasting krijg je er bijna niet uit hoor!
En bij de zeeman heb je er al een heleboel voor weinig geld daar kunnen dan genoeg ongelukjes in gebeuren dan in een Oillily of mexx romper.
Maar goed nogmaals ik laat iedereen in hun waarde.

Hai Kleintje en de rest!

Ik werd zwanger tijdens mijn studie en wij hebben het gered met twee keer studiefinanciering en bijbaantjes (samen max 1000 euro netto per maand)
Wij hebben ons uitstekend gered en zijn ondertussen 5 jaar verder, twee babies verder, bezig voor de derde allebei aan het werk!

Ons voordeel: heb wordt alleen maar beter. Van studiefinanciering, naar een betaalde stage, naar 1 pers. aan het werk, naar 2 personen aan het werk
Terwijl normaal gesproken je een flinke stap terug moet doen.

Wij hadden gewoon veel dingen tweedehands en goedkope kleding enzo.
Leuke retromeubletjes opgeknapt en dat soort dingen...
Kleding van de H&M of Hema zijn vaak hartstikke leuk, modieus én niet duur!

Maar mochten we het over doen, dan is het natuurlijk fijner als je iets meer budget hebt, zodat je ook nog gewoon op vakantie kunt of misschien een auto hebt

Veel succes!

xLinda

hoi allemaal...

leuk om te lezen hoe iedereen er over denkt en hoe iedereen zich redt..Het laat me wel zien dat het met minder ook goed gaat.. ik vond de pagina baby info erg leuk om te lezen..
en daar kun je dus ook tweedehands kleding, zwangerschapskleding meubeltjes e.d. kopen.
errug leuk bedankt voor de tip..

Iedereen bedankt voor de tips e.d. ik hoop dat iedereen gauw zwanger mag worden en voor bambi en rimke hoop ik dat ze nog een mooie zwangerschap hebben!!

helaas ben ik vanmorgen weer ongi geworden, was nu 3 dagen over tijd en mijn cyclus was al 35 dagen, dus nu staat die al op 38 dagen.. vermoeiend soms..
maar ach we laten ons niet uit het veld slaan en we gaan gewoon door.

als er nog meer verhalen en tips zijn altijd welkom, leuk om te lezen.

groetjes en veel liefs..

Terug
Bovenaan