Hoeveel groeien je buik en borsten tot 10 weken

Ik ben vijf weken zwanger en ga eind mei trouwen. Mijn trouwjurk moet ik nog voor de laatste keer gaan passen vlak voor de bruiloft. Ik ben een beetje nerveus hoeveel mijn buik en borsten gaan groeien. Ik heb nog wel wat ruimte voor mijn buik, maar bij mijn borsten zit de jurk precies goed. Hoeveel veranderde er bij jullie aan jullie buik en borsten in de eerste tien weken?

hoi hoi mijn cupmaat was tussen de 4 en 16 weken zwangerschap 2 cupmaten gegroeid....ik zou het wel even melden aan je bruidshuis...
de kans is reeel dat je niet meer in je jurk past
groetjes sandra

Jeetje! Ze hebben hem net ingenomen. Ik durf bijna niet te bellen. Mijn moeder had me gewaarschuwd om niet zwanger te raken, dus ik hoop maar dat het allemaal nog gaat passen.

HoiHoi,
Nou weet je...ik denk dat het heel moeilijk te zeggen is, want mijn borsten zijn geen 1 cm gegroeid, zijn iets voller, maar pas gewoon mn bh van voor de zwangerschap nog, dit is denk per persoon verschillend! Mijn buik was ook toen nog niet gegroeid, maar ik heb in het begin wel een hele moeilijke start gehad met uitdroging en zh opname dus was in het begin veel afgevallen!! Bel gewoon naar het bruidshuis....jij betaald ze ervoor dusse....
Succes ermee!!!!

Hoi Dine,

Ik denk dat het inderdaad heel erg verschilt per vrouw. Een vrouw die een kleine cup heeft zal er over het algemeen de eerste tien weken meer van merken dan een vrouw die al een grote cup heeft. Maar ook dat kan verschillen. Ik denk dat je je over je buik niet al te ongerust hoeft te maken, die zal wel iets opgezetter zijn, maar ik denk dat die wel gaat passen.
Heb je een korset onder je trouwjurk aan? Ik neem aan dat je die dan aan had toen je jurk op maat werd gemaakt? Soms zijn die van wat dikker materiaal, misschien dat je daar dan nog mee kunt wisselen? Ik had op mijn bruiloft cup a met extra vullingen, misschien dat je dat ook had en die weg kunt laten?
Ik ben nu pas 7 weken zwanger, maar mijn cup is nu wel een kleine b ipv a en als het zo doorgaat denk ik dat ik bij week 10 toch wel een normale b-cup zal hebben.
Ik zou echt gewoon de bruidszaak bellen hoor, zodat ze er rekening mee kunnen houden. Bij mijne werd er wel gezegd dat aanpassingen aan de jurk ivm zwangerschap voor eigen rekening zouden zijn, maar goed ik neem aan dat je liever een goed passende jurk wilt, dan eentje waren je borsten bovenuit puilen. En geloof me je bent echt niet de eerste! Ze zijn het vaak gewend. Maar zorg ervoor dat je uiterlijk in je 8ste week van de zwangerschap nog een keer gaat passen, want ze hebben wel tijd nodig om hem eventueel nog aan te passen! Succes ermee en een fijne zwangerschap en bruiloft toegewenst! Laat je dag er niet door verpesten. Het is juist extra mooi dat je zwanger bent op je trouwdag!

hoiii

ik ben vandaag 20weken en ik heb nog steeds dezelfde bh's aan... oke sommige niet meer want die zitten niet meer lekker!
maar bij mij zijn ze alleen voller geworden, maar mn buik groeide(groeit) wel heel snel!

is bij iedereen anders

xxx

Hoi Dine en de andere meiden,

Wat grappig, ik heb hetzelfde probleem als jou.
Ik ga 30 mei trouwen en ben nu precies 6 weken zwanger (van de 2e, dus dan gaat het groeien nog wel wat sneller)

Mijn borsten groeien ook al aardig. Maar heb vulling in de jurk, dus dan zou die er maar uit moeten...
En mijn buik doet ook al hard mee, dat had ik helemaal nog  niet verwacht, want bij de eerste duurde het echt heel lang voordat je eindelijk eens wat zag.
Nou ja, het is voor een goed doel en het komt vast wel goed allemaal.

(Ik was ook wel een beetje bang voor de reactie van mijn moeder op de zwangerschap, omdat ik de jurk van mijn ouders kreeg, maar ze waren echt super blij!)

In ieder geval ontzettend gefeliciteerd!!
Eigenlijk dubbel feest.
Lekker van genieten!!!
Ook voor alle andere zwangere meiden.

Groetjes Baukje

Hoi,

allereerst: dubbel gefeliciteerd. En zwanger,en trouwen! Leuke en spannende tijd gaan jullie tegemoet.

Bij mij was na 10 weken echt nog nix te zien van een zwangerschap. Was een maatje 36, kleine borsten, en dat is zeker tot een week of 15 zo gebleven. Toen zwol mn buik wat op...

Maar: wat al gezegd is: het verschilt per vrouw hoor. Kan je je jurk niet 2 dagen voor het trouwen nog een keer passen? Bij mij was dat wel zo, toen is ie nog iets ingenomen. Uitleggen moet dan ook wel kunnen denk ik: als ze slim zijn houden ze een paar cm stof over aan de binnenkant zeg maar.

Meid, succes de komende tijd en geniet van alle mooie momenten die je/jullie mee gaan maken.

Liefs, Ukkie26

Terug
Bovenaan