hoeveel groeit een baby gemiddeld per week/dag

gemiddeld weet ik niet... maar na wat gerommel de eerste 3 weken is dewi daarna 200 gram per week aangekomen! De 1e  2,5 week heeft ze alleen onder haar geboorte gewicht gewogen, dus dit zal denk ik ook zeker niet gemiddeld zijn.
Volgende week mag ik weer wegen, ik ben benieuwd! (ze krijgt dan alleen ook haar eerste prikjes...)

ryan is 2 dagen 50 gram per dag afgevallen en toen kwam hij ongeveer 60 gram per dag aan(in de kraamweek) maar weet niet of dat gemiddeld is/was..

anders even zoeken op internet of cb bellen?

liefs Pascale

Ik weet het niet precies.. Shenaya kwam in het begin zo'n 20 Gram per dag aan..

Nu was ze in een maand tijd bijna een kilo aangekomen, ze zien het liefst iets meer als een kilo, maar Shenaya was 3 weken te vroeg dus was dit netjes.

x lies

weet niet nu het gewicht, want heb de weegschaal net weer ingeleverd bij de thuiszorg. maar renske kwam 20 gram per dag aan. maar sommige dagen ook niet of maar 10 gram. niet echt veel dus. ze heeft er ook 18 dagen over gedaan om weer op geboortegewicht te komen. ben dus wel beniewd wat 'men' er straks op het CB van vindt.

Shenaya heeft er bijna 14 dagen over gedaan om op het geboortegewicht te komen.. Maar daarna kwam ze sneller aan..

Bij ons op het CB vonden ze het gelukkig netjes voor een babytje van 3 weken te vroeg..

Het gaat nl om het volgende. Mijn kleine meid is in de kraamweek meer dan 10% afgevallen en moest toen bijvoeding hebben.

Ze is geboren met 4370 gr en   weegt nu 4090. Ze  is in de afgelopen 3 dagen 50 gr gegroeid, maar dus nog niet op geboortegewicht. Ze is nu 11 dagen.

Wat vinden jullie moet ik haar nou binnenhouden tot ze op geboortegewicht is of gewoon naar buiten gaan?
Wat zouden jullie doen?

gr mama van MD en JA

Hee,
Wij hebben dit ook met Roef gehad!! Woog bij de geboorte 4200, viel af naar 3800 en was na twee weken nog niet terug op geboortegewicht (4100)
Wij zijn wel met hem naar buiten gegaan, het zijn flinkerds dus kunnen wel wat hebben.
Ik was even bang voor meer voeden ( hij zat al snel op de 6 voedingen) maar dat hoefde niet van het Cb. Zij vonden het goed genoeg, als hij maar groeide en dat doet hij.
Ook naar buiten gaan was geen probleem. Maandag moet ik voor t eerst met hem naar het buro, ben benieuwd wat hij is aangekomen. Het is nogal een gemakzuchtige luiwammes, dus al te fanatiek drinken doet hij niet. Weer eens wat anders als de eerste... die bleef weken om de twee uur komen.
Groetjes Annemarie

Terug
Bovenaan