hoeveel groeit een baby gemiddeld per week/dag

Hoi hoi,

ons kleintje is maandag 4 weken en komt nu gemiddeld 300gr per week bij.
Is eigelijk best wel veel, want normaal is het rond de 200gr per week heb ik mij laten vertellen.

Ik geef borstvoeding en dit gaat echt enorm goed!
Natuurlijk is het niet de bedoeling dat ze zo blijft aankomen, maar tot nog toe is dit geen probleem.

Haar geboortegewicht was 3,130kg en nu, na 4 weken, weegt ze 3,880kg...
Dus ze doet het prima!!!

Liefs,
van ons...

ik denk dat je wel gewoon naar buiten kan hoor. Wij hebben dat met Renske wel gedaan. De kraamverzorging zei als ze weer 3 kilo weegt mag je met haar naar buiten. Ze was ook erg afgevallen en had ook bijvoeding in de kraamweek. Woog bij haar geboorte 3120 en zat in de kraamweek op 2840. Toen ze 3 kilo was zijn we naar buiten gegaan.

Ze heeft er uiteindelijk 18 dagenover gedaan om weer op haar geboortegewicht te komen. Ik heb toen ze nog niet op geboortegewicht was wel steeds de wandelwagenbak voorverwarmd met een kruik en ook niet heel erg lang naar buiten toe.

Vanaf dat ze op gewicht is laat ik de kruik achterwege, dat gaat prima. Maar als het heel koud is dan gebruik ik wel weer even een kruikje.

Hoi,

Bij mijn zoontje (2 jaar) zeiden ze altijd 100 gram per week groeien. Ik gaf borstvoeding, dus ik weet niet zeker of ze bij flesvoeding andere richtlijnen hebben, maar ik dacht het niet. Op een gegeven moment waren ze ook blij met 70 gram, maar was al wel een stuk later.

Groetjes Kirsten
30w6d
(maart-forum)

Terug
Bovenaan