Hoeveel harde buiken?

Nou heb ik toch ff een vraagje hoor,
hoeveelharde buiken hebben jullie gemiddeld op 1 dag?
ik ben nu 29+1 en zit ong sinds kerst op minimaal 6 harde buiken per dag.
En dat terwijk ik geen r**t doe! tijdens het aankleden, brood smeren of gewoon als ik op de bank zit.
Met nieuwjaarsdag heb ik er tussen 13:30 en 22:30 11 gehad, net niet genoeg om de verloskundige te bellen (dacht ik)
Ik heb over een week weer controle, wat denken jullie, wachten tot de controle om t ter sprake te brengen of toch maar ff bellen.
Liefs Gwen

Doen waar jij je het fijnst bij voelt, als jij je zorgen maakt, zou ik zeker even bellen.
Het gekke is dat er zoveel zijn die toch zeggen dat een aantal harde buiken op een dag gewoon is (lijkt me ook) maar mijn gyn dan weer zegt dat meerdere harde buiken zonder aanleiding (tillen, rennen, vrijen, wat dan ook) aanleidingen zijn om hem te bellen...?!
Ik zit zelf ( 28.1wk) op ongeveer 2-3 harde buiken per dag, waar ik niet de gyn voor heb gebeld! Tis wel mijn derde ik weet niet of dat ook nog uitmaakt?!

Hoi ik heb ook last van harde buiken en zodra ik dat krijg heb ik ook hele erge buikpijn ik denk oefenweeen.ik heb er sinds een week last van maar ik heb de verloskundige niet gebeld ik wacht het gewoon effe af.maar het is natuurlijk waar jij je het prettigst bij voelt anders moet je gewoon bellen misschien stelt zij je gerust.liefs zonnetje

Ik heb werkelijk geen idee.
Heb er eigenlijk nooit last van. Heb 3 weken geleden een auto-ongeluk gehad en toen had ik er van de schrik wel last van. Maar daarna nog nooit weer.
Maar bellen hoor, als je bij het minste of geringste er al last van hebt. Dat kan nooit goed zijn.

Ik heb ze nooit geteld, maar toen ik nog net niet met verlof was, had ik ze doorlopend. Opstaan uit de stoel, gaan liggen, na toiletbezoek... Iedere keer als ik van houding veranderde had ik harde buiken.

Nu ik met verlof ben gaat het beter, maar ik heb nog steeds dagen dat ik ze heel veel heb. En ook ik doe heel rustig aan.

Mijn vk zei dat het er een beetje bijhoorde en dat het ook je baarmoeder sterkt en traint. Maar bel vooral je vk als je vragen hebt. Daar zijn ze voor!

Ja, pffff, waar ligt te scheidslijn tussen 'dit hoort erbij' en 'nu moet je rust nemen'? Als je het niet vertrouwt gewoon bellen! Ik heb er nu veel meer last van dan bij de eerste (toen wist ik tot week 38 niet eens wat dat was, een harde buik...).

Vaak kunnen ze je telefonisch al goed helpen en geruststellen. Anders zit je nog een week in onzekerheid.

Terug
Bovenaan