Hoeveel harde buiken?

Als je echt meerdere in een uur hebt, moet je zeker bellen, staat in 1 van mijn zwangerschapsboeken.

Maar als je je er niet lekker bij voelt, gewoon lekker eerder bellen. Daar zijn ze voor.

Ik heb ook wel veel harde buiken op een dag, zelfs als ik in mijn ogen een rustige dag heb. Nou is het bij mij de derde en dan schijn je er ook vaker last van te hebben, maar zo te lezen gaat dat niet altijd op.

De spieren in je baarmoeder trekken samen en je buik wordt -letterlijk!- hard. Het voelt alsof het een voetbal is. Het is een oncomfortabel gevoel, maar niet alarmerend oncomfortabel. Een beetje een kramperig gevoel ook.

ik heb er echt veeeeeeeeel op een dag! zeker 30 ofzo..maar hoe gek ook ze doen niks op mijn baarmoeder en ik doe super rustig aan.
bij mijn 1ste kreeg ik ze pas met 34weken ofzo en dan echt maximaal 5 op een dag ofzo.
maar ik sta nu wel wekelijks onder controle en dan contoleren ze ook atijd de baarmoeder.

idd als je het niet vetrouwd bel gewoon!
liefs kim

Ik heb ook veel last van harde buiken, idd bij het wisselen van houding (zitten, staan, liggen etc).
Wordt 's ochtends ook vaak wakker met een harde buik. Maar t trekt ook altijd heel snel weer weg (binnen een paar minuten) maak me er daarom ook niet echt druk om.

Ik voel me verder prima, vandaag voor t eerst een zwaar drukkend gevoel onderin mijn buik, misschien dat de kleine nu gaat zakken.

Maar wat de rest idd ook al zei als je je er niet prettig bij voelt zou ik gewoon even bellen!!

Succes!

Groetjes,

Ik heb het af en toe, na inspanning als bukken ofzo altijd direct....
Ik zou inderdaad even bellen, jouw Vk kent jouw buik en kan aangeven of je je zorgen moet maken of niet... van ongerustheid wordt het niet beter natuurlijk!!
sterkte,
xMarij

Ook ik heb veel last van harde buiken, zeker zo;n 3-4 per uur. Volgens mij mag je er max. 6 per uur hebben. Volgens mijn gyn is het nu nog geen reden tot paniek.
Nienke

Terug
Bovenaan