hoeveel kan je aan???

Ik schrijf dit omdat ik ontzettend veel verdriet heb wat er in de afgelopen maanden is gebeurt.
Ik hoop dat ik het op deze manier een plaatsje kan geven....

2jaar geleden gingen we voor een 2de kindje.Binnen 3 maanden was ik zwanger.We hadden dit nooit verwacht omdat de eerste zwangerschap een jaar op zich heeft laten wachten.Dolgelukkig en blij waren we.
Helaas voor korte duur want met 5,5 week ging het al mis. Heel verdrietig maar wel realistisch dat zoiets altijd kan gebeuren.
In de maanden die volgden raakte ik niet zwanger.
In september (2009) vroeg mijn vriend mij ten huwelijk! Ik ben toen voor een jaar aan de pil gegaan omdat ik niet zwanger wou trouwen. Van mijn dochter was ik nl.30kilo aangekomen.
September 2010 zijn we getrouwd en in oktober stopte ik weer met de pil!

5 januari 2011 had ik al een positieve test in handen! Helemaal blij waren we en had er alle vertrouwen in dat het nu goed zal gaan.
Helaas 2 weken later kreeg ik met 6 weken een bloeding.
We mochten meteen een echo laten maken, niks te zien op de echo en de bloedwaarde was erg laag. weer een miskraam.(achteraf mischien een bbz)
Wat een ontzettende pijn voelde ik....

Toch besloten we vol goede moed er weer voor te gaan en zo had ik
11mei een positieve test in handen.
Gereserveerd en terughoudend was ik blij, maar tegelijkertijd leefde ik continue in angst, angst om weer een wondertje te verliezen.
Ik voelde continue een druk onderin de linkerkant van mijn buik.
Ziekenhuis gebeld en we mochten weer komen.
24mei was dat. Helaas was het nu echt foute boel. Ik had een buitenbaarmoedelijke zwangerschap en werd diezelfde dag nog geopereerd.
De arts heeft mijn eileider kunnen sparen en daar waren we 'blij' om.
Maar.... ik knapte helemaal niet op en ipv. dat mijn hcg bleef dalen ging het weer stijgen (als ze je eileider sparen moet je wekelijks bloedprikken totdat je hcg onder de 0,2 is).
Ik werd gebeld door het ziekenhuis dat ik meteen moest komen.
Zo gebeurde het dat ik 14 juni voor de 2de keer geopereerd werd en dat ze alsnog mijn eileider hebben moeten verwijderen.

De psychische klap die je dan te verwerken krijgt kan ik niet omschrijven.Je leeft in angst en verdriet dat je mischien niet meer zwanger kan worden....
Na een goed gesprek met de gyn. hebben we besloten om het op z'n beloop te laten en gewoon kijken of ik toch weer een keer spontaan zwanger raak.

We zijn lekker met z'n 3-en op vakantie gegaan en hebben genoten!
Eenmaal thuis dacht ik het lijkt wel of ik zwanger ben. Nee dat kan toch niet zo snel????!!!

Toch voor de zekerheid een test en ja hoor op 26juli testte ik wederom positief!
Ongelofelijk dat dit zo snel kan!
En nadat het 3 keer fout is gegaan kan het toch niet waar zijn dat wij nog een keer alle ellende mee moeten maken? Nee dit gaat goed, dat moet gewoon...

Niks is minder waar 2augustus word mijn angst weer werkelijkheid.ik verlies bloed, heel veel bloed.
In alle paniek weer het ziekenhuis gebeld en moest weer meteen komen.
Bloed afgenomen waarde 23! Geen goede zwangerschap zegt de gyn. duh dat had ik zelf ook al gevoeld.
Nu moet ik morgen weer bloed prikken en dan maar 'hopen' dat het hcg is gedaald want als het stijgt is het ws weer een bbz....

Hoeveel kun je meemaken in zo'n korte tijd en dan de vraag die continue door mijn hoofd spookt; WAAROM????

Ik heb voor mezelf besloten om een half jaar rust te nemen en weer aan de pil te gaan. Rust krijgen in mijn hoofd en ruimte om dit allemaal te verwerken, maar hoe verwerk je zoiets???
Mijn man wilt dit al helemaal niet meer meemaken en is er 'klaar' mee. Elke keer tussen hoop en vrees zitten, hij kan en wilt het niet meer...

Maar ik kan nu niet leven met de gedachte dat we het niet meer gaan proberen over een half jaar en dat we nooit meer een kindje krijgen.
Ik hoop dat mijn man er anders over gaat denken op langere termijn en dat we er samen uit kunnen komen.
Ik ben een prater en hij is dat niet, dat maakt het ook nog eens extra moeilijk....

Pfff..hoeveel kan een mens aan?!!

Sorry voor dit hele lange verhaal, ik hoop dat er mensen zijn die mij/ons kunnen helpen en tips kunnen geven....

Liefs Butterfly

Ik weet eigenlijk niet wat ik moet zeggen, maar vond toch dat ik een berichtje achter moest laten. Dat had je wel verdiend :).

ZIt gewoon met verbazing je bericht te lezen. Ik schrik ervan wat jullie in inderdaad korte tijd voor jullie kiezen hebben gekregen. Ik heb uberhaupt bewondering voor dat je telkens weer zo verder kon.

Ik hoop voor je dat morgen het hcg gedaald is en dat je niet nog een keer alles mee moet maken.

Ik heb helaas geen tips voor je. Ik wens jullie heel veel sterkte en ik hoop op het beste!

Liefs Sabien

Lieve Butterfly,

Jeetje wat heb jij het te voorduren gehad zeg, en nog steeds!
Helaas maak ik nu precies hetzelfde mee als jou.
Vorig jaar juli miskraam met 10 weken, vorige jaar november miskraam 6 weken, juni 2011 onverwachts zwanger, met 7 weken bloedverlies, maar niks kwam af, na 1 1/2 week in het ziekenhuis beland met een ontsteking aan mijn baarmoeder, de gyn had weefsel weggehaald, diagnose mola-zwangerschap en gecurreteerd.
Dit is allemaal nog zo vers, 25 juli 2011.
Ik moet nu ook elke week bloedprikken en ook bij mij moeten de waardes gaan dalen.
Gaan ze omhoog moet ik chemotherapie gaan volgen.

Manlief die er helemaal klaar mee is, ik ook voor dit moment, want ik mag nu ook niet zwanger raken.
Wij hebben nu ook een pauze ingelast voor de komende 1 1/2 jaar.
Ook omdat het niet mag, maar ook voor ons wondertje die we al hebben, van bijna 3 jaar.
Als ik hem niet had, dan was ik er helemaal aan onderdoor gegaan, en ook hij heeft mij nodig.

Helaas kan ik je niet helpen of tips geven, ik wil je wel heel veel sterkte en kracht toe wensen.
Verschrikkelijk is het al om een miskraam te hebben, maar ook nog eens de nasleep en de angst waar je in leeft... Dat is al helemaal niks.

Liefs,

Ik leef met je mee, wij zijn mei 2010 getrouwd. (ik 25 zij 23) en ze kwam zwanger terug van de huwelijksreis miskraam bij 11 weken(bij 7 overleden) daarna nog 5 miskramen gehad. Dus 6 in een jaar tijd. de eerste twee waren zwaar vooral de eerste het was zo mooi geweest ons eerste kindje op de huwelijks reis verwekt. sinds juni is ze weer zwanger dus 7* zwanger in 1 jaar tijd. Deze blijft tot dusver zitten en lijkt goed te gaan maandag krijgen we weer een echo. Op dit moment kiezen we er ook bewust voor om er nog niet veel voor te voelen, we zijn al te vaak van de roze wolk af gevallen. Als het maandag goed zit dan zullen de boeken ook pas weer uit de kast komen.

En geef niet op er is hoop, veel sterkte.

Kan je alleen maar sterkte wensen,

heb voor onze 2 jongens ook 2 mk gehad (in 3 jr). Na de 2e mk een cyste in de eierstok waarbij ik met spoed geopereerd werd. Voor de operatie was mij ook verteld dat mogelijk mijn eierstok verwijderd zal worden, ik weet dan mijn wereld toen even instortte. Gelukkig kon het bij mij geheel intact blijven. Kan me wel een beetje inleven hoe je je voelt, veel sterkte

groetjes moeder van 2 jongens en 14 wkn zwanger

lieve allemaal,

Dank jullie voor jullie lieve reacties!
dat doet me erg goed om te lezen!

'gelukkig' is mijn bloed alweer flink gedaald en is het een miskraam en geen bbz!

De beslissing om weer aan de pil te gaan geeft me nu hoe raar het mischien ook klinkt wel even rust.
Rust die ik zo hard nodig heb en die ik de komende maanden ook hoop te vinden.....

Liefs Butterfly

heey meiden

wat erg al jullie verhalen ik heb 2 jongens die geboren zijn in robin 1999 en julian in 2000 daarna in 2003 een mola zwangerschap die werd afgebroken met 11 weken en 6 dagen mocht toen een jaar niet zwanger worden daarna waren we er te veel mee bezig en lukte het niet om weer zwanger te worden in 2007 allerlei onderzoeken gehad en alles bleek goed te zijn en waarom dan niet zwanger geen idee vorig jaar dec hebben we de moed op gegeven en in jan bleek ik dan toch eindelijk zwanger te zijn van ons derde mannetje ik ben in middels 33 weken en 5 dagen zwanger van ons derde (eigenlijk vierde kindje ) meiden laat jullie lichaam rusten en doe rustig aan en ook komt er voor jullie een tijd aan dat jullie ook zwanger zullen zijn en dat alles goed gaat wens jullie heel veel geluk succes en sterkte voor de komende tijd
@brusje niet veel mensen hebben een mola gehad en ook niet veel mensen weten wat het is als je behoefte hebt om er over te praten kan je een topic openen en zal ik reageren als je het wilt

groetjes en liefs tamjoh

Terug
Bovenaan