Hoeveel kans heb je om een miskraam te krijgen?

Hoi Meid,

Idd hou je maar gewoon rustig en er zijn meer zwangerschap die goed gaan dan fout hoor,anders zouden er ook niet zoveel beebs geboren worden,Ik kan me herrinneren dat ik ook zo dacht toen ik net zwanger was van me baby.

lfs nice
ps:genieten van je zwangerschap dat moet je doen en niet je druk maken over een miskraam al snap ik dat het idd moeilijk is...in jouw situatie.

DAAR kon ik altijd zo pissed van worden als mensen zeiden; alles kan nog misgaan of gebeuren...

oeh ik zou ze het liefst achter het behang hebben geplakt! wie zijn hun wel om jou zo onzeker te maken.
Probeer lekker te genieten meid en volg je eigen hart, gaat het mis dan was het zo bedoeld en was het kindje waarschijnlijk niet goed genoeg maar je moet ervan uit gaan dat alles goedkomt, kortom positief denken!

Ik beloonde mezelf elke week met wat (een paar sokjes of iets anders leuks) totdat ik het zat was en gewoon aan de babykamer ben begonnen en die was klaar met 12 weken, geloof me al het commentaar dat ik kreeg (weet je wat het werkelijk is; onzekerheid en jaloezie van andere mensen, dat hun het niet durfden omdat hun steeds maar bang aan het wezen waren) NOU zonde van die eerste 12 weken hoor als je als een bang mus steeds zit, gewoon genieten! Het gaat al zo snel NA die 12 weken!

Hoi Mariska,

Van harte proficiat met je zwangerschap!

Ik begrijp de reacties van de omgeving wel hoor. Ze zullen het waarschijnlijk ook allemaal goed bedoelen door te zeggen dat het in de 1e 12 weken vaak nog mis kan gaan. Waarschijnlijk beseffen die mensen  niet wat voor een impact hun goedbedoelde adviezen hebben.  En ja, de kans op een miskraam is in die 12 weken ook het grootste omdat in die weken het vruchtje zich moet innestelen en de placenta aangemaakt moet worden. Als dat eenmaal goed is gegaan, daalt het percentage op een miskraam aanzienlijk. En weet je, een miskraam kun je toch niet voorkomen. Al ga je 12 weken platliggen, als het niet goed is, is het niet goed. En daar is dan niets aan te doen. Hoe vervelend dat ook is.

En ja, ik vind ook dat je realistisch moet blijven. Maar aan de andere kant, je moet er ook van genieten! Je bent zwanger en dat is iets heel bijzonders. Ik heb voor deze zwangerschap ook een miskraam gehad. Maar op de 1 of andere manier voelde die zwangerschap vanaf het begin ook niet goed. Mijn vermoedens bleken dus te kloppen. Blijkbaar voelt een vrouw dat toch aan. Toen ik weer zwanger was, vond ik het heel moeilijk om ervan te genieten want ik was ontzettend onzeker. Dat heeft bij mij lang geduurd en ik vond het erg jammer dat ik er zo onzeker over was. Dus ik adviseer je om lekker aan het idee te wennen en ervan te genieten. Want ja, de weken vliegen voorbij. Ik ben alweer bijna 31 weken zwanger! Kan het nog niet geloven dat het al zo opschiet.

Heel veel geluk met de kleine!

Groetjes,
Maike

Ook ik heb me in het begin  een beetje  "druk" gemaakt over de gedachte dat het wel eens mis kon gaan. Is hel natuurlijk. Mijn huisarts zei: ook al ga je nu 12 weken op je kop staan en op je handen lopen, als het niet goed is, kun je je kindje kwijtraken. Er gebeurd de eerste weken zoveel in je baarmoeder, als daar een belangrijk iets niet goed gaat, "regelt" je lichaam het zelf. Naturlijk is het heel erg, ik moet er ook niet aan denken.

Mijn vriend en ik hebben het er voor ik zwanger was al uitgebreid over gehad. Wij liggen wat onze ideen hierover betreft,  gelukkig op een lijn. Mocht het misgaan, is het niet leuk... maar het gaat wel met een reden mis. Door mijn leeftijd (36), heb ik een verhoogde kans op een miskraam. Maar ik lig daar  niet wakker van. Ik let op wat ik eet, slik mijn vitamines (VSM puur mama) en neem als mijn lichaam erom vraagt mijn rust. Meer kan ik niet doen.

Wel "leuk" van die mensen die van alles roepen, over wat er allemaal mis kan gaan. Ik denk, als je voor jezelf weet, dat je doet wat je kan doen, je nergens druk over hoeft te maken. En wat ook heel belangrijk is, laat jezelf niet gek maken!!!

Liefs Noelie

Terug
Bovenaan